Memoir 44 Scenariusze.pdf

(3411 KB) Pobierz
+", 0%$;:5:8"$ 4$&/"3*64;[
Aby przyśpieszyć przygotowanie do
rozgrywki wszystkie scenariusze gry
Memoir`44 w standardowym
jednostronicowym układzie
zawierającym:
Jednostki piechoty
Jednostki piechoty
¨ Tytuł scenariusza (zwykle nazwę
toczonej bitwy) i historyczną datę.
Jednostki pancerne
Jednostki pancerne
¨ Ilustrację planszy gry zawierającą
wszystkie wymagane kafle terenu
i przeszkód oraz potrzebne jednostki
na pozycjach początkowych
Jednostki artylerii
Jednostki artylerii
¨ Listę użytych żetonów terenu
(ich rodzaj oraz ilość).
Jednostki specjalne
Jednostki specjalne
¨ Tło historyczne odwołujące się do
wydarzeń historycznych i przywołujące
anegdotki przypisane potyczce.
Kawaleria Pancerna
Francuski Ruch Oporu
¨ Odprawę wyszczególniającą ilość
kart dowodzenia używanych przez każdą ze stron oraz wskazującą gracza rozpoczynającego.
¨ Warunki zwycięstwa: Specjalne warunki zwycięstwa, włączając w to, w którym miejscu położyć medale, jeśli
takowe będą używane.
¨ Zasady specjalne: sekcja opcjonalna wprowadzająca dodatkowe zasady działające podczas
danego scenariusza.
+", 13;:(0508"$ 4$"&/"3*64;[
1 – Połóż planszę na środku stołu na odpowiedniej stronie (lądowanie na plaży, albo prowincja). Złóż podstawki pod
karty i połóż je przed graczami po obu stronach planszy.
2 – Połóż żetony terenu, tak jak wskazano na ilustracji w danym scenariuszu. Aby zminimalizować konflikty
(szukając właściwego żetonu, ponieważ są dwustronne) i zmniejszyć czas ich wyszukiwania, zalecamy układanie
żetonów terenu w kolejności w jakiej są wskazane na liście obok.
3 – Dodaj ustalone punkty terenowe (Mosty i Bunkry) oraz usuwalne przeszkody, jeśli scenariusz je
posiada.
4 – Teraz rozłóż figurki na planszy dopasowując ich rozmieszczenie do mapy bitewnej zawartej w scenariuszu. Zalecamy
najpierw rozłożenie po jednej jednostce na każde zajmowane miejsce używając krawędzi planszy i czerwonych linii jako
punktów orientacyjnych przy lokalizacji właściwych heksów. Następnie wystarczy dokompletować oddziały do
odpowiedniej ilości figurek (artyleria 2, j. pancerne 3, piechota 4, w rzadkimi jedynie wyjątkami).
5 – Jeśli wymagane, należy dodać odznaki oddziałów specjalnych,
6 – Jeśli wymagane, należy dodać Medale Zwycięstwa na cele misji znajdujące się na mapie.
7 – Jeśli są potrzebne należy rozłożyć karty pomocy obok planszy.
8 – Potasuj talię kart Dowodzenia i rozdaj każdemu z graczy ilość kart wyszczególnioną w odprawie danej misji.
9 – Pozostałe karty odłóż zakryte obok pola bitwy, tak aby pozostały w zasięgu wszystkich graczy.
10 – Każda ze stron dobiera 4 kości.
11 – I najważniejsze – Baw się dobrze!
952498215.043.png 952498215.044.png 952498215.045.png 952498215.046.png 952498215.001.png 952498215.002.png 952498215.003.png 952498215.004.png 952498215.005.png 952498215.006.png 952498215.007.png 952498215.008.png 952498215.009.png 952498215.010.png 952498215.011.png 952498215.012.png 952498215.013.png 952498215.014.png 952498215.015.png 952498215.016.png 952498215.017.png 952498215.018.png 952498215.019.png 952498215.020.png 952498215.021.png 952498215.022.png 952498215.023.png 952498215.024.png 952498215.025.png 952498215.026.png 952498215.027.png 952498215.028.png 952498215.029.png 952498215.030.png 952498215.031.png 952498215.032.png 952498215.033.png 952498215.034.png 952498215.035.png 952498215.036.png 952498215.037.png
@ c .045 1&(";" b
E $;&38$"S @HCC
Kolejność
x6
Kanał Caen
@
Most
Pegaza
Rzeka
Orne
Le Port
x14
A
x4
B
Benouville
x9
Howard
C
Most
Orne
Staw Nieprzekraczalny
x2
D
x4
x1
x2
E
F
G
Tło Historyczne
Późne godziny 5 czerwca 1944 roku... Dowodzeni przez Majora Johna Howarda żołnierze Lekkiej Piechoty Oxfordzkiej
i Buckinghamshire na tajnym lotnisku w Dorset wchodzą na pokład sześciu szybowców „Horsa”. Ich misja: rozpocząć
pierwszy desant operacji DDay i zdobyć dwa mosty, jeden przerzucony przez kanał Caen, drugi nad rzeką Orne, oba
w Normandii.
Kilka minut po północy, już 6 czerwca, skrzydła szybowców zaszurały o korony drzew i wylądowały na małym płacie
płaskiej ziemi, pomiędzy stawem, a kanałem Caen, tylko kilka jardów od ich głównego celu! Major Howard i jego żołnierze
wyskoczyli z szybowców kompletnie zaskakując rozespanych Niemców. Pomimo desperackiego stawiania oporu przez
gniazdo ciężkiego karabinu maszynowego na końcu teraz już sławnego mostu Pegaza, zdobyli swoje cele w przeciągu
kilku chwil. Na wschód, most nad Orną zabezpieczono równie szybko. Było to pierwsze brytyjskie zwycięstwo operacji
DDay!
Scena ustawiona, pole bitwy zaznaczone, przejmujesz dowodzenie. Reszta jest historią.
Odprawa
Gracz Osi:
¨ Dobierz 2 Karty Dowodzenia (Niemcy byli
zaskoczeni).
¨ Dobierz dwie karty po pierwszej i kolejne dwie po
drugiej turze.
Od tego momentu powinieneś mieć 4 karty Dowodzenia
przez resztę bitwy.
Warunki Zwycięstwa
¨ 4 Medale.
Jednostka Aliancka zajmująca heks z mostem, liczy się
jako dodatkowy punkt zwycięstwa. Połóż znacznik
Medalu na każdym z mostów. Jednostka liczy się jako
dodatkowy punkt, tak długo jak długo znajduje się na
moście, jeśli zostanie wyeliminowana lub go opuści
medal wraca z powrotem na most i nie liczy się do
punktów zwycięstwa.
* Pomimo, że wszystkie Brytyjskie jednostki biorące udział w ataku na
most Pegaza były jednostkami elitarnymi, to aby uprościć pierwszy
scenariusz użyliśmy zwykłych jednostek zamiast nich.
Gracz Aliancki:
¨ Brytyjczycy: Major John Howard.
¨ Dobierz 6 kart Dowodzenia.
¨ Ty ruszasz jako pierwszy.
Instrukcję dla Rebel.pl przetłumaczył
Hubert Bartos
952498215.038.png 952498215.039.png
A b 4"*/5& .²3&b±(-*4& b
E $;&38$"S @HCC
Kolejność
x16
@
x6
Neuville
auPlain
A
Fouville
x3
B
x1
Sainte MereÉglise
C
x1
D
Tło Historyczne
Utworzenie punktu obronnego w miasteczku Ste. MèreÉglise było jednym z kluczowych zadań Amerykańskiej 82 Dywizji
Powietrznej. W odróżnieniu od innych regimentów, piechota spadochronowa z 505 miała jeden z najbardziej precyzyjnych
zrzutów. Błyskawicznie się przegrupowując i otrzymując wskazówki od francuskiego ruchu oporu o obecności niemieckich
jednostek w mieście, spadochroniarze zdecydowali się na okrążenie Ste. MèreÉglise i przejęcie go za pomocą noży, bagnetów
i granatów.
W międzyczasie, na północy, porucznik Turner Turnbull rozmieścił swoje jednostki na wzgórzach niedaleko NeuvilleauPlain,
zajmując wroga i walcząc z nim bezustannie. To kupiło trochę kluczowego czasu batalionom wokół Ste. MèreÉglise, dając im szansę
na przygotowanie się do odparcia niemieckiego kontrataku i zniszczenia kilku wrażych jednostek. Doprowadziło to do przecenienia
przez niemieckie dowództwo sił aliantów w tym sektorze i w rezultacie Niemcy się wycofali.
Scena ustawiona, pole bitwy zaznaczone, przejmujesz dowodzenie. Reszta jest historią.
Zasady Specjalne
Zanim strona Aliancka wykona swoją pierwszą turę, gracz ją
prowadzący ma dodatkowy zrzut posiłków.
Weź w garść 4 figurki piechoty i z wysokości 12 cali (wysokość
pudełka położonego na bocznej stronie) zrzuć je na planszę.
Jeśli figurka wypadnie za planszę, albo spadnie na pole
zajmowane przez wrogi lub sojuszniczy oddział, wypada z gry
i wraca do pudełka. Gracz Osi nie dostaje Medalu za utracony
w ten sposób oddział.
Jeśli figurka spadnie na niezajęte pole dołóż do niej 3 dodatkowe
formując nowy oddział.
Odprawa
Gracz Osi:
¨ Dobierz 4 karty Dowodzenia.
Gracz Aliancki:
¨ Dobierz 5 kart Dowodzenia.
¨ Ty ruszasz jako pierwszy.
Warunki Zwycięstwa
¨ 4 Medale.
20
952498215.040.png
Kolejność
B c 1-";" W4803%V b
E $;&38$"S @HCC
@
Riva Bella
x3
@
Lion
sur Mer
x4
A
x3
B
x10
C
x7
D
Należy użyć wszystkich
zapór i drutów
kolczastych niezależnie
od koloru.
E
x3
Tło Historyczne
8ma Brygada Brytyjskiej 3ciej Dywizji, wspierana przez komandosów z 1wszej Brygady Special Service oraz czołgiamfibie
Sherman z 13go i 18go pułku Husarów stworzyły pierwszą falę sił Alianckich lądujących na plaży “Sword”, w pobliżu delty
rzeki Orne, rankiem 6go czerwca, 1944 roku.
Czołgi miały wylądować najpierw i związać walką wroga nim przybędzie piechota. Trudne warunku na morzu spowolniły
jednak ich podejście i czołgi oraz piechota przybyły razem. Zła pogoda wraz z zaciekłym oporem stawianym przez Niemców
opóźniły postępy na lądzie. Podczas gdy komandosom – w których szeregach znajdowały się pierwsze francuskie jednostki,
które postawiły stopę na ich ziemi ojczystej tego dnia – udało się zdobyć kasyno w Riva Bella to większości sił Alianckich nie
udało się wedrzeć na ląd i zdobyć Caen, ich cel tego dnia. W konsekwencji była to największa z wpadek podczas operacji
DDay w czerwcu, za co zapłacić mieli mieszkańcy miasta Caen.
Scena ustawiona, pole bitwy zaznaczone, przejmujesz dowodzenie. Reszta jest historią.
Warunki Zwycięstwa
¨ 5 Medali.
Odprawa
Gracz Osi:
¨ Dobierz 4 karty Dowodzenia.
Jednostka Aliancka, która zdobędzie heks miasta liczy się jako
dodatkowy punkt zwycięstwa.
Połóż znacznik Medalu na każdym z miast. Jednostka liczy się jako
dodatkowy punkt, tak długo jak długo znajduje się w mieście, jeśli
zostanie wyeliminowana lub je opuści medal wraca z powrotem
do miasta i nie liczy się do punktów zwycięstwa.
Gracz Aliancki:
¨ Dobierz 5 kart Dowodzenia.
¨ Ty ruszasz jako pierwszy.
Zasady Specjalne
Gracz Osi kontroluje bunkry i może ich używać
podczas obrony.
Alianckie jednostki specjalne to komandosi. Połóż
przy nich znacznik, aby odróżnić ich od innych
jednostek.
Komandosi mogą poruszać się 1 albo 2 heksy
i nadal walczyć.
Komandosi
Brytyjscy
952498215.041.png
C b 10*/5&b%6b)0$ b
E $;&38$"S @HCC
Kolejność
x16
@
x2
A
x4
B
x7
C
x2
D
x2
E
Tło Historyczne
Głównodowodzący przeczuwali, że niemieckie baterie w PointeduHoc będą jednym z największych zagrożeń podczas
lądowania Aliantów na plaży w Omaha, rankiem podczas DDay. Położone na wysokich na sto stóp klifach przy plaży miały taki
zasięg, że bez przeszkód trafiałyby celnie w dowolne jednostki lądujące na plaży. 2ga Desantowa pod dowództwem
podpułkownika Jamesa E. Ruddera, miała za zadanie je uciszyć. Po bardzo trudnym podejściu i pomimo zmasowanego ognia
z niemieckich garnizonów, pierwsi z około 200 komandosów lądujących na plaży byli na szczycie klifu już po paru minutach. Byli
całkowicie zaskoczeni, gdy okazało się, że działa zostały wycofane z punktu trzy dni wcześniej. W bunkrach dla dział znaleźli
tylko kukły żołnierzy zrobione z drewna, patrole zostały wysłane w poszukiwaniu zaginionych armat.
W między czasie dwie znaczące grupy Niemców pozostawały na posterunkach od samego rana. Pozycja obrony przeciwlotniczej
w południowo zachodnim bunkrze oraz bunkier obserwacyjny na szczycie wzgórza stawiały zaciekły opór i odpierały ataki
komandosów. Patrol w końcu odnalazł niebronione, jednak gotowe do prowadzenia ognia działa w sadzie jabłkowym
nieopodal. Rozmieścił zapalające granaty termiczne i wysadzając je w powietrze wypełnił swoją misję.
Scena ustawiona, pole bitwy zaznaczone, przejmujesz dowodzenie. Reszta jest historią.
Odprawa
Gracz Osi:
¨ Dobierasz 4 karty Dowodzenia.
Zasady Specjalne
Wzgórze biegnące wzdłuż plaży jest klifem. Ruch na pole klifu od
strony plaży rozpatrywany jest jak ruch o dwa pola. Ze strony lądu na
poczet zasad ruchu i walki traktuje się go jak zwyczajne wzgórze.
Gracz Osi kontroluje bunkry i może ich używać
podczas obrony.
Gracz Aliancki:
¨ Dobierasz 6 kart Dowodzenia.
¨ Ty ruszasz jako pierwszy.
Wszystkie jednostki Alianckie to komandosi Sił
Specjalnych. W związku z tym, nie ma potrzeby
kłaść przy nich znaczników. Komandosi mogą
poruszyć się 1 lub 2 pola i nadal walczyć.
Warunki Zwycięstwa
¨ 4 Medale.
Jednostka Aliancka, która zdobędzie heks lasu liczy się jako
dodatkowy punkt zwycięstwa.
Połóż znacznik Medalu na każdym z lasów. Jednostka liczy się
jako dodatkowy punkt, tak długo znajduje się w lesie, jeśli
zostanie wyeliminowana lub go opuści medal wraca
z powrotem do lasu i nie liczy się do punktów zwycięstwa.
Komandosi
952498215.042.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin