Lure of the Temptress.txt

(10 KB) Pobierz
Stara gra przygodowa, kt�ra w dniu premiery zas�yn�a tzw. wirtualnym teatrem. Niemal wszystkie postacie pojawiaj�ce si� w programie �y�y w�asnym �yciem: kr��y�y sobie swobodnie po okolicy, odwiedza�y knajpki, pracowa�y... jak w Gothic czy innych wsp�czesnych cRPGach! Dzi� Lure of the Temptress nie robi ju� takiego wra�enia jak niegdy�, ale i tak wci�ga a� po same uszy. Tak powinno si� robi� gry komputerowe!

ROZWI�ZANIE:

Zabaw� rozpoczynasz w wi�zieniu. Zdejmij (GET) ze �ciany pochodni�. Wy�li�nie ci si� z d�oni i upadnie na siano. To stanie w p�omieniach. Pokr�� si� po pomieszczeniu i poczekaj, a� do celi zajrzy stra�nik, przedstawiciel rasy Skorl. Biedak rzuci si� gasi� ogie�, w�wczas wyjd� z pomieszczenia, zamknij (CLOSE) i zarygluj (LOCK) drzwi. Wejd� do salki po prawej stronie. Podnie� (GET) n� i butelk�. Przetnij worek no�em (USE KNIFE). Wysypi� si� z niego �mieci nale��ce do tutejszych dziwol�g�w. Przeszukaj je (LOOK), a znajdziesz monet�.

Podejd� do beczki i przyjrzyj si� jej dok�adnie. Wymacaj kurek, odkr�� go i nape�nij butelk� (USE BOTTLE ON TAP). Wr�� do s�siedniej sali. Podejd� do wisz�cego na �cianie nieszcz�nika i odezwij si� do niego (TALK TO). B�dzie chcia� wody. Daj mu pi� (GIVE BOTTLE). Poprosi ci� o przekazanie informacji kowalowi, po czym wyjawi tajemnic� ruchomych cegie�, tkwi�cych w �cianie nieopodal. Na koniec umrze...

Przejd� do pomieszczenia na prawo od sali z beczk�. Porozmawiaj z le��cym na �o�u tortur b�aznem Ratpouchem. Przetnij no�em kr�puj�cy go sznur (USE KNIFE). Gdy facet stanie na �rodku pomieszczenia, popro� go, by przeszed� do celi ze zmar�ym (TELL, GO TO, OUTER CELL). Tam dok�adnie obmacaj �cian� z ceg�ami i popro� swego nowego przyjaciela, by je wypchn�� (TELL, PUSH, BRICKS). W litym murze pojawi si� dziura. Wyjd� przez ni� do kana��w. Zjed� na d�, po czym pow�druj za Ratpouchem w lewo, a nast�pnie przez bramk� po �rodku.

Trafisz do �r�dgrodzia z pot�n�, metalow� bram�. Kr�ci si� tu pe�no stra�nik�w, lecz nie przejmuj si� nimi, �mia�o wal na bok, w kierunku wioski. Spaceruj�c rozmawiaj z kim si� da. Gdy natkniesz si� na pot�nie zbudowanego kowala imieniem Luthern, pow�druj za nim do ku�ni (po dwakro� w d� od ratusza, kt�ry znajduje si� na lewo od g��wnej bramy) i tam powiedz mu (TALK TO), co si� sta�o z wi�niem i wspomnian� przez niego dziewczyn� o imieniu Goewyn. Go�� poprosi ci�, by� si� za ni� rozejrza� - ostatnio widzia� pann� nieopodal tawerny o do�� pod�ej renomie, zwanej U Gadu�y (Magpie). Je�li spotkasz Mallina, handlarza o kozim wygl�dzie, zagadaj z nim (TALK TO) tak, by da� ci metalow� sztabk� pomalowan� na z�oto i poprosi�, aby� zani�s� j� do sklepu Ewana. Odszukaj go - przed jego geszeftem, znajduj�cym si� par� metr�w w d� od ratusza, stoi st� z �arciem. W zamian za sztabk� (GIVE BAR) otrzymasz cenny naszyjnik i troszk� pieni�dzy. Klejnot zanie� do tawerny u Gadu�y, mieszcz�cej si� tu� obok lokalnej studni, na d� od opactwa.

Wejd� do �rodka. Wewn�trz nie jest zbyt t�oczno, interes kr�ci si� bardzo przeci�tnie. Odezwij si� do Nellie, karczmarki. Daj jej klejnot (GIVE GEM), a w zamian otrzymasz flaszeczk� z pewnym bardzo mocnym napojem, kt�rego nazwy w grach dla dzieci si� nie wymawia. Przysi�d� si� do stolika i zagadnij siedz�cego tam Morkusa. Wci�nij mu w �ap� troch� kasy (BRIBE MORKUS) na piwo, a wy�piewa wszystko. Dowiesz si�, �e Goewyn zosta�a z�apana przez stra�nik�w i zaprowadzona do ratusza, gdzie czeka j� proces w sprawie o zdrad� stanu. Otw�rz drzwi (OPEN DOOR) i wyjd� na zewn�trz. Pobiegnij do kowala, by podzieli� si� z nim smutnymi wie�ciami (TALK TO). Pot�ny m�czyzna prze�yje na twych oczach prawdziwe za�amanie nerwowe. Poprosi ci� zn�w o pomoc i zasugeruje rozmow� z Grubem, poetycko usposobionym �ebrakiem, kt�rego spotka�e� ko�o tawerny.

Wkr�tce p�niej przekonasz si�, �e ca�a ta gadanina o natchnieniu i rymach to tylko jeszcze jedna poza wytrawnego wy�udzacza kasy. Zagadni�ty staruszek (TALK TO) podaruje ci za to ca�kiem zmy�lny wytrych i zasugeruje spotkanie z niejakim Taight. Zajrzyj do Severed Arms i porozmawiaj z szyde�kuj�c� Edwin�. Zapytaj j� o maga (ASK). Urocza kobieta powierzy ci pami�tnik. Przeczytaj go dok�adnie (EXAMINE DIARY), po czym daj b�aznowi wytrych i popro� go, by polaz� w pobli�e sklepu i otworzy� drzwi od mieszkania maga (ASK RAPTOUCH TO GO TO MARKET PLACE AND USE LOCKPICK ON THE DOOR). Sam poczekaj w knajpie na kowala. Grubasowi zajmie troch� czasu dotarcie tam na posi�ek - w mi�dzyczasie zdo�asz pogada� z barmanem i siedz�cym pod �cian� Utarem. Gdy si� pojawi, daj mu butelk� (GIVE BOTTLE) od Nellie. Facet wypije ca�y alkohol i odda ci pust� buteleczk�. 

Je�li nie przyjdzie, wypraw si� do ku�ni i tam wci�nij mu nap�j. Podnie� pude�eczko le��ce na pod�odze (GET THINDERBOX) nieopodal paleniska i p�jd� do mieszkania maga. Je�li b�dzie zamkni�te, popro� b�azna, by si� jednak postara� i otworzy� drzwi. Poczekaj, a� przyjdzie stra�nik. Gdy sobie p�jdzie, wejd� do �rodka i przyjrzyj si� aparaturze do destylacji wody, stoj�cej na stole. Szybko odszukaj palnik i potraktuj go ma�ci� z pude�ka (USE THINDERBOX ON OIL BURNER). Poczekaj, a� substancja przetopi si� do ko�ca, po czym pod kurek podstaw buteleczk� i nape�nij j� (USE FLASK ON TAP). Wyjd� z izby i zamknij za sob� drzwi (CLOSE).

Rozejrzyj si� dooko�a. Gdy poczujesz si� bezpiecznie, wypij ciecz z butelki. Zamienisz si� w Selen�, urodziw� bogink� rz�dz�c� w mie�cie. Skieruj si� na g�r�, do bramy. Porozmawiaj ze stra�nikiem (TALK TO), otw�rz drzwi (OPEN DOOR) i wejd� do �rodka. Ka� katom zwolni� Goewyn (TALK TO SKORL), nast�pnie wyjd�cie razem na zewn�trz. Pokr�� si� po okolicy, pogadaj z lud�mi, obserwuj�c ich reakcje. W pewnym momencie czar przestanie dzia�a� i zn�w poczujesz si� jak ryba na wietrze (niezale�nie od tego, jak rzeczywi�cie ryba na wietrze si� czuje). Podreptaj do sklepu z zio�ami. Zastaniesz tam Goewyn. Zamie� z ni� kilka s��w (TALK TO), po czym wyjd� na zewn�trz.

Odszukaj klasztor i przeczytaj (READ) uwa�nie obwieszczenie, kt�re przybito obok drzwi. Kto� zwin�� ksi��k� i trzeba j� odnale��! Zajmiesz si� t� spraw�. Odszukaj Mallina i porozmawiaj z nim (TALK TO). Poprosi ci�, by� zani�s� pewn� ksi�g� Morkusowi. Zg�d� si�, we� tom i... olej Morkusa. Wci�nij lektur� duchownemu w klasztorze (GIVE BOOK). Niejaki Toby podaruje ci w zamian cenn� statuetk�. Zapytaj go o dziwny zapach unosz�cy si� w pomieszczeniu i o to, kto mo�e ci pom�c w pokonaniu Seleny. Dowiesz si�, �e istnieje pot�ny smok, dobry sprzymierzeniec, tyle �e najpierw trzeba go og�upi� mieszank� zi� takich jak houndstooth, cowbane i elecampane. Odwied� Goewyn i popro� j� o te ro�linki (TALK TO). Oka�e si�, �e dziewczyna wie, o co biega, a mikstura jest rzeczywi�cie pot�na. S�k w tym, �e cowbane ju� si� sko�czy�o!

Wyjd� ze sklepu i udaj si� do ku�ni. Porozmawiaj z Catrion�, matk� kowala. Spytaj j� o cowbane (ASK COWBANE). Kobiecina powie, �e hoduje t� ro�link� w ogr�dku! Wyjd� na zewn�trz, zerwij kwiat (GET COWBANE), po czym pobiegnij do uroczej zielarki. Daj jej znalezione zio�o (GIVE COWBANE) i popro�, by przygotowa�a ci specyfik. Pokr�� si� troch� po okolicy - po paru minutach wywar powinien by� gotowy. We� go i wr�� do wioski. Zajrzyj do knajpy i porozmawiaj z Ultarem (TALK TO). M�czyzna powie ci, �e aby dosta� si� do jaski�, w kt�rych mieszka smok, musisz najpierw porozmawia� ze strzeg�cymi ich gargoylami. Te odezw� si�, gdy zawo�asz je po imieniu (TALK TO). Niestety poinformuj� ci�, �e �aden m�czyzna nie mo�e przej�� przez bram� wiod�c� do jaski�.

Czego nie mo�na zrobi� legalnie, mo�na zrobi� nielegalnie... albo sposobem. Wr�� do osady i odszukaj Goewyn. Powinna by� u siebie w sklepie. Popro� j� o pomoc (TALK TO), a zgodzi si� bez wahania. Pow�drujcie pod bram�, tam powiedz dziewczynie, jak ma j� otworzy� (TALK TO). Potem wejd�cie do �rodka, do jaski�. Poci�gnij za czaszk� po prawej (PULL RIGHT SKULL), a otworz� si� drzwi. Za nimi znajdziesz kolejn�, zielon� komnat� skaln�. Tam popro� Goewyn, by posz�a do s�siedniej jaskini i poci�gn�a za lew� czaszk� (GO TO ENTRANCE CAVE AND PULL LEFT SKULL). Dziewczyna troch� popyskuje, �e niby traktujesz j� jak s�u��c�, jednak grzecznie p�jdzie wykona� pro�b�. Zamkn� si� drzwi po prawej, a otworz� po lewej. Przejd� szybko przez nie. 

Znajdziesz si� w sali niebieskiej. Poci�gnij za czaszk� po prawej (PULL RIGHT SKULL), a p�niej za t� po lewej (PULL LEFT SKULL). Otworz� si� drzwi i powa�nie ju� zdenerwowana Goewyn przydrepcze do ciebie. Popro� j�, by przestawi�a praw� d�wigni� w pokoju zielonym (GO TO GREEN CAVE AND PULL RIGHT SKULL). Otworz� si� drzwi. Pow�druj korytarzami przed siebie. 

W pewnym momencie trafisz do sali z cuchn�cym monstrum. Sam, niemal�e instynktownie, chwycisz stoj�c� pod �cian� bro� i rozpoczniesz walk�. Zadawaj halabard� ciosy d�gane i siekaj potwora, a� zginie. Przejd� do nast�pnej sali. Na ziemi, przy ognisku, grzeje si� pot�ny smok. Podaj mu przygotowany przez Goewyn specyfik (USE POTION), po czym zagadnij do niego (TALK TO). Rozka�, by pom�g� ci pokona� Selen�. Zwierz podaruje ci Oko Gethryn, magiczny amulet. Potrafi on zniszczy� demona, kt�ry opanowa� dusz� wied�my. Wr�� do wioski, otwieraj�c kolejne drzwi za pomoc� czaszek. 

Odszukaj Mallina i zapytaj go (TALK TO), jak dosta� si� do zamku okrutnej w�adczyni. Facet zasugeruje, by� zwr�ci� uwag� na stra�nik�w - pono� zachowuj� si� dziwnie. Pokr�� si� po miedzy, powa��saj si� w okolicy sklepu, zaobserwuj, jak jeden ze Skorli wchodzi do budynku. Spojrzyj przez okno (LOOK THROUGH) i pods�uchaj jego rozmow� ze sprzedawc�. Oka�e si�, �e stra�nicy zbieraj� �ywno�� do jakich� niecnych cel�w i potrzebuj� jej bardzo du�o. Gdy Skorl wyjdzie na zewn�trz, wejd� do sklepu i powiedz Ewanowi (TALK TO), �e zajmiesz jego miejsce w beczce. W ten spos�b jeszcze tego samego dnia dostaniesz si� do wn�trza zamku.

Trafisz do spi�arki. Przejd� do kuchni. Przyjrzyj si� le��cemu na stole truch�u (LOOK CARCASS), wykr�j z niego troch� t�uszczu (GET FAT). Gdy...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin