Skandopaniśad.rtf

(4 KB) Pobierz

 

Skandopaniśad
 

Aum! Niech On chroni nas obu. Niech On żywi nas obu.

Aum! Niech On chroni nas obu. Oby On żywi nas obu.

Obyśmy pracowali wspólnie z wielką żywością,

niech nasza nauka okaże się rześka i skuteczna,

obyśmy nie kłócili się (ani nie nienawidzili wzajemnie).

Aum! Śantih (Niech będzie Pokój we mnie)!

Śantih (Niech będzie Pokój w moim otoczeniu)!

Śantihi (Niech będzie Pokój wśród sił, co działają na mnie)!

1-5. Mahadewa (Wielki Boże) ! Dzięki odrobinie Twojego współczucia jestem bezbłędną istotą ! Jestem masą wiedzy ! Jestem również Dobrym - cóż więcej?

Z powodu wzrostu Wewnętrznego narządu, to co nie jest duchowe wydaje się duchowym; poprzez zanikanie tego narządu, jest to nic innego jak czysta wiedza czy Hari. Jestem samą wiedzą, niezrodzoną - cóż więcej?  Wszystko inne niż To jest bezwładne i znika jak sen.

Ten, kto rozpoznaje świadomość jako różną od tego co bezwładne, jest niezachwianą masą wiedzy. Jedynie on jest Siwą, Harim, luminarzem luminarzy, Najwyższym Bogiem, Brahmamem – ja jestem tym Brahmamem, z całą pewnością.

6-7. Dźiwa(tman) jest Siwą, a Siwa jest Dźiwa(tmanem); związany łuskwiną jest niełuszczonym ryżem - niezwiązany łuskwiną jest ryżem. W ten sposób ten, kto jest związany toDźiwa, (a kiedy jest) uwolniony od karmy, jest wiecznym Siwą. Związany powrozami jest Dźiwą, niezwiązany - Siwą.

8-9. (Pokłaniam się) Siwie w postaci Wisznu i Wisznu, który jest Siwą; Wisznu jest sercem Siwy, a Siwa, sercem Wisznu. Tak jak Wisznu jest pełen Siwy, tak Siwa jest pełen Wisznu. Ponieważ nie widzę żadnej różnicy, mam się dobrze przez całe swoje życie.

10-15. Mówi się, że ciało jest świątynią, Dewą (Bóstwem) Siwą jest Dźiwa; powinno się wyrzucać kwiaty po nabożeństwie i oddawać cześć poczuciem tożsamości. Postrzeganie nie-różnicy jest wiedzą, medytacją jest umysł bez obiektów. Kąpielą jest usunięcie nieczystości umysłowej; czystością panowanie nad zmysłami. Powinno się pić nektar Brahmy, przyjmować datki dla wyżywienia się, żyć samemu wolnym od dwoistości. Taka osoba mądrości otrzyma wyzwolenie. 

Pokłaniam się najwyższemu, świętemu miejscu mocy, aby zyskać pomyślność i długie życie. Oni wiedzą że sami są Brahmamem, Brahmą, Wisznu, Siwą - ponad myślą, nieprzejawionym, bezkresnym, nieginącym - poprzez Twoją łaskę, Narasimho.

To wysokie miejsce Wisznu mądrzy zawsze widzą jako oko rozpostarte w niebiosach. Mędrcy, wysławiający  i przytomni, wychwalają tę najwyższą pozycję Wisznu.

To jest doktryna wyzwolenia według Wed.


Aum! Niech On chroni nas obu. Niech On żywi nas obu.

Aum! Niech On chroni nas obu. Oby On żywi nas obu.

Obyśmy pracowali wspólnie z wielką żywością,

niech nasza nauka okaże się rześka i skuteczna,

obyśmy nie kłócili się (ani nie nienawidzili wzajemnie).

Aum! Śantih (Niech będzie Pokój we mnie)!

Śantih (Niech będzie Pokój w moim otoczeniu)!

Śantihi (Niech będzie Pokój wśród sił, co działają na mnie)!

Tutaj kończy się Skandopaniśad, należąca do Kriszna Jadźur Wedy.

 

-----------------------

Na angielski przełożył  dr A. G. Kriszna Warrier 
Wydane przez Teozoficzny Dom Wydawniczy w Ćennai w Indiach.

Upowszechniane również na www.astrojyoti.com  

Zgłoś jeśli naruszono regulamin