VW Polo od 1995 - Układ bezpośredniego wtrysku ON i rozgrzewania świec z pompą rozdzielaczową_po 10.99.PDF

(2226 KB) Pobierz
Instrukcja napraw Polo 1995 >
Serwis
Instrukcja napraw
Polo 1995 2
Kod literowy AGD AKU
silnika
Zeszyt napędowego i rozgrzewania świec
z pompą rozdzielaczową od 10.99 2
Układ bezpośredniego wtrysku oleju
Wydanie 10.99
Serwis. Informacje techniczne
165229952.051.png 165229952.062.png 165229952.073.png 165229952.084.png 165229952.001.png 165229952.002.png 165229952.003.png 165229952.004.png 165229952.005.png 165229952.006.png 165229952.007.png
Przegląd zmian do instrukcji napraw
Polo 1995 2
Kod literowy
silnika
AGD AKU
Zeszyt Układ bezpośredniego wtrysku oleju napędowego i rozgrzewania
świec z pompą rozdzielaczową od 10.99 2
Wydanie 10.99
Numery „Dodatków technicznych” do instrukcji napraw (Merkblatt) należy wpisywaćw momencie ich otrzy-
mywania do odpowiedniej rubryki danej grupy napraw. Umożliwi to podczas korzystaniaz niniejszej instrukcji
natychmiastowe stwierdzenie, czy do danej grupy napraw wprowadzone zostały „Dodatki techniczne”.
Grupa napraw
Dodatki techniczne do instrukcji napraw
01 Diagnoza własna
23 System przygotowania paliwa, wtrysk paliwa
28 Układ rozgrzewania świec żarowych
Informacje techniczne przeznaczone są wyłącznie dla mistrzów i mechaników. Systematycznezapoznawanie
się z tymi informacjami jest gwarancją prawidłowej i bezpiecznej eksploatacji samochodu. Niezależnie od
tego, przy naprawach samochodu obowiązują zawsze ogólne zasady bezpieczeństwa.
Niniejsza „Instrukcja napraw” jest chroniona prawami autorskimi.
Jakiekolwiek wykorzystywanie jej bez zgody firmy Volkswagen AG jest niedozwolone.
165229952.008.png 165229952.009.png 165229952.010.png 165229952.011.png 165229952.012.png 165229952.013.png 165229952.014.png 165229952.015.png 165229952.016.png 165229952.017.png 165229952.018.png 165229952.019.png 165229952.020.png 165229952.021.png 165229952.022.png 165229952.023.png 165229952.024.png 165229952.025.png 165229952.026.png 165229952.027.png 165229952.028.png 165229952.029.png 165229952.030.png 165229952.031.png 165229952.032.png 165229952.033.png 165229952.034.png
Spis treści
01 Diagnoza własna strona
Diagnoza własna ............................................................................... 01–1
– Właściwości diagnozy własnej ................................................................ 01–1
– Dane techniczne diagnozy własnej ............................................................ 01–2
– Podłączenie testera V.A.G 1551 i wybór komputera sterującego elektroniką silnika ............ 01–4
– Podłączanie systemu diagnostyczno-pomiarowo-informacyjnego VAS 5051
i wybór komputera sterującego elektroniką silnika ............................................ 01–8
– Odczytywanie pamięci usterek ............................................................... 01–12
– Kasowanie pamięci usterek .................................................................. 01–14
Tabele usterek
Sprawdzanie działania elementów wykonawczych ........................................... 01–41
– Przeprowadzanie sprawdzania działania elementów wykonawczych ......................... 01–41
Bloki wartości mierzonych .................................................................... 01–49
– Środki bezpieczeństwa ...................................................................... 01–49
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych .................................................... 01–49
– Ocena bloków wartości mierzonych ......................................................... 01–52
23 System przygotowania paliwa, wtrysk paliwa strona
Naprawa układu bezpośredniego wtrysku oleju napędowego ................................ 23–1
– Zasady bezpieczeństwa ....................................................................... 23–2
– Zasady zachowania czystości ................................................................. 23–3
– Umiejscowienie podzespołów układu ......................................................... 23–5
– Naprawa pompy wtryskowej ................................................................. 23–10
– Wymontowanie i zamontowanie króćca ssącego ............................................. 23–15
– Wymontowanie i zamontowanie pompy wtryskowej .......................................... 23–17
– Sprawdzanie i regulacja dynamicznego kąta początku wtrysku .............................. 23–30
– Sprawdzanie ustawienia rozrządu silnika .................................................... 23–35
– Wymontowanie i zamontowanie wtryskiwaczy ............................................... 23–39
– Sprawdzanie wtryskiwaczy ................................................................... 23–41
– Wymiana pierścienia uszczelniającego typu o-ring pokrywy nastawnika kąta początku wtrysku 23–43
Sprawdzanie podzespołów i prawidłowości ich działania .................................... 23–44
– Sprawdzanie napięcia zasilania układu bezpośredniego wtrysku oleju napędowego ......... 23–44
– Sprawdzanie czujnika obrotów silnika ....................................................... 23–46
– Sprawdzanie czujnika temperatury płynu chłodzącego ....................................... 23–48
– Sprawdzanie czujnika temperatury kolektora ssącego ....................................... 23–52
– Sprawdzanie czujnika temperatury oleju napędowego ....................................... 23–56
– Sprawdzanie czujnika drogi przesuwki regulacyjnej i nastawnika dawki ...................... 23–60
– Sprawdzanie czujnika skoku iglicy ........................................................... 23–67
– Sprawdzanie zakresu regulacji przestawiania wtrysku ........................................ 23–69
– Sprawdzanie funkcji przełączania przepustnicy .............................................. 23–73
– Sprawdzanie zaworu przełączającego przepustnicę .......................................... 23–76
Sprawdzanie sygnałów dodatkowych ........................................................ 23–80
– Sprawdzanie sygnału prędkości jazdy ....................................................... 23–80
– Sprawdzanie sygnału z przełącznika pedału hamulca i przełącznika świateł hamowania ..... 23–83
– Sprawdzanie sygnału z przełącznika pedału sprzęgła ........................................ 23–88
– Sprawdzanie sygnału obrotów silnika ........................................................ 23–92
– Sprawdzanie magistrali danych .............................................................. 23–93
Wymiana, kodowanie i dopasowanie komputera sterującego pracą silnika ................. 23–95
– Wymiana komputera sterującego pracą silnika .............................................. 23–95
– Kodowanie komputera sterującego pracą silnika ............................................. 23–97
– Dopasowanie komputera sterującego pracą silnika do immobilisera ......................... 23–99
28 Układ rozgrzewania świec żarowych strona
Sprawdzanie układu rozgrzewania świec żarowych ........................................... 28–1
– Sprawdzanie świec żarowych ................................................................. 28–4
Diagnoza własna
Właściwości diagnozy własnej
Komputer sterujący pracą układu bezpośredniego
wtrysku oleju napędowego silnika wysokopręż-
nego wyposażony jest w pamięćusterek.
Zakłócenia występujące w nadzorowanych czujni-
kach lub podzespołach są zapisywane w pamięci
usterek z podaniem rodzaju usterki.
Usterki, które występują sporadycznie zostają wy-
drukowane z dodatkiem„Usterka występującaspo-
radycznie”, a na wyświetlaczu testera mają do-
datkowe oznaczenie,/SP”. Przyczyną powstawania
usterek sporadycznych mogą byćnp. poluzowane
złącza lub krótkotrwałe przerwy w ciągłości prze-
wodów. Jeżeli usterki sporadyczne nie będą wy-
stępowały w ciągu 50 uruchomień silnika, zostaną
one skasowane z pamięci usterek.
Jeżeli rozpoznane usterki mają wpływ na zacho-
wanie się samochodu podczas jazdy, włącza się
lampka sygnalizacyjna układu rozgrzewania świec
żarowych.
Zapisane w pamięci usterki można odczytaćteste-
rem usterek V.A.G 1551 lub testerem systemów sa-
mochodu V.A.G 1552 albo nowym testerem VAS
5051, patrz
strona 01–14.
01–1
Wskazówka
Ogólne wskazówki dotyczące diagnozy własnej
można znaleźć w instrukcji obsługi testera usterek
V.A.G 1551 lub V.A.G 1552.
Dane techniczne diagnozy własnej
Wyposażenie
Przekazywanie danych między komputerem ste-
rującym a testeremusterek V.A.G 1551 lub V.A.G
1552 następuje podczas funkcji „Szybka trans-
misja danych”.
Pamięćusterek: pamięćtrwała i czasowa 1 .
1 Zostaje skasowana po 50 uruchomieniach silnika
i niepojawieniu się usterki.
Odczytywanie wersji komputera sterującego
Wersja komputera sterującego zostaje wskazana
na wyświetlaczu testera V.A.G 1551 lub V.A.G 1552
po podłączeniu testera do gniazda diagnostycz-
nego samochodu i wyborze komputera sterują-
cego elektroniką silnika, patrz
strona 01–4.
01–2
strona 01–12.
Po usunięciu usterek musi zostaćskasowana pa-
mięćusterek, patrz
165229952.035.png 165229952.036.png
Wybór funkcji przy zastosowaniu testera V.A.G 1551 lub V.A.G 1552 albo VAS 5051
Należy korzystać z poniższej tabeli zwracając uwagę na spełnienie zawartych w niej założeń, w celu dokonania
wyboru określonej funkcji.
Funkcja
Założenie
Funkcje testera V.A.G 1551 lub V.A.G 1552
Silnik nie pra- Silnik pracuje
Samochód
cuje, zapłon
na obrotach
podczas
włączony
jałowego biegu
jazdy
01 Odczytywanie wersji komputera sterującego
tak
tak
tak
02 Odczytywanie pamięci usterek
tak 1
tak
tak
03 Sprawdzanie działania elementów
tak
tak
nie
wykonawczych
04 Przejście do nastaw podstawowych
nie
tak
nie
05 Kasowanie pamięci usterek
tak
tak
tak
06 Zakończenie wykonywania poleceń
tak
tak
tak
07 Kodowanie komputera sterującego
tak
nie
nie
08 Odczytywanie bloku wartości mierzonych
tak
tak
tak
1 Przeprowadzaćtylko na włączonym zapłonie, jeżeli nie można uruchomićsilnika.
01–3
Podłączenie testera usterek V.A.G 1551
i wybór komputera sterującego elektroniką
silnika
Potrzebne narzędzia specjalne, przyrządy po-
miarowe i środki pomocnicze
Tester usterek V.A.G 1551
Wskazówka
Zamiast testera usterek V.A.G 1551 można używać
testera systemów V.A.G 1552, jednak bez możliwo-
ści dokonywania wydruków.
Wszystkie funkcje testera V.A.G 1551 lub 1552
można wykonać nowym testerem VAS 5051, pod-
łączanie testera, patrz
strona .
Przewód V.A.G 1551/3
01–4
Funkcje testera V.A.G 1551 lub V.A.G 1552
Silnik nie pra- Silnik pracuje
Samochód
cuje, zapłon
na obrotach
podczas
włączony
jałowego biegu
jazdy
165229952.037.png 165229952.038.png 165229952.039.png 165229952.040.png 165229952.041.png 165229952.042.png 165229952.043.png 165229952.044.png 165229952.045.png 165229952.046.png 165229952.047.png 165229952.048.png 165229952.049.png 165229952.050.png 165229952.052.png 165229952.053.png 165229952.054.png 165229952.055.png 165229952.056.png 165229952.057.png 165229952.058.png 165229952.059.png 165229952.060.png 165229952.061.png 165229952.063.png 165229952.064.png 165229952.065.png 165229952.066.png 165229952.067.png 165229952.068.png 165229952.069.png 165229952.070.png 165229952.071.png 165229952.072.png 165229952.074.png 165229952.075.png 165229952.076.png 165229952.077.png 165229952.078.png 165229952.079.png 165229952.080.png 165229952.081.png 165229952.082.png 165229952.083.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin