Recepta Na Sprzedaż.pdf

(1124 KB) Pobierz
Recepta na sprzedaż
702116726.001.png
Niniejszy ebook to darmowa wersja promocyjna,
nieprzeznaczona do sprzedaży, dołączana do drukowanej
książki o tym samym tytule.
© Copyright for Polish edition by ZloteMysli.pl
Data: 20.01.2009
Tytuł: Recepta na sprzedaż
Autor: Julita Monika Kostecka
Wydanie I
ISBN: 978-83-7582-760-6
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Korekta: Magda Wasilewska, Sylwia Fortuna
Skład: Magda Wasilewska
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli sp. z o.o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
SPIS TREŚCI
WITAJ! . .............................................................................................5
DLACZEGO LUDZIE KUPUJĄ? . .........................................................9
ZAWÓD: SPRZEDAWCA – KONIECZNOŚĆ
CZY WYBÓR? . ..................................................................................16
RYNEK, CZYLI SKĄD SIĘ BIORĄ KLIENCI? . ..................................20
Metafora farmy . ..............................................................................................................20
Pierwsze prace na Twojej farmie . ...................................................................................21
Jest czas siewu i jest czas zbioru . ...................................................................................23
POSTAĆ PIERWSZA: ANNA . ............................................................26
PIERWSZE SZKOLENIE W PRACY . .................................................29
POSTAĆ DRUGA: TOMASZ . .............................................................37
Historia pani Halinki . ....................................................................................................38
SZKOLENIE Z TECHNIK SPRZEDAŻY . ............................................41
OBIEKCJE KLIENTÓW,
CZYLI „JESZCZE NIE JESTEM GOTOWY!” . ....................................50
TYPOLOGIA KLIENTÓW – PRZYPADKI
..................68
Metaforyczny podział klientów – porównanie do oceanu . ..........................................69
KRÓLIK Z KAPELUSZA,
CZYLI CUDOWNY ŚWIAT NLP . .......................................................72
Główne założenia NLP . ...................................................................................................75
Lingwistyka, czyli jak używać magicznych słów . ..........................................................79
Presupozycje modelu Miltona . ......................................................................................84
Magia postulatów konwersacyjnych . ............................................................................90
Metafory, cytaty i porównania . ......................................................................................91
OBSŁUGA POSPRZEDAŻNA . .........................................................107
POSTAĆ TRZECIA: NIKA,
SPECJALISTA OD TRUDNYCH KLIENTÓW . ..................................111
POSTAĆ CZWARTA: EWA,
SPECJALISTA OD BRANIA POLECEŃ . ...........................................118
CO CIĘ NIE ZABIJE, TO CIĘ WZMOCNI . ........................................123
SŁOWNIK . .....................................................................................128
BIBLIOGRAFIA . ..............................................................................131
Kent Ferraro
.............................................................................56
Pan Marcin – wzrokowiec, skoncentrowany na sobie . .................................................56
Pan Jerzy – słuchowiec, typ audytywny . .......................................................................58
Pani Małgorzata – typ kinestetyczny i emocjonalny . ...................................................59
Ja – Inni . .........................................................................................................................60
Cele – Problemy . ............................................................................................................62
Zgodny – Negujący . ........................................................................................................64
Systematyczny – Chaotyczny . ........................................................................................65
Osobisty – Rzeczowy . .....................................................................................................66
Podział klientów ze względu na płeć . .............................................................................67
Podział klientów na grupy pokoleniowe – według Magge i
Każdy z nas żyje, coś sprzedając.
Robert Louis Stevenson
RECEPTA NA SPRZEDAŻ — Julita Monika Kostecka
Witaj!
str. 5
Witaj!
Nie będę Ci mówić, że książka, którą właśnie otworzyłeś, nie spełni
Twoich oczekiwań. Nie powiem Ci, że po jej przeczytaniu nie dowiesz
się o metodach pozyskiwania klientów i zwiększania sprzedaży. Nie
myśl o tych wszystkich korzyściach, które odniesiesz z przeczytania
tej książki. Znajdziesz całe mnóstwo pozycji o sprzedaży, ale ta jest
wyjątkowa. Dobrze wiesz o tym, że każdy właściciel notebooka i użyt-
kownik sieci internetowej może dziś w szybkim tempie napisać
książkę dla handlowców i trochę na tym zarobić. Czytałeś pewnie
niejedną pozycję o sprzedawaniu i obsłudze klienta, wiem o tym.
W końcu chcesz być profesjonalistą, prawda? Większość książek
o biznesie napisali ludzie, którzy niewiele czasu spędzili w terenie na
spotkaniach z klientami. Nie znają procesu pozyskiwania klientów.
To tak, jakby zdać relację „z pierwszej ręki” z uczty na dworze Królo-
wej Małgorzaty – po zjedzeniu pierogów w mlecznym barze na rogu.
Jeśli właśnie czytasz tę książkę, oznacza to, że czujesz swego rodzaju
niedosyt (masz już za sobą mnóstwo lektur o sprzedawaniu i nie zna-
lazłeś w żadnej odpowiedzi albo też wszystko, co przeczytałeś dotąd,
wiedziałeś od dawna). Pewne jednak jest to, że chcesz wiedzieć wię-
cej, niż wiesz teraz. Wyobraź sobie tylko swoją mistrzowską sprzedaż
po przeczytaniu tej fascynującej lektury. Kiedy będę zajmować się za-
spakajaniem Twoich potrzeb, pomogę Ci jednocześnie rozwiązać
problem, z którym poprzednie książki sobie nie poradziły. Tekst, któ-
ry właśnie czytasz, napisała osoba z piętnastoletnim doświadczeniem
w pracy na stanowiskach: przedstawiciela handlowego, agenta ubez-
pieczeniowego, managera zespołu doradców klienta, trenera, coacha,
dyrektora zespołu sprzedaży, specjalisty do spraw szkoleń i rekruta-
cji w znanych instytucjach finansowych – zarówno polskich, jak
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli &Julita Monika Kostecka
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin