cele, konspekt.pdf
(
956 KB
)
Pobierz
Jak napisać dobry konspekt?
Zagadnienia:
1. Cechy dobrego konspektu.
2. Przedstawienie schematu konspektu
obowiązującego w Zespole Szkół w Ostrorogu.
3. Omówienie poszczególnych elementów
konspektu.
Konspekt lekcji
Wyjaśnijmy sobie najpierw słowo konspekt.
Konspekt-
z łac.
conspectus
'rzut oka;
przegląd. To zarys, szkic, skrót; streszczenie
wykładu, przemówienia, utworu lit. lekcji
itp.
Cechy dobrego konspektu
•
Konspekt powinien być ściśle zorientowany na cele
lekcji;
•
Cele lekcji nie mogą być „ozdobą konspektu” ani
jego marginalnym elementem;
•
Konspekt powinien być skoncentrowany na
czynnościach uczniów;
•
Konspekt powinien zawierać cele końcowe lekcji i
pośredniczące (środki do celu);
•
Konspekt powinien akcentować adekwatną do
potrzeb uczniów sekwencję czynności uczenia się
uczniów;
Cechy dobrego konspektu
•
Konspekt powinien być ściśle powiązany z planem wynikowym;
•
Konspekt powinien zapewnić „sprzężenie zwrotne” w doskonaleniu
nauczania przez zawieranie elementów ewaluacyjnych;
•
Konspekt powinien umożliwić oryginalne sposoby osiągania celów
przez projektowanie sekwencji czynności pośrednich (zadań
dydaktycznych);
•
Konspekt powinien służyć samoocenie, rozwojowi samoświadomości
dydaktycznej nauczyciela;
•
Konspekt powinien być prosty w budowie, łatwy w wykorzystaniu i
nie ograniczający możliwości bieżących modyfikacji.
Wzór konspektu lekcji
pierwsza strona
Konspekt lekcji
Imię i nazwisko nauczyciela………………………………………………………
Przedmiot……………………….....…lekcja nr*…………………klasa…......
Data………………………………..……Czas realizacji…………………………
Temat lekcji……………………………………………………………….............
Ścieżka edukacyjna…………………………………………………………….....
Treści ścieżki dydaktycznej……………………………………………………….
…………………………………………………………………………………….
Cele ogólne:
Np.
Zdobycie…
Rozwijanie…
Kształtowanie
Cele szczegółowe:
Np.
Uczeń rozwiąże…
Uczeń wymieni
Uczeń opisze
Metody nauczania:
………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………….
Środki dydaktyczne:
…………………………..………………………………...
……………………………………………………………………………………………….
Formy nauczania:
……………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………
*numer lekcji musi odpowiadać numerowi lekcji w planie wynikowym
Plik z chomika:
esmeralda.z
Inne pliki z tego folderu:
summerhill.zip
(94955 KB)
Kupisiewicz - Podstawy Dydaktyki OgÃ_lnej.pdf
(9491 KB)
1545618_646496815411936_1413380302_n.jpg
(58 KB)
1555335_646496862078598_1881319186_n.jpg
(51 KB)
1609818_646496728745278_465690432_n.jpg
(57 KB)
Inne foldery tego chomika:
edukacja audiowizualna
edukacja kulturalna
Etyka
historia myśli ped
mikrosocjologia
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin