Mosty betonowe 2 - Projekt - przykład.doc

(1145 KB) Pobierz
1

1         Opis techniczny

1.1      Podstawa opracowania

Podstawą opracowania jest temat ćwiczenia projektowego z przedmiotu „Mosty betonowe II” wydany 26.02.2004 r. przez dr inż. Macieja Hildebranda.

1.2      Przedmiot opracowania

Przedmiotem opracowania jest wiadukt drogowy.

1.3      Cel i zakres opracowania

Celem opracowania było wykonanie projektu wstępnego oraz elementów projektu technicznego wiaduktu drogowego. W zakres ćwiczenia wchodziło wykonanie rysunków dwóch koncepcji przeprawy, obliczeń wstępnych, wyznaczenie sił przekrojowych i wyznaczenie zbrojenia, oraz wykonanie rysunków konstrukcyjnych obliczonych elementów.

1.4      Lokalizacja obiektu

Obiekt zlokalizowany został w ciągu drogi głównej nad istniejącą autostradą.

1.5      Opis konstrukcji

1.5.1     Dane ogólne:

-          Rozpiętości teoretyczne przęseł : 23,9 + 23,9

-          Długość całkowita obiektu : 68,21 m

-          Szerokość użytkowa : 1068 m (dwa pasy jezdni – 7 m, opaska bezpieczeństwa – 2 x 0,5 m, chodnik dla pieszych – 1,5 m)

-          Wpusty zastosowano naprzemiennie, co 30,0 m

-          Spadek podłużny konstrukcji : 1 %

-          Spadki poprzeczne : chodniki – 3%, jezdnia – 2,5%

-          Typ : most żelbetowy o konstrukcji dwudźwigarowej

-          Kąt skrzyżowania konstrukcji : 90o

-          Kąt ukosu konstrukcji : 900

-          Materiały konstrukcji przęseł : B-35 + 18G2-b

-          Klasa obciążenia : A + STANAG

1.5.2     Dane szczegółowe

1.5.2.1         Płyta

-          Szerokość płyty : 9,98 m

-          Spadek poprzeczny płyty : 2%

-          Grubość płyty : 0,25 - 34 m

-          Materiał płyty : Beton B-35

-          Zbrojenie płyty (w paśmie o szerokości 1m) :

o       Zbrojenie górą : #20 co 140 mm o polu As = 22,45 cm2/mb

o        Zbrojenie dołem : #14 co 140 mm o polu As = 10,99 cm2/mb

1.5.2.2         Dźwigary

-          Rozstaw osiowy dźwigarów : 4,8 m

-          Ilość dźwigarów : 2

-          Materiał dźwigarów : Beton B-35

-          Ilość zbrojenia w dźwigarach żelbetowych :

o       Zbrojenie górą nad podporą : 2 rzędy po 18 #32 As = 289,512 cm2

o        Zbrojenie dołem w przęśle: 2 rzędy po 14 #32 As = 225,176 cm2

1.5.2.3         Podpory

-          Przyczółki.

o       Posadowienie : bezpośrednie

o       Płyta przejściowa : Długość 6,45 m, spadek : 10%

o       Skarpy przy przyczółkach : Spadek 1:1

o       Zagłębienie skrzydeł przyczółka w nasypie : 1,0 m

-          Podpora pośrednia - słupy

o       Materiał słupa : Beton B-30

o       Kształt: okrągłe

o       Średnica: 1,5 m

o       Posadowienie: bezpośrednie

1.5.2.4         Elementy wyposażenia

-          Bariera energochłonna.

Chodnik został oddzielony od jezdni za pomocą bariery energochłonnej przekładkowej SP-06M z rozstawem słupków 1 m.

 

-          Balustrada

Wzdłuż chodnika zastosowano typową balustradę z płaskowników. Płaskowniki łączące balustradę z kapą chodnikową znajdują się w  rozstawie 2,0 m.

1.5.3     Koncepcje pokonania przeszkody

Elementem różniącym koncepcje jest konstrukcja przęsła. Koncepcja pierwsza zakłada przekrój dwubelkowy o stałej wysokości konstrukcyjnej, druga zakłada przekrój płytowo żebrowy (pięć dźwigarów). W przypadku pierwszej koncepcji zaproponowano podpory pośrednie słupowe, w przypadku drugiej podporę tarczową.

2        
Analiza statyczna

 

2.1      Przekrój poprzeczny.

 



2.2      Zestawianie obciążeń – obliczenia wstępne.

2.2.1     Obciążenia stałe

 

Pozycja obliczeniowa

Obliczenia

gk

[kN/m]

gf>1

gmax

[kN/m]

gf<1

gmin

[kN/m]

dźwigary

3,3210×25/2

41,512

1,2

49,814

0,9

37,361

płyta pomostowa

3,5335×25/2

44,168

1,2

53,002

0,9

39,751

kapy chodnikowe

1,0576×25/2

13,220

1,5

19,830

0,9

11,898

izolacje

0,0998×14/2

0,699

1,5

1,049

0,9

0,629

krawężniki

0,0825×27/2

1,114

1,5

1,671

0,9

1,003

nawierzchnia drogowa (asfaltobeton)

0,8865×23/2

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin