PROGRAM REALIZACJI EDUKACJI EUROPEJSKIEJ DLA NAJMLODSZYC1.doc

(67 KB) Pobierz
PROGRAM REALIZACJI EDUKACJI EUROPEJSKIEJ DLA NAJMŁODSZYCH

PROGRAM REALIZACJI EDUKACJI EUROPEJSKIEJ DLA NAJMŁODSZYCH

 

L.p.

TREŚCI KSZTAŁCENIA

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

-DZIECKO:

ŚRODKI DYDAKTYCZNE

UWAGI

1.

Polska moja ojczyzna.

Symbole narodowe: flaga, godło, hymn, stolica.

·         zna barwy narodowe;

·         wie z jakich elementów składa się godło Polski;

·         potrafi wymienić najdłuższe rzeki
w Polsce;

·         zna autora słów hymnu ;

·         zachowuje się właściwie w trakcie słuchania hymnu;

·         wymienia nazwę stolicy i swojego miasta;

·         potrafi zaznaczyć na mapie konturowej Polski: Warszawę, Łódź , Wisłę i Odrę;

·         potrafi z kolorowego papieru wykonać flagę Polski;

mapa Polski

mapa konturowa Polski;

nagranie hymnu;

flaga i godło Polski;

materiały plastyczno-techniczne;

karta pracy.

Dla każdego dziecka należy przygotować mapę konturową Polski.

2.

EUROPA – córka króla Agenora.

Poznajemy mit o naszym kontynencie.

·         uważnie słucha opowiadanego przez nauczyciela mitu o Europie;

·         wie co oznacza słowo mit;

·         wskazuje na mapie kontynent europejski;

·         przedstawia za pomocą rysunku porwanie Europy;

·         przygotowuje w grupie inscenizację mitu (podział ról, przygotowanie stroju);

tekst pt. “Mit o Europie";

mapa Europy;

materiały plastyczno-techniczne potrzebne do wykonania ilustracji lub przygotowania stroju;

słowniczek;

 

Dziecko samodzielnie dokonuje wyboru, w jakiej formie przedstawia mit o Europie.

 

3.

Symbole Unii Europejskiej: hymn, flaga, stolica.

·         wyjaśnia pojęcie Unia Europejska;

·         wie, kto jest autorem słów i muzyki hymnu UE;

·         nazywa i wskazuje miasto uznawane za stolicę UE;

·         rozpoznaje flagę UE;

·         prawidłowo rozmieszcza 12 gwiazd i układa je na odpowiednim tle;

·         wykonuje flagę UE;

mapa Europy;

nagranie hymnu;

krzyżówka;

flaga UE;

portret Ludwika van Beethovena;

materiały plastyczne;

szablon gwiazdki;

słowniczek;

karta pracy.

 

Przybliżenie sylwetki Ludwika van Beethovena oraz nauka fragmentu hymnu - zajęcia z edukacji artystycznej.

Dziecko może wykonać flagę UE samodzielnie lub w grupie.

4.

Syriusz - maskotka dzieci Unii Europejskiej.

·         rozpoznaje wygląd maskotki dzieci UE;

·         wyjaśnia, skąd wzięła się nazwa maskotki;

·         projektuje strój maskotki z elementami polskimi;

mapa Europy;

materiały plastyczno-techniczne;

rysunek przedstawiający maskotkę dzieci w UE;

karta pracy.

 

5.

EURO - wspólna waluta państw Unii Europejskiej. Poznajemy monety i banknoty euro.

·         wie, co oznacza termin euro;

·         rozpoznaje banknoty i monety euro;

·         potrafi wyjaśnić pojęcia: zarabianie, wydawanie, oszczędzanie;

·         rozpoznaje na monecie awers i rewers;

·         wie, że waluta UE ma wspólny awers;

·         potrafi zaprojektować polski wzór euro;

arkusze szarego papieru;

pisaki;

słowniczek;

wzór waluty euro;

kartoniki w kształcie koła (moneta euro);

kartoniki w kształcie prostokąta (banknoty euro);

karta pracy.

 

 

6.

Dlaczego warto uczyć się języków?

·         rozumie potrzebę uczenia się języków obcych;

·         wymienia “czarodziejskie słowa" w wybranych językach europejskich;

·         redaguje odpowiedź na pytanie: “Do czego może przydać się znajomość języków obcych?";

·         odgrywa ciałem, gestem i mimiką twarzy wylosowane przysłowia, polecenia i prośby, np. “Jestem Polakiem", “Lubię lody";

nagrania słów i zwrotów w językach europejskich;

kartki z hasłami, poleceniami, przysłowiami;

słowniczek zwrotów obcojęzycznych;

 

Podstawowe zwroty grzecznościowe zostaną przećwiczone na zajęciach z języków obcych.

7.

Poznajemy naszego zachodniego sąsiada - Niemcy.

·         wskazuje na mapie Europy Niemcy oraz ich stolicę;

·         koloruje flagę Niemiec zgodnie z podanym wzorem;

·         wymienia najznakomitszych kompozytorów niemieckich (L. Van Beethoven, R. Wagner i J. S. Bach);

·         uważnie słucha czytanej przez nauczyciela wybranej baśni;

·         wymienia tytuły najpopularniejszych baśni Jakuba i Wilhelma Grimm;

·         dopasowuje do siebie elementy puzzli;

·         poprawnie zapisuje tytuły baśni;

·         opowiada swoją ulubioną baśń braci Grimm;

·         wykonuje ilustracje do wybranej baśni;

mapa polityczna Europy;

portrety muzyków;

nagrania najpopularniejszych utworów muzycznych;

materiały plastyczno-techniczne;

karta pracy.

 

Postacie niemieckich kompozytorów oraz ich utwory zostaną przybliżone na zajęciach z edukacji artystycznej.

 

8.

Francja - kraj z Wieżą Eiffla.

·         wskazuje na mapie politycznej Europy Francję oraz jej stolicę;

·         koloruje flagę Francji według podanego wzoru;

·         wymienia kilka najsłynniejszych zabytków Francji;

·         opowiada o atrakcjach turystycznych dla najmłodszych (Park Asterixa i Disneyland);

·         słucha czytanej przez nauczyciela wybranej baśni Charlesa Perraulta;

·         wymienia przedstawiciela francuskiej literatury dla dzieci;

·         samodzielnie projektuje odpowiedni strój na Festiwal Filmowy w Cannes;

·         współpracuje w grupie;

mapa polityczna Europy;

przewodniki turystyczne;

fotografie;

pocztówki;

diagram;

materiały plastyczno-techniczne;

karta pracy.

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin