WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
DLA DZIECI 3-,4-,5-LETNICH
W sadzie i w ogrodzie.
III tydzień – W sadzie i w ogrodzie
I. Oglądanie czasopism dziecięcych- obserwacja dzieci.
II. 1. Słuchanie opowiadania H. Łochockiej „O wróbelku Elemelku, o ziemniaku i bąbelku”.
2. „Ziemniaczane stemple”- stemplowanie stemplami z ziemniaka.
III. Kalkowanie i kolorowanie warzyw
- dz. będą starały się uważnie słuchać opowiadania;
- dz. będą starały się wykonywać różne wzory
-dz. będą wykonywać ćwicz. manualne,
Poniedziałek
17 IX 2007
nr 5
II. 1. Osłuchanie z piosenką „Pomidorek”.
2. „Jabłko, gruszka”- wydzieranka z kolorowego papieru.
III. Kolorowanie obrazków przedstawiających owoce i warzywa.
-dz. będą nazywały przyniesione warzywa i owoce
-dz. zapoznają się z melodią i słowami piosenki,
-dz. będą darły papier na małe kawałki,
-dz. będą wypełniać dokładnie kontury kawałkami papieru,
wtorek
18 IX 2007
s. 20
I. Wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych- obs. dzieci.
II.1. Osłuchanie z wierszem M. Kownackiej „W spiżarni”.
2. Zabawa dyd. „Warzywa-owoce”.
III. „Zgadnij co robię”- zab. dyd.
-dz. będą pogrubiały kontury obrazków,
-dz. zapoznają się ze słowami wiersza, będą wymieniać występujące w nim warzywa i owoce,
-dz. będą odróżniały owoce od warzyw,
-dz. będą odgadywały czynności pokazane za pomocą gestów,
Środa
19 IX 2007
nr 6
s. 21
II.1. „Owocowe rachunki”- przeliczanie elementów.
2. „Moje ręce”- zabawa dydaktyczna.
III. „Czarodziejski worek”- zabawa dyd.
-dz. będą słuchać utworów czytanych przez n-lkę,
- dz. będą liczyły w zakresie sześciu;
-dz. będą umiały nazwać poszczególne palce ręki,
-dz. będą rozpoznawać przedmioty za pomocą dotyku,
20 IX 2007
s. 22
s. 23
II.1. Zabawa muzyczno-ruchowa „Wybieramy się do sadu”.
2. Zestaw zabaw ruchowych nr 2.
III. „Czego brakuje?”- zab. dyd.
-dz. będą się zgodnie bawić obok siebie,
-dz. będą właściwie reagować na polecenia n-lki,
- dz. będą starały się prawidłowo wykonywać ćwiczenia;
-dz. będą odgadywać brakujące przedmioty,
21 IX 2007
ajar123