grzeczne-dziewczynki-nie-awansuja.-101-bledow-popelnianych-przez-kobiety,-ktore-nieswiadomie-niszcza-wlasna-kariere.-wydanie-ii full scan.pdf

(5260 KB) Pobierz
887674750.001.png
6
G RZECZNE DZIEWCZYNKI NIE AWANSUJ
26. Urzdzanie biura jak salonu ........................................................ 88
27. Karmienie innych .......................................................................... 90
28. Saby ucisk doni .......................................................................... 92
29. Brak zabezpieczenia finansowego ............................................... 94
30. Pomaganie .......................................................................................96
Rozdzia 4. Twoje myli 99
31. Dokonywanie cudów ...................................................................100
32. Przyjmowanie penej odpowiedzialnoci ..................................102
33. Posuszne wykonywanie polece ................................................104
34. Postrzeganie mczyzn u wadzy jako figur ojca ..................... 106
35. Ograniczanie wasnych moliwoci ...........................................108
36. Ignorowanie zasady „co za co” .................................................111
37. Opuszczanie zebra ..................................................................... 113
38. Przedkadanie pracy nad ycie osobiste .................................... 114
39. Pozwalanie, by inni marnowali Twój czas ................................ 116
40. Przedwczesna rezygnacja z celów zawodowych ........................ 118
41. Ignorowanie znaczenia sieci relacji ............................................120
42. Rezygnowanie z przywilejów ...................................................... 123
43. Wymylanie negatywnych historii ............................................. 125
44. Denie do doskonaoci ............................................................127
Rozdzia 5. Budowanie wasnej marki
i sztuka autoprezentacji 129
45. Nieumiejtno zdefiniowania wasnej marki ......................... 130
46. Pomniejszanie znaczenia swojej pracy lub pozycji .................. 132
47. Uywanie samego imienia lub przydomku .............................. 134
48. Czekanie, a kto Ci zauway ................................................... 136
49. Odmowa przyjcia prestiowych zada .................................... 138
50. Skromno .....................................................................................140
51. Pozostawanie we wasnej strefie bezpieczestwa ......................142
52. Oddawanie swoich pomysów ....................................................144
53. Praca na typowo kobiecym stanowisku
lub w typowo kobiecym dziale ................................................... 146
54. Ignorowanie informacji zwrotnych ...........................................148
55. Bycie niewidoczn ........................................................................ 150
Rozdzia 6. Jak brzmi Twoje sowa 153
56. Formuowanie pyta zamiast stwierdze ................................. 154
57. Uywanie rozbudowanych wstpów .......................................... 156
58. Wyjanianie ................................................................................... 158
S PIS TRECI
7
59. Pytanie o pozwolenie ................................................................... 160
60. Przepraszanie ................................................................................ 162
61. Uywanie sów pomniejszajcych znaczenie osigni .......... 164
62. Uywanie nieprecyzyjnych okrele .......................................... 166
63. Nieudzielanie odpowiedzi na pytanie ....................................... 168
64. Zbyt szybkie mówienie ................................................................170
65. Niestosowanie jzyka swojej brany ..........................................172
66. Uywanie wypeniaczy .................................................................174
67. Stosowanie zagodzonego jzyka ................................................ 176
68. Technika kanapki .........................................................................178
69. Mówienie przyciszonym gosem ................................................180
70. Mówienie gosem wyszym ni naturalny ................................182
71. Przeciganie wiadomoci zostawianych
w poczcie gosowej ........................................................................184
72. Brak pauzy przed udzieleniem odpowiedzi ............................. 186
Rozdzia 7. Twój wygld 189
73. Niestosowny umiech ..................................................................190
74. Zajmowanie zbyt maej przestrzeni ...........................................192
75. Wykonywanie gestów niezgodnych
z przekazywanym komunikatem ...............................................194
76. Nadmierne lub niedostateczne oywienie .................................. 196
77. Przekrzywianie gowy ...................................................................198
78. Nieodpowiedni makija ............................................................. 200
79. Nieodpowiednia fryzura ............................................................ 202
80. Nieodpowiedni ubiór ................................................................. 204
81. Siadanie na stopie ........................................................................ 206
82. Publiczne dbanie o urod ........................................................... 208
83. Trzymanie doni pod stoem w trakcie zebra .........................210
84. Noszenie okularów na acuszku ..............................................212
85. Nadmiar dodatków ......................................................................214
86. Brak kontaktu wzrokowego ........................................................ 216
Rozdzia 8. Twoje reakcje 219
87. Internalizowanie otrzymanych komunikatów ....................... 220
88. Przekonanie, e inni wiedz wicej ni Ty ............................... 222
89. Notowanie, parzenie kawy i robienie kopii ............................. 224
90. Tolerowanie niewaciwego zachowania .................................. 226
91. Nadmierna cierpliwo ............................................................... 228
92. Przyjmowanie stanowisk bez perspektyw ................................ 230
8
G RZECZNE DZIEWCZYNKI NIE AWANSUJ
93. Przedkadanie potrzeb innych nad swoje ................................ 232
94. Zaprzeczanie wasnej sile ............................................................ 234
95. Przyjmowanie roli koza ofiarnego ........................................... 237
96. Akceptowanie polityki faktów dokonanych ........................... 239
97. Akceptowanie problemów wynikajcych
z cudzych bdów ..........................................................................241
98. Zabieranie gosu na kocu ......................................................... 243
99. Zgaszanie skarg dotyczcych dyskryminacji
ze wzgldu na pe ....................................................................... 244
100. Tolerowanie molestowania seksualnego .................................. 246
101. Pacz ............................................................................................... 248
Dodatek A Plan rozwoju osobistego 251
Trening .................................................................................................. 252
Dodatek B Polska Grzeczna Dziewczynka 255
Bdy Matki Polki ................................................................................ 257
Bdy i jak ich unika ........................................................................... 260
Za skromna, za mia, za grzeczna — bdy w wychowaniu .............263
Refleksje nad kaw ................................................................................265
Z mioci do bezpieczestwa ...............................................................271
Rozbi szklany sufit ............................................................................. 272
5
Budowanie
wasnej marki
i sztuka autoprezentacji
Kiedy masz wymieni najbardziej znane marki, które z nich przychodz
Ci do gowy? Jeli jeste taka, jak wikszo ludzi, od razu przypomnisz
sobie o Adidasie, Coca-Coli czy Xeroksie. Te marki s nie tylko po-
wszechnie znane — ich nazwy stay si równoznaczne z samym pro-
duktem. Kiedy idziemy do restauracji i prosimy o col moemy otrzy-
ma napój wyprodukowany przez firm Coca-Cola lub przez inn firm.
W punkcie powielania robimy kserokopie, niezalenie od tego jaka fir-
ma wyprodukowaa urzdzenie, z którego korzystamy. Kupujc adidasy,
nie zawsze wychodzimy ze sklepu z butami firmy Adidas. Marki zyskuj
dobr reputacj dziki utrzymaniu staej jakoci i marketingowi. Jedno
bez drugiego nie zapewnia cigej obecnoci na rynku i nie gwarantuje
sukcesu.
Bruce Heller, prezes Strategic Leadership Solutions w Encino w Kalifornii,
uczy profesjonalistów, by myleli o sobie jak o markach, które trzeba
wypromowa. „Na miejsce pracy — mówi Heller — musisz patrze jak
na rynek, na którym to Ty jeste produktem”. Budujc wasn mark, naj-
pierw okrelasz, co odrónia Ci od innych osób w miejscu pracy, a na-
stpnie promujesz te rónice jako mark.
Jedno z ulubionych powiedzonek Hellera — co z oczu, to z gowy i z pracy
jest szczególnie warte przypomnienia. W modoci czsto dowiadujemy
Zgłoś jeśli naruszono regulamin