A.A. - Buddyzm.pdf

(1391 KB) Pobierz
12065816 UNPDF
Buddyzm
Ksi azka ta powstała staraniem i nakładem Misji Buddyjskiej „Trzy Schronienia” w Polsce. Do jej powstania
przyczyniło sie wiele osób. Za jej ostateczny kształt odpowiedzialny jest mnich buddyjski Kanzen Maslankowski.
Misja Buddyjska „Trzy Schronienia” w Polsce
Szczecin, kwiecie n 1996 r.
UMYS£ cäUc-
Stan rozpoznania NATURY UMYS£U
cEc-c- Przeciwieñstwem tego stanu jest NIEWIEDZA U-_ÉC-R-
cäUc-lÉ-CPc-`ÒCc- charakteryzuje WIEDZA _ÉC-R-
cechuj¹ca BUDDÓW
cäUc-FP- (dos³. istoty obdarzone umys³em, nie znaj¹ce swojej natury)
cechuj¹ca ISTOTY CZUJ¥CE
stanu buddy, dziêki czemu mog¹ go osi¹gn¹æ.
Wszystkie istoty maj¹ PRZYCZYNÊ
Nä-TZÉP-CaäCc-R]É-£ÉE-R-é
Potencja³ natury buddy to w sanskrycie TATHAGATAGARBHA
rdzeñ czy esencja tathagaty, inaczej buddy.
^ä-aäc- to ca³ociowa, natychmiastowa znajomoæ
PIERWOTNA M¥DROÆ (sanskr. d¿niana)
rzeczy, charakterystyczna dla buddów.
U-aäc- charakteryzuje zwyk³e istoty, których umys³ jest
WIADOMOÆ ROZRÓ¯NIAJ¥CA
^Ñ`-FP- i PRZEDMIOTU ^Ñ`- ( ^Ñ`-FP to ten, który ma FP- przedmiot ^Ñ`- ).
ow³adniêty niewiedz¹ przejawiaj¹c¹ siê w dualistycznym postrzeganiu, rozró¿nianiu PODMIOTU
12065816.001.png
Z niewiedzy pochodzi DUALISTYCZNE LGNIÊCIE
^ä-aäc- s¹: ZAUFANIE NN-R- WSPÓ£CZUCIE £ÉE-å- ROZRÓ¯NIAJ¥CA
CIÉc-]XËP- Przejawami PIERWOTNEJ
M¥DROCI
aäc-_T- MI£UJ¥CA DOBROÆ qUc-R- oraz UCZYNNOÆ SP-cäUc-
M¥DROÆ
U-aäc- s¹ rozmaite PRZESZKADZAJ¥CE
Przejawami WIADOMOCI ROZRÓ¯NIAJ¥CEJ
IéP-UéEc-R- (sanskr. klea)
NASTAWIENIA
`c-NCä-T-TFÑ- które owocuj¹ SZCZÊCIEM TRZECH WY¯SZYCH ODRODZEÑ UMé-_Ëc-
CcÑU-nÉ-TNä-T-
Powodowani przeszkadzaj¹cymi nastawieniami, m¹c¹cymi umys³, pope³niamy DZIESIÊÆ
`c-¥ÉC-R-UÉ-NCä-T-TFÑ- prowadz¹cych do CIERPIEÑ TRZECH
NEGATYWNYCH DZIA£AÑ
EP-céE-CcÑU-nÉ-¥âC-T¢`-
NI¯SZYCH ODRODZEÑ
Pod wp³ywem zaufania, wspó³czucia itd. pope³niamy DZIESIÊÆ POZYTYWNYCH CZYNÓW
12065816.002.png
SZCZÊCIE
TNä-T- i CIERPIENIE ¥âC-T¢`- SZECIU KLAS ISTOT ]u-éT-_ËCc-xÕC-
]Bé_-T-
opisuj¹ CYKLICZN¥ EGZYSTENCJÊ (sanskr. sansara)
UMYS£
cäUc- (nieowiecony) (sanskr. czitta),
^ÉN- (sanskr. manas)
UMYS£, FUNKCJE MENTALNE
é- (sanskr. buddhi)
UMYS£, ROZUM, INTELEKT
U-aäc- lub U-R_-aäc-R-
WIADOMOÆ (dzia³aj¹ca dualistycznie) (sanskr. wid¿niana)
TcU-R-
MYL
U-êC-
MYLENIE DYSKURSYWNE
12065816.003.png
SZEÆ BARDO
T_-Né-xÕC-
T_-Né- to tyle co stan poredni, MIÊDZY T_- DWOMA Né- Bardo to z³udne wra¿enia
BARDO
dowiadczane przez istoty nie rozpoznaj¹ce swojej natury. Wyró¿nia siê szeæ takich stanów:
]GË-B-T_-Né-
1. BARDO UMIERANIA
Géc-IÉN-T_-Né- (sanskr. dharmata)
2. BARDO NATURY UMYS£U
~ÉN-R-T_-Né-
3. BARDO POWSTAWANIA
«äN-Pc-T_-Né-
4. BARDO ¯YCIA
Ë-`U-T_-Né-
5. BARDO SNU
TcU-CKP-T_-Né-
6. BARDO MEDYTACYJNEJ KONCENTRACJI
12065816.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin