październik 2009.doc

(95 KB) Pobierz

                                        

 

                                  Październik 2009

 

        Ośrodki zainteresowań 

 

1.   Jesień w lesie.

2.   Bezpieczny przedszkolak.

3.   Jesień wśród zwierząt.

4.   Kolorowe listy

 

 

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                                          JESIEŃ W LESIE 

                                             05.10.09.102009r.               

                               

                               

 

 

1. ( 3  ) „ Jesienny las”- rozmowa w oparciu o ilustrację połączona z zabawą dydaktyczną „Co możemy zobaczyć w lesie?”.„Jesienne drzewo”- ćwiczenia graf.                              

·         Wypowiada się na temat lasu, dostrzega zmiany zachodzące jesienią.Zna budowę drzewa: pień, korona, gałęzie, liście.

 

2. ( 8 ) „Jesienna orkiestra”- nauka piosenki, gramy na instrumentach perkusyjnych, określamy charakter piosenki (powolna, smutna, nastrojowa), naśladujemy ruchem treść piosenki – wykorzystujemy sylwety zwierząt (jeża, niedźwiedzia, wiewiórki i zająca

·         Śpiewa piosenkę wspólnie z rówieśnikami.

 

3. ( 3/6 ) “Grzybobranie” słuchanie wiersza D. Gellner z użyciem ilustracji grzybów jadalnych i trujących; zwrócenie uwagi na zachowanie ostrożności podczas zbierania grzybów w lesie

·         Odpowiada na pytania dotyczące treści wiersza, zna podstawowe grzyby jadalne, rozpoznaje grzyba trującego .

 

4. ( 9 ) „ Grzyby”- praca plastyczna z kolorowego papieru.

·         Uczy się prawidłowego i bezpiecznego posługiwania się nożyczkami

 

5. (  5 ) Zestaw ćwiczeń gimnastycznych -prowadzony metodą zadaniową.

·         Wykonuje ćwiczenia zademonstrowane przez nauczycielkę, przestrzega zasad bezpieczeństwa.

Ø      11 / 2 ) Spacer po najbliższej okolicy – chodzimy po opadniętych liściach,

 

Ø      ( 3 )Wykonujemy ćwiczenia ortofoniczne na zgłoskach „szu – szu”.

 

Ø      ( 5 ) Doskonalimy czynności samoobsługowe, usprawniamy technikę samodzielnego jedzenia;

 

Ø      ( 9 )Orzeszki dla wiewiórki – lepimy z plasteliny kulki różnej wielkości, kształtujemy sprawność manualną;

 

Ø      ( 8  ) Zabawy kołowe ze śpiewem;

 

Ø      9 )“Grzybek muchomorek” karta pracy nr   składanie grzyba pociętego na 3 części, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej

 

Ø      ( 1  )  Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

 

Ø      ( 3  )“Jesienna pogoda” zabawa ortofoniczna

 

Ø      ( 14 )“Co gdzie pasuje?” zabawa polegająca na przyporządkowaniu obrazków do właściwych ilustracji np. grzyb-las, jabłko-sad;

 

Ø      (14 ) Słuchanie bajki czytanej przez nauczycielkę ;

 

Ø      5 ) Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym

 

             ( 5 )          Zestaw ćwiczeń porannych wg K. Wlaźnik.

                                 ( 5 )                 Zabawy ruchowe

Wiewiórki do dziupli” – z el biegu

„Spacer do lasu” - orient porządk

„Jeż i wiewiórki”- z el. Podskoku

„Na jednej nóżce”- z el równowagi

„Tunel”-  z el czworakow

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                  JESIEŃ WŚRÓD ZWIERZĄT

                         19.10.09.23.10.2009r

 

 

 

 

 

              

                               

                               

 

 

1. ( 3 )Głodny miś” – praca z obrazkiem- zapadanie w sen zimowy zwierząt: jeż, żaba, pszczoły, niedźwiedź.  Gromadzenie pożywienia przez  zwierzęta .

·         wzbogacenie wiadomości przyrodniczych z życia roślin i zwierząt.

 

2. ( 8 ) „ A to jeż” – osłuchanie i nauka piosenki.

·         powtarza słowa piosenki,

·         śpiewa refren wspólnie z dziećmi.

 

3. ( 12   ) „ Zapasy wiewióreczki”- opoiwdanie M. Kownackiej

·         poszerzenie wiadomości o zwierzętach żyjących w naturalnym środowisku- wiewiórka

·         zapoznanie ze sposobem gromadzenia zapasów.

 

4. ( 5 ) Zestaw ćwiczeń gimnastycznych  w formie opowieści mchowej „Spacer po lesie”.

·         słucha i przestrzega poleceń nauczycielki.

·         wesoło bawi się z rówieśnikami.

 

5. (  9 ) „Wiewiórka i niedźwiedź” – praca plastyczna wypełnianie konturów plasteliną.

·         sprawne ugniatanie plasteliny

·         rozprowadzanie jej na całej powierzchni.

Ø      ( 3 )“Jesienna pogoda” zabawa ortofoniczna

 

Ø      13 )Szukamy misia”- zabawa dydaktyczna- doskonalenie orientacji w przestrzeni umiejętne określanie położenia, nazywania sprzętów w sali.

 

Ø      ( 9 ) Orzeszki dla wiewiórki – lepimy z plasteliny kulki różnej wielkości, kształtujemy sprawność manualną

 

Ø      (2/5) Doskonalimy czynności samoobsługowe, usprawniamy technikę samodzielnego jedzenia;

        

Ø      ( 8 ) „Jesienny koncert” – z wykorzystanie muzyki nagranej na płytach CD - kształcenie słuchu i rozwijanie dyspozycji muzycznych .

 

Ø      ( 7 ) „ Kosmatek szuka mieszkania” – teatrzyk wg książki H. Zdzitowieckiej.

 

Ø      ( 11/2 )Spacer po najbliższej okolicy – chodzimy po opadniętych liściach, wykonujemy ćwiczenia ortofoniczne na zgłoskach „szu – szu”.

 

Ø      ( 9 ) „Jesienne nastroje” – malowanie farbami plakatowymi - właściwy dobór barw /zielony żółty, brązowy, czerwony/ - zgodny z aktualną porą roku.

 

Ø      ( 15 ) Wyjście do biblioteki miejskiej – założenie karty czytelniczej naszej grupy

  ( 5 )      Zestaw ćwiczeń porannych

                        ( 5 )   Zabawy ruchowe

„Znajdź swoje miejsce” -orient porządk

„Tunel” -z e czwor

„Po wąskiej dróżce”- z e równowagi

„Duże i małe piłki” z e podskoku

„W lesie” -naśladowcza

             

 

 

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

            BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK

                           12.10.- 16.10.2009r.               

                               

                               

 

 

1. (3/ 6/ 10  ) „ Na skrzyżowaniu”- historyjka obrazkowa.

Poznanie podstawowych zasad ruchu drogowego i ich przestrzeganie.

 

2. ( 8 ) „ Indiańskim krokiem”- zabawy ruchowe i umuzykalniające na tle piosenki.

·         ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin