jaszczurka – edycja fotografii w CS4.pdf
(
653 KB
)
Pobierz
83365056 UNPDF
warsztaty
średni
|
150 min.
|
pliki na CD
Photoshop CS4
32
.psd 02/2009 » www.psdmag.org
.psd 02/2009 » www.psdmag.org
32
warsztaty
jaszczurka
edycja fotograii w CS4
Najnowsza wersja Adobe Photoshop oferuje nam wiele nowych, niezwykle
użytecznych narzędzi. W tym tutorialu zmienimy nudne zdjęcie modelki
w ciekawy portret, wykorzystując udoskonalone narzędzia malarskie.
przygotowanie obrazka
Otwieramy nasze zdjęcie. Klikając dwa razy warstwę
Background
,
tworzymy warstwę
0
(
Layer 0
) z tła. Wciskając [
Ctrl
]+[
J
] kopiuje-
my warstwę. W menu
Image>Image Size
zmieniamy rozdzielczość na
300
dpi
, ustawiamy rozmiar według uznania.
zmiana kolorystyki I
Mając wciąż aktywną warstwę
Layer 0 copy
, wybieramy
Image>Adjustments
>
Black&White
. Wartość
Yellows
ustawiamy
na -53%, wartość
Reds
na +5%. Pozostałe wartości pozostawiamy
bez zmian. Klikamy
OK
.
wygładzanie skóry
Pozostajemy na kopii tła. Narzędziem
Spot Healing Brush Tool
usuwamy niedoskonałości. Narzędzie to samoczynnie koryguje
plamki itd. Jeżeli chcemy określić źródło korekcji sami, użyjmy na-
rzędzia znanego z poprzednich wersji Photoshopa –
Healing Brush
.
zmiana kolorystyki II
Przechodzimy do
Image
>
Adjustments
>
Photo Filter
. Z listy il-
trów wybieramy
Deep Emerald
, ustawiamy wartość
Density
na
100%, zaznaczamy opcję
Preserve Luminosity
. Nada to głębokiej
zieleni naszej modelce.
.psd 02/2009 » www.psdmag.org
33
0
1
0
3
0
2
0
4
warsztaty
dynamika cieni
Kopiujemy warstwę [
Ctrl
]+[
J
], ustawiamy tryb mieszania nowej
warstwy na
Soft Light
,
Krycie
(
Opacity
) na 100% . Z menu
Lay-
ers
wybieramy
Merge Down
(lub wciskamy [
Ctrl
]+[
E
]). Powinni-
śmy mieć teraz dwie warstwy – oryginalne zdjęcie i warstwę zieloną
w trybie
Normal
.
oczy gada I
Na nowej warstwie malujemy gadzią źrenicę. Ponieważ pierwot-
nie oko modelki jest lekko przymknięte, zastosowałam tu po-
lecenie
Edit
>
Content Aware Scale
oraz
Edit
>
Transform
>
Rotate
, by
dopasować rozmiar nowego oka z zachowaniem proporcji źrenicy.
malowanie I
Standardowymi pędzlami robimy makijaż na nowej warstwie
– błyszczący, przypominający gadzie łuski. Tryby pędzla
Normal
,
Overlay
i
Linear Dodge
dla świateł. Tryb warstwy ustawiamy
na
Soft Light
,
krycie na
100%.
oczy gada II
Dodajemy życia naszej nowej źrenicy, używając narzędzi
Dodge
i
Burn
, które w nowej wersji Photoshopa nie niszczą kolorów ob-
razka dzięki możliwości zaznaczenia opcji
Protect Tones
. Narzędzia
Dodge
używamy w trybie
Highlights
przy wartości
Exposure
20%.
Narzędzia
Burn
w trybie
Shadows
,
Exposure
50%. W obu przypad-
kach wybieramy pędzel miękki.
malowanie II
Podobnie malujemy łuski na reszcie ciała modelki. Starajmy się
wtopić je jak najbardziej w skórę, wycierając krawędzie miękkim
pędzlem
Gumka
(
Eraser
) o kryciu 30-40% i malując pędzlem w try-
bie
Overlay
lub
Soft Light
o kryciu i przepływie 100%.
światła
Miękkim pędzlem w trybie
Overlay
malujemy światła na włosach,
wokół oka i wokół samej modelki, dodając tym samym delikatną
poświatę. Pracujemy na warstwie
zielonej
(
Layer 0 copy
) . Łączymy
warstwy oprócz
Layer 0
(oryginalne zdjęcie).
34
.psd 02/2009 » www.psdmag.org
0
5
0
8
0
6
0
9
0
7
1
0
warsztaty
tło
Za pomocą narzędzia
Pen Tool
rysujemy na nowej warstwie ciem-
nozielonym kolorem ponad modelką linie imitujące techniczne
schematy. Obrysowujemy je (prawy klawisz myszy –
Stroke path
)
twardym pędzlem nie zaznaczając opcji
Simulate
Pressure
. War-
stwę możemy przekształcić – w tym wypadku zastosowałam pole-
cenie
Edit
>
Transform
>
Scale
oraz
Distort
.
końcowe poprawki
Narzędziami
Dodge
i
Burn
deiniujemy cienie i światła tam gdzie
to konieczne. Tryb obu narzędzi –
Midtones
,
Exposure
30%, mięk-
ki pędzel. Wybieramy narzędzie
Blur Tool
i zmiękczamy wszystkie
ostre krawędzie obrazka miękkim pędzlem w trybie
Luminosity
i
przy wartości
Strength
100%.
kolorystyka raz jeszcze
Warstwę ze zdjęciem oryginalnym (
Layer 0
) przenosimy na
wierzch, wciskając [
Ctrl
]+[
]
], usuwamy kolor –
Image
>
Adjust-
ments
>
Desaturate
, tryb mieszania warstwy ustawiamy na
Color
i wy-
bieramy
Image
>
Adjustments
>
Hue&Saturation
. Zaznaczamy opcję
Colorize
i nadajemy żółtą barwę warstwie. Klikamy
OK
, zmieniamy
tryb mieszania warstwy na
Soft Light
i zmniejszamy krycie warstwy
według uznania. Nada to więcej wyrazistości naszemu obrazkowi.
kolorystyka
Chcąc zmienić kolorystykę obrazka zawsze możemy użyć
sprawdzonego polecenia Image – Adjustments – Variations i do-
dać więcej czerwieni, ja jednak zdecydowałam się na pozostawienie
czystej zielonej tonacji.
rozmycie tła
Łączymy wszystkie warstwy [
Shift
]+[
Ctrl
]+[
E
]. Narzędziem
Lasso
obrysowujemy krawędzie modelki, obejmując także tło.
Klikamy prawym klawiszem myszy na zaznaczeniu –
Feather
15px.
Wybieramy
Gaussian Blur
z menu
Filter
>
Blur
o
promieniu
5,5px.
1
6
przed i po
Tak to wygląda po 2,5 godzinie pracy w Adobe Photoshop CS4
– nasza modelka nabrała zupełnie nowego charakteru.
Olga Dąbrowska
.psd 02/2009 » www.psdmag.org
35
1
1
1
4
1
2
1
5
1
3
Plik z chomika:
Kabazza
Inne pliki z tego folderu:
jaszczurka – edycja fotografii w CS4.pdf
(653 KB)
fotografia_slubna_08_2010.pdf
(18798 KB)
Sprz_t_dla_grafika_10_2010.pdf
(11714 KB)
photoshop_retouch_01_2010.pdf
(16066 KB)
Retouche_Photo_PSD_06_2010_FR.pdf
(10104 KB)
Inne foldery tego chomika:
Pliki dostępne do 27.02.2021
▒ APK Android
✪ PDA - GRY I PROGRAMY
✪ PROGRAMY
✪ Wallpapers
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin