Owoce_z_sadu(1).doc

(31 KB) Pobierz
Owoce z sadu

Owoce z sadu.

Cele operacyjne:
I Wiadomości
Kategoria A - zapamiętywanie wiadomości.
Uczeń potrafi:

·          nazwać drzewa owocowe i ich owoce,

·          rozpoznać i nazwać jabłka, gruszki i śliwki,

·          rozpoznać i nazwać elementy budowy owoców,

Kategoria B - zrozumienie wiadomości.
Uczeń potrafi:

·          zastąpić nazwy szczegółowe nazwą ogólną - owoce,

·          wyjaśnić pojęcie sad,

·          porównywać liczby w zakresie 100,

II Umiejętności
Kategoria C - stosowanie wiadomości w sytuacjach typowych.
Uczeń umie:

·          przeczytać tekst i uzupełnić go brakującymi wyrazami,

·          zastosować w zapisie formuły matematycznej znaki: <, >, =.

Metody pracy:

·          oglądowa

·          słowna

·          praktycznego działania

·          metody i techniki aktywizujące

Zasady nauczania:

·          poglądowości

·          łączenia teorii z praktyką

·          stopniowania trudności

·          indywidualizacji

Formy pracy:

·          w grupach

·          indywidualna

Środki dydaktyczne:

·          etykiety z nazwami dni tygodnia, miesięcy, symbolami pogody,

·          owoce (jabłka, gruszki, śliwki)

·          talerze, noże, podkładki,

·          symbole grup, karty pracy,

·          wycinanka, szary papier, nożyce, farby, pędzle,  klej,

·          karty pracy dla poszczególnych grup w dużym formaci

Przebieg zajęć:
I. Zajęcia wstępne
1. Powitanie w kręgu (każde dziecko wita się z innymi w wybrany przez siebie sposób).
2. Zaznaczenie obecności (na liście i w karcie pracy).
3. Samorzutne wypowiedzi uczniów na temat nurtujących ich problemów.
4. Ćwiczenia kalendarzowe (karta pracy).
5. Określenie stanu pogody.

II.  Przeróbka umysłowa
1. Rozwiązanie zagadek:

a) Ma kształt żarówki,
lecz wcale nie świeci.
Gdy jest dojrzała,
zjadają ją dzieci.

b) Jesienią w sadzie się rumieni.
    Zerwane kupisz na straganie.
    Zabierz jedno do szkoły.
    Zjesz je na drugie śniadanie.

c) Skórka fioletowa,
a miąższ pod nią złoty.
Smakuje wybornie
wszyscy wiedzą o tym.

2. Ustalenie tematu dnia, zapisanie go na tablicy i w kartach pracy (poziom I - samodzielnie, poziom II - po śladzie).
3. Praca w grupach:
- mycie owoców i rąk,
- krojenie owoców (przekrój poziomy i poprzeczny),
- wyróżnianie elementów budowy owoców,
- określanie smaku, soczystości.
4. Uzupełnianie kart pracy na podstawie obserwacji i działania przez każdą z grup.
5. Prezentacja wyników pracy przez poszczególne grupy na tablicy magnetycznej.
6. Wspólne omówienie wyników pracy w grupach, sprawdzenie poprawności wykonania zadań.
7. Praca samodzielna (karta pracy 1).
8. Praca w zespołach dwuosobowych (karta pracy 2, 3 i 4).

III.  Ekspresja
Makieta sadu (praca w grupach)
1. Wycinanie sylwetek drzew z szarego papieru.
2. Malowanie ich farbami plakatowymi.
3. Wycinanie owoców samodzielnie, albo odrysowanych od szablonu (I grupa - jabłka, II grupa - gruszki, III grupa - śliwki).
4. Przyklejanie wyciętych owoców na koronach drzew.
5. Umieszczenie sylwetek drzew na tablicy ściennej.
6. Sprzątanie miejsca pracy.
7. Ocena pracy.

IV. Zajęcia końcowe
1. Podsumowanie wiadomości.
2. Samoocena pracy i zachowania przez dzieci.
3. Pożegnanie miłym słowem.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin