Scott Kelby profesjonalne ujęcia portretowe. techniki retuszowania zdjęć według scotta kelby'ego pełna wersja.pdf
(
481540 KB
)
Pobierz
Profesjonalne ujęcia portretowe. Techniki retuszowania zdjęć według Scotta Kelby’ego
Spis treści
ROZDZIAŁ 1.
25
CZY TE OCZY MOGĄ KŁAMAĆ
Retuszowanie oczu
Zwiększanie kontrastu tęczówek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26
Przyciemnianie zewnętrznej krawędzi tęczówek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .30
Jak dodać oczom odrobinę blasku i życia? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .36
Akcentowanie i tworzenie odblasków w oczach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .41
Rozjaśnianie białek oczu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .48
Retuszowanie przekrwionych oczu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .56
Zmiana koloru oczu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .59
Retuszowanie podkrążonych oczu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .62
Powiększanie lub zmniejszanie oczu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .66
Zastępowanie jednego oka drugim . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .73
Zagęszczanie rzęs . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .81
Wyrównywanie brwi. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .92
Wypełnianie brwi. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .99
Przyciemnianie brwi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103
Dodawanie blasku oczom przez wyostrzanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105
ROZDZIAŁ 2.
109
SKÓRA
Retuszowanie skóry
Usuwanie przebarwień i pryszczy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110
Jak uniknąć efektu plastikowej lalki? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 113
Proste, „ekspresowe” wygładzanie skóry . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 114
Wygładzanie skóry z zachowaniem naturalnej cery . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120
Wygładzanie skóry i odtwarzanie naturalnej cery . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126
Wygładzanie skóry ltrem High Pass (Górnoprzepustowy) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 132
Wygładzanie skóry przy użyciu kanałów obrazu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137
Niwelowanie i usuwanie zmarszczek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 143
Retuszowanie błyszczącej skóry . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 151
Ujednolicanie odcieni skóry. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 155
Redukowanie zarostu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 160
Cyfrowy makijaż . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 164
Efekt „porcelanowej skóry” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 175
Wyostrzanie zdjęć portretowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 184
ROZDZIAŁ 3.
193
TWARZĄ W TWARZ
Kształtowanie detali twarzy
Modelowanie twarzy i głowy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 194
Korygowanie asymetrii twarzy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 200
Modelowanie twarzy przez miejscowe rozjaśnianie i przyciemnianie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 208
8
Profesjonalne ujęcia portretowe. Techniki retuszowania zdjęć według Scotta Kelby’ego
Spis treści
ROZDZIAŁ 4.
215
HAIR
Retuszowanie włosów
Dodawanie włosom blasku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 216
Usuwanie potarganych kosmyków włosów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 220
Wypełnianie luk we włosach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 228
Zmiana koloru włosów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 233
Przyciemnianie przedziałka we włosach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 238
Retuszowanie odrostów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 241
ROZDZIAŁ 5.
247
USTA-USTA
Retuszowanie ust i warg
Powiększanie ust . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 248
Nadawanie połysku ustom . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 251
Nakładanie lub korygowanie szminki. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 256
Zmiana odcienia szminki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 260
Retuszowanie zębów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 267
Wybielanie zębów i usuwanie zażółceń. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 276
ROZDZIAŁ 6.
283
DIETA
Odchudzanie i wysmuklanie
Ogólne wyszczuplanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 284
Wyszczuplanie jednej osoby na zdjęciach grupowych. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 287
Retuszowanie podwójnego podbródka i wyszczuplanie twarzy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 290
Wyszczuplanie ramion i nóg . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 295
Akcentowanie mięśni brzucha . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 304
Retuszowanie ubrań (wybrzuszeń, zagnieceń i fałd). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 309
ROZDZIAŁ 7.
317
ERA RETUSZERA
Mój retusz na 5, 15 i 30 minut
Lista problemów do rozwiązania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 318
Retusz w pięć minut . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 320
Retusz w piętnaście minut . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 334
Retusz w pół godziny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 348
SKOROWIDZ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 367
9
HAIR
Retuszowanie włosów
Wiem, wiem — ten tytuł jest tak oczywisty; tak
banalny, że doprawdy trudno byłoby dobrać coś
mniej oryginalnego do rozdziału poświęconego
retuszowaniu włosów, prawda? Tymczasem w rze-
czywistości ów nagłówek odwołuje się klasycz-
nego broadwayowskiego musicalu „Hair” z 1968
roku, który — co wielce interesujące — przeży-
wa właśnie swoją drugą młodość i ściąga tłumy
widzów, pragnących go obejrzeć z tego samego
powodu co czterdzieści lat temu. Jaki to powód?
Prosty: aktorzy występują nago. Tak, nie przesły-
szałeś się, całkiem nago. Dokładnie tak jak mo-
delki i modele w tym rozdziale. No dobrze, żartu-
ję, ale przyznaj, że ta koncepcja poruszyła w Tobie
czułe struny, czyż nie? No nie wygłupiaj się, nie
ma się czego wstydzić. Założę się, że przez chwi-
lę pomyślałeś „ale fajnie!”, a potem podskoczyłeś
z radości tak szybko, jak szybko wyskakują z fata-
łaszków piękne panie i piękni panowie na kartach
tego rozdziału. (Ha! Teraz mi się już nie wywiniesz,
nie oszukuj! Jak na fotografa i retuszera straszny
z Ciebie świntuszek!). Z nagością czy bez, w tym
rozdziale znajdziesz najlepsze, innowacyjne tech-
niki i narzędzia, które sprawią, że włosy retuszo-
wanych ludzi staną się puszyste, lśniące i zmysło-
we. Tak, tak. Takich słów nie używa się co dzień
(a w pewnych dzielnicach lepiej w ogóle ich nie
wymawiać, by nie obudzić się w szpitalu z kilko-
ma złamanymi kończynami. Zwłaszcza „zmysło-
we” brzmi ryzykownie). Z drugiej strony nietrud-
no odejść od zmysłów, widząc na przykład piękną
dyrygentkę, ubraną w same włosy i batutę, któ-
rą znajdziesz na stronie 96. (Naprawdę to spraw-
dziłeś? Nie, no doprawdy jesteś niezwykle łatwo-
wierny. Łatwowierny świntuszek. Łatwiuszek).
Teraz już wiem, że jeśli chciałbym mieć absolut-
ną pewność, że przeczytasz ten rozdział, powinie-
nem raczej zatytułować go „Nagość”. Albo jeszcze
lepiej „Nagość absolutna”. Albo „Nagłość absolu-
tu”. (Nie, to ostatnie chyba jednak zmierza w nie-
właściwym kierunku). Zresztą nieważne. Zapew-
niam Cię, że nie znajdziesz w tym rozdziale nicze-
go, co mogłoby zgorszyć mojego szwagra
(z tym że on pracuje w motelu na przedmieściach
Las Vegas, jeśli wiesz, co chcę powiedzieć…).
215
Profesjonalne ujęcia portretowe. Techniki retuszowania zdjęć według Scotta Kelby’ego
Dodawanie włosom blasku
Tą sztuczką posługuję się bardzo często; stosuję ją niemal na każdym zdjęciu portretowym, gdyż nie tylko poprawia plastyczność włosów
i nadaje im wspaniałą głębię, lecz zarazem pozwala na zaakcentowanie naturalnego oświetlenia sceny.
Krok 1.
Do retuszowania włosów wybrałem takie oto zdjęcie
(przypominam, że możesz je pobrać ze strony interne-
towej, której adres znajdziesz na początku książki). Ze
względu na naturalne światło słoneczne wpadające przez
okno włosy po lewej stronie naprawdę ładnie lśnią; ich
oświetlenie po prawej stronie także nie jest złe, lecz już
za chwilę się przekonasz, że i jedno, i drugie kryje w sobie
potencjał do dalszych poprawek, dzięki którym włosy mo-
delki nabiorą jeszcze piękniejszego blasku. (A przy okazji
możemy skorygować niedostatki oświetlenia sceny).
Krok 2.
Rozpocznij od powielenia warstwy
Background
(
Tło
) przy
użyciu skrótu
Ctrl+J
(Mac OS:
Command+J
), a następnie
zmień tryb mieszania otrzymanego duplikatu z
Normal
(
Zwykły
) na
Screen
(
Ekran
) w sposób zilustrowany na
rysunku obok. Całe zdjęcie stanie się wówczas o wiele
jaśniejsze (jak na pokazanym przykładzie).
216 • Rozdział 4. • Retuszowanie włosów
Plik z chomika:
Rafael666666
Inne pliki z tego folderu:
tomcat. przewodnik encyklopedyczny. wydanie ii ebook.pdf
(26469 KB)
wydajnosc-javy cała książka.pdf
(49501 KB)
sztuka-perswazji,-czyli-jezyk-wplywu-i-manipulacji.-wydanie-ii-rozszerzone pełna wersja.pdf
(10975 KB)
oracle9i. podręcznik administratora baz danych pełna wersja.pdf
(16264 KB)
psychologia-pamieci.-badania,-teorie,-zastosowania ebook.pdf
(29571 KB)
Inne foldery tego chomika:
- FILMY AVI NOWE CHOMIKUJ
- FILMY XXX - HD - NOWOŚCI
- - ▉ - FILMY 2018 CHOMIKUJ - FILMY NOWE
- - ▉ - FILMY 2018 CHOMIKUJ - FILMY NOWE(1)
- ◢◤ - FILMY [ - 2018 - ] CHOMIKUJ
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin