LUTYCel główny:*czerpanie radości z tańca, zabaw tanecznych, zabaw i konkursów przy muzyceCele szczegółowe: * dziecko potrafi oddać ruchem, gestem i mimiką twarzy charakter muzyki, jej dynamikę, rytm, tempo * dziecko integruje się z innymi poprzez zabawy i tańce integracyjne, branie udziału w konkursach* dziecko potrafi pogodzić się z przegraną, cieszyć się zarówno ze swojej wygranej, jak i wygranej kolegi lub koleżanki 1. Powitanie przez prowadzącego:Proszę, aby wszyscy, którzy poczują się powitani podnieśli rękę i zawołali: hej!Witam wszystkich, a szczególnie – - wszystkie dziewczynki - - hej!- wszystkich chłopców - - hej!- wszystkich zgromadzonych na tej sali - - hej!- wszystkich, którzy lubią się wspólnie bawić - hej!- wszystkich, którzy lubią muzykę - - hej!-wszystkich , którzy przyszli pieszo --hej-wszystkich, którzy przyjechali samochodem—hej-wszystkich, którzy przyjechali metrem--hej2.Zapowiedź konkursu na Najlepsza Tancerkę i Najlepszego Tancerz balu - zasady 3.Bal:ZABAWY1 „Rozruszanka” – sprawdźmy, czy wszyscy zabrali ze sobą na bal:- ręce? (machamy)- nogi? (tupiemy)- głowy? (potrząsamy)- bioderka? (kręcimy)2.”Literkowy pociąg”-za lokomotywą ustawiają się dzieci w rytm piosenki, kolejność alfabetyczna-zapraszamy dzieci , których imię rozpoczyna się na literkę A...B...C3. „Ludzie do ludzi” Dobieramy się w pary i tańczymy zgodnie z poleceniami prowadzącego – – ręce do rąk,– policzek do policzka,– plecy do pleców,– kolano do kolana,– łokieć do łokcia,na hasło „ludzie do ludzi” – zmiana partnerów 4.Spacer w parach-spacer parami w rytm muzyki, na ściszenie melodii reagujemy szybką zmianą partnera(nie wolno dwa razy spacerować z tym samym partnerem)5.Stonoga-dzieci ustawiają się jedno za drugim trzymając dłonie na ramionach kolegi, poruszają się po sali w rytm muzyki i w sposób dostosowany do poleceń prowadzącego np.:*stonoga jest wesoła*stonoga jest chora*stonoga jest smutna*stonoga jest zła*stonoga jest zmęczona*stonoga jest szczęśliwa*stonoga jest zamyślona6.Taniec z gestem (pociąg lub krąg)- Wychowawczynie tańczące wraz z dziećmi proponują gesty do naśladowania w rytm muzykiKONKURSY:1.Taniec na gazetach2.Kisiel3.Taniec z balonikami miedzy sobą4.Przechodzenie pod tyczką5.Taniec z balonikami przy nodze – pary6.Konkurs tańca –chętne dzieci7.Łyzeczki i piłeczki - wyścig4.Podsumowanie5.Pożegnanie*Iskierka„Iskiereczkę puszczam w krąg , niech powróci do mych rąk”
gusko_i