Autodiagnostyka_elektroniki_silnika_SR20_GA16_GA14.pdf

(89 KB) Pobierz
Autodiagnostyka elektroniki silnika SR20 GA16 GA14
Zrób to sam
strona 1/2
Autodiagnostyka elektroniki silnika SR20, GA16, GA14
Potrzebne materiały:
- drut długości ok 4cm
Przed przystąpieniem do pracy naleŜy przygotowany drut zagiąć na pół - posłuŜy nam jako zwieracz.
Prace zaczynamy od włączenia zapłonu w silniku - stacyjka w pozycji ON, silnika nie włączamy, mają
nam się jedynie pokazać świecące kontrolki.
Następnie zdejmujemy osłonę bezpeiczników znajdującą się pod kierownicą na wysokości lewego
kolana (fot. 1)
Gniazdo diagnostyczne znajduje się na najniŜszym stopniu, jest koloru jasno-szarego (fot. 2)
Teraz zwieramy wcześniej przygotowanym kawałkiem drutu zaznaczone na czerwono PINy
w zaleŜoności od tego jaką mamy wersję silnika kostka diagnostyczna moŜe być obrócona o 180
stopni względem przedstawionego zdjęcia (fot. 3)
Instrukcja została przygotowana przez klubowicza Nissan Klub Polska. Opisane w instrukcji czynności
wykonujesz na własne ryzyko i odpowiedzialność. Więcej instrukcji znajdziesz na stronie klubowej
http://www.nissanklub.pl w dziale Zrób to sam.
33453938.001.png
 
Zrób to sam
strona 2/2
Spinamy oba Piny na 2 sekundy, wyciągamy drucik i obserwujemy co nam pokazuje lampa CHCEK
ENGINE.
Błyski trwające dłuŜej to dziesiątki a krócej to jedności np. długi długi i krótki to kod nr. 21 -
uszkodzony obwód sygnału zapłonu itd...
Jeśli jest więcej błędów to będą one wyświetlane cyklicznie jeden po drugim. Po ostatnim znów
wyświetli się kod pierwszego i tak w kółko.
JeŜeli ktoś ma u Siebie sonde lambda to moŜna ją latwo zdiagnozować wystarczy ze zapali silnik w
momecie jak są wyświetlane błędy usterek, poczeka ok. 5-6 minut do momentu aŜ silnik osiagnie
swoja normalna temperature pracy i przytrzyma wciśniety gaz na poziomie 2200 obr.min i w tym
momencie lampka kontrolna CHECK ENGINE powinna przynajmniej 5 razy w ciagu 10 sekund
zabłysnąć - to znaczy Ŝe z naszą sonda jest wszytko OK.
Kody usterek:
11 Obwód czujnika RPM (obrotów na minutę) lub czujnika wału korbowego.
12 Masowy czujnik przepływu powietrza.
13 Obwód czujnika temperatury chłodziwa.
14 Czujnik prędkości pojazdu.
21 Brak sygnału zapłonu.
22 Obwód pompy paliwa.
23 Czujnik połoŜenia przepustnicy (przełącznik biegu jałowego).
24 Przełącznik szerokiego otwarcia przepustnicy.
25 Zawór regulacyjny biegu jałowego.
34 Czujnik spalania stukowego
31 Uszkodzony zespół sterowania.
32 Obwód EGR.
33 Czujnik tlenu (lewa strona).
41 Czujnik temperatury powietrza.
42 Temperatura paliwa.
43 Obwód czujnika połoŜenia przepustnicy.
45 Wtryskiwacz, wyciek.
51 Obwód wtryskiwacza(y).
53 Czujnik tlenu (prawa strona).
54 Przekładnia automatyczna.
55 Brak usterek, koniec listy kodów błędów - WSZYSTKIM śYCZĘ TAKEIGO WYNIKU :)
Po zakończeniu badania i weryfikacji tego co dolega naszej maszynie moŜemy choć nie musimy
przejść do stanu nominalnego. Do tego celu posłuŜy nam nasz drucik - na włączonym zapłonie
ponownie wsadzamy go w te same co poprzednio PINy
autor: Coobcio
Instrukcja została przygotowana przez klubowicza Nissan Klub Polska. Opisane w instrukcji czynności
wykonujesz na własne ryzyko i odpowiedzialność. Więcej instrukcji znajdziesz na stronie klubowej
http://www.nissanklub.pl w dziale Zrób to sam.
33453938.002.png 33453938.003.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin