W sadzie i ogrodzie 3,4,5-l.doc

(47 KB) Pobierz
wrzesień 2006

 

PLAN PRACY

WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

DLA DZIECI 3-,4-,5-LETNICH

W sadzie i w ogrodzie.

 

 

III tydzień – W sadzie i w ogrodzie

I. Oglądanie czasopism dziecięcych- obserwacja dzieci.

 

II. 1. Słuchanie opowiadania H. Łochockiej „O wróbelku Elemelku, o ziemniaku i bąbelku”.

2. „Ziemniaczane stemple”- stemplowanie stemplami z ziemniaka.

III. Kalkowanie i kolorowanie warzyw

-dz. będą wyszukiwały przedstawiające owoce i warzywa,

- dz. będą starały się uważnie słuchać opowiadania;

- dz. będą starały się wykonywać różne wzory

-dz. będą wykonywać ćwicz. manualne,

Poniedziałek

17 IX 2007

 

 

 

 

nr 5

I. Zorganizowanie wystawy warzyw i owoców.

 

II. 1. Osłuchanie z piosenką „Pomidorek”.

 

2. „Jabłko, gruszka”- wydzieranka z kolorowego papieru.

 

III. Kolorowanie obrazków przedstawiających owoce i warzywa.

-dz. będą nazywały przyniesione warzywa i owoce

-dz. zapoznają się z melodią i słowami piosenki,

-dz. będą darły papier na małe kawałki,

-dz. będą wypełniać dokładnie kontury kawałkami papieru,

wtorek

18 IX 2007

 

 

 

 

 

s. 20

I. Wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych- obs. dzieci.

II.1. Osłuchanie z wierszem M. Kownackiej „W spiżarni”.

 

2. Zabawa dyd. „Warzywa-owoce”.

 

III. „Zgadnij co robię”- zab. dyd.

-dz. będą pogrubiały kontury obrazków,

-dz. zapoznają się ze słowami wiersza, będą wymieniać występujące w nim warzywa i owoce,

-dz. będą odróżniały owoce od warzyw,

-dz. będą odgadywały czynności pokazane za pomocą gestów,

Środa

19 IX 2007

nr 6

s. 21

I. Słuchanie utworów z literatury dziecięcej czytanych przez n-lkę – obserwacja dzieci.

II.1. „Owocowe rachunki”- przeliczanie elementów.

2. „Moje ręce”- zabawa dydaktyczna.

 

III. „Czarodziejski worek”- zabawa dyd.

-dz. będą słuchać utworów czytanych przez n-lkę,

- dz. będą liczyły w zakresie sześciu;

-dz. będą umiały nazwać poszczególne palce ręki,

-dz. będą rozpoznawać przedmioty za pomocą dotyku,

Czwartek

20 IX 2007

s. 22

 

s. 23

I. Zabawy w kącikach zainteresowań – obserwacja dzieci.

II.1. Zabawa muzyczno-ruchowa „Wybieramy się do sadu”.

2.  Zestaw zabaw ruchowych nr 2.

 

III. „Czego brakuje?”- zab. dyd.

-dz. będą się zgodnie bawić obok siebie,

-dz. będą właściwie reagować na polecenia n-lki,

- dz. będą starały się prawidłowo wykonywać ćwiczenia;

-dz. będą odgadywać brakujące przedmioty,

Piątek

21 IX 2007

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin