Bartosz Danowski, Michał Makaruk pozycjonowanie i optymalizacja stron www. jak się to robi. wydanie ii poprawione full version.pdf

(62497 KB) Pobierz
890154537.001.png
4
Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak się to robi
Optymalizacja stron konkurencyjnych ................................................................... 108
Konkurencja reklamodawców ................................................................................ 109
Rozmieszczenie słów i fraz na stronie .......................................................................... 109
Nasycenie strony słowami kluczowymi ................................................................. 111
Stosuj nagłówki ...................................................................................................... 112
Słowa kluczowe w tekście i wyróżnienia ............................................................... 113
Opisy odsyłaczy ..................................................................................................... 114
Umieść słowa i frazy w znacznikach meta ............................................................. 115
Zadbaj o tytuł każdej strony ................................................................................... 115
Stosuj atrybuty alt i title ......................................................................................... 116
Rozdział 5. Hiperłącza .................................................................................... 119
Linki przychodzące ...................................................................................................... 121
Różne domeny ........................................................................................................ 122
Różne IP ................................................................................................................. 122
Opis odnośnika ....................................................................................................... 124
Odsyłacze graficzne ............................................................................................... 127
Odsyłacze z przekierowaniem ................................................................................ 127
Linki w JavaScripcie .............................................................................................. 129
Przyrost linków wraz z upływem czasu .................................................................. 131
Linki z systemów wymiany linków ........................................................................ 133
Linki wychodzące ......................................................................................................... 134
Linki zewnętrzne .................................................................................................... 134
Linki wewnętrzne ................................................................................................... 137
PageRank ...................................................................................................................... 137
Rozdział 6. Własne zaplecze ........................................................................... 141
Wybór domeny ............................................................................................................. 142
Własna domena ...................................................................................................... 143
Wybór rejestratora .................................................................................................. 144
Pozyskiwanie starych domen ................................................................................. 145
Wybór hostingu ............................................................................................................ 148
Zaplecze tematyczne ..................................................................................................... 149
Katalogi stron ......................................................................................................... 149
Presell Pages ........................................................................................................... 151
Scuttle ..................................................................................................................... 157
Budowa zaplecza w oparciu o kanały RSS ............................................................. 158
Fora internetowe ..................................................................................................... 159
Galerie zdjęć ........................................................................................................... 160
Strony z filmami wideo .......................................................................................... 160
Budowa zaplecza pod systemy wymiany linków .......................................................... 161
Gotowce ................................................................................................................. 163
Łańcuch Markowa .................................................................................................. 164
Pozycjonowanie zaplecza ............................................................................................. 164
Linkowanie ................................................................................................................... 165
Rozdział 7. Systemy wymiany linków .............................................................. 167
e-WebLink.com ............................................................................................................ 168
Rejestracja i konfiguracja ....................................................................................... 168
Użytkowanie .......................................................................................................... 172
Dodatkowe możliwości .......................................................................................... 177
STATLINK.pl .............................................................................................................. 179
Rejestracja i konfiguracja ....................................................................................... 179
Użytkowanie .......................................................................................................... 183
Dodatkowe możliwości .......................................................................................... 187
Spis treści
5
SeoDopalacz.pl ............................................................................................................. 187
Rejestracja i konfiguracja ....................................................................................... 188
Użytkowanie .......................................................................................................... 193
Dodatkowe możliwości .......................................................................................... 196
Pozostałe systemy wymiany linków ............................................................................. 197
Rozdział 8. Indeksacja witryny ....................................................................... 199
Jak to wygląda w praktyce ............................................................................................ 199
Sprawdzanie stopnia indeksacji .................................................................................... 207
Sposoby poprawy indeksacji witryny ........................................................................... 212
Plik robots.txt ......................................................................................................... 212
Dodatkowe znaczniki <meta> ................................................................................ 216
Udrażnianie systemu nawigacyjnego ..................................................................... 217
Mapa witryny ......................................................................................................... 231
Zwiększanie liczby odsyłaczy zewnętrznych ......................................................... 240
Kontrola szybkości indeksacji witryny przez Google ............................................ 245
Rozdział 9. Nieetyczne sposoby pozycjonowania ............................................. 249
Najpopularniejsze metody ............................................................................................ 250
Ukryty tekst ............................................................................................................ 250
CSS w służbie pozycjonera .................................................................................... 253
Pozycjonowanie pod frazy niezgodne z tematyką witryny ..................................... 258
Cloaking ................................................................................................................. 259
Przekierowania i doorway pages ............................................................................ 266
Fałszywy PageRank ............................................................................................... 268
Mirrory stron .......................................................................................................... 271
Rozdział 10. Prezentacja potencjalnych zagrożeń i błędów .................................. 273
Najczęściej popełniane błędy ....................................................................................... 273
Błędnie dobrane słowa kluczowe ........................................................................... 273
Błędne rozmieszczenie słów kluczowych na stronie .............................................. 274
Przesycenie strony słowami kluczowymi ............................................................... 274
Źle dobrane domeny ............................................................................................... 275
Duża liczba subdomen ze słowami kluczowymi .................................................... 275
Słowa kluczowe w adresach podstron .................................................................... 275
Zła konstrukcja strony ............................................................................................ 276
Błędne linkowanie wewnętrzne .............................................................................. 276
Zduplikowana treść ................................................................................................ 277
Zbyt szybki przyrost linków ................................................................................... 278
Złe sąsiedztwo ........................................................................................................ 278
Brak dostępności strony dla robotów wyszukiwarek .............................................. 279
Konsekwencje błędów lub stosowania nieetycznych metod pozycjonowania .............. 279
Ban ......................................................................................................................... 280
Filtry ....................................................................................................................... 284
Sposoby walki z konsekwencjami nieodpowiedzialnego pozycjonowania strony ........ 285
Pozbycie się bana ................................................................................................... 285
Pozbycie się filtra ................................................................................................... 287
Rozdział 11.Śledzenie ruchu na stronie ............................................................ 289
Statystyki oglądalności ................................................................................................. 289
Stat24 ..................................................................................................................... 289
AWStats ................................................................................................................. 301
Google Analytics .................................................................................................... 307
Monitoring rankingów wyszukiwarek .......................................................................... 318
Pozycja w wynikach wyszukiwania ....................................................................... 318
6
Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak się to robi
Kontrola stopnia indeksacji .................................................................................... 324
Kontrola liczby odsyłaczy zewnętrznych ............................................................... 325
Kreator stanu witryny ............................................................................................. 325
Rozdział 12. Reklama w wyszukiwarkach jako sposób na szybkie wyniki ........... 329
Zasady działania kampanii reklamowych w wyszukiwarkach ...................................... 330
Koszt ...................................................................................................................... 330
Słowa kluczowe ..................................................................................................... 330
Treść boksu sponsorowanego ................................................................................. 332
Landing Page .......................................................................................................... 334
OnetBoksy .................................................................................................................... 334
Rejestracja .............................................................................................................. 336
Tworzenie kampanii ............................................................................................... 336
Zarządzanie kampaniami i boksami ....................................................................... 339
Linki sponsorowane Adkontekst .................................................................................. 341
Rejestracja i tworzenie kampanii ............................................................................ 342
Zarządzanie kampaniami i reklamami .................................................................... 345
AdWords ...................................................................................................................... 349
Rejestracja i tworzenie kampanii ............................................................................ 349
Zarządzanie kampaniami ........................................................................................ 352
Tworzenie kampanii ............................................................................................... 356
Podsumowanie .............................................................................................................. 359
Rozdział 13. Dodatek ....................................................................................... 363
Prezentacja przydatnych narzędzi ................................................................................. 363
Web Developer ....................................................................................................... 363
CustomizeGoogle ................................................................................................... 364
Search Status .......................................................................................................... 364
SEO for Firefox ...................................................................................................... 366
Pozostałe dodatki .................................................................................................... 368
Colour Contrast Analyser ....................................................................................... 368
Web-Tools .............................................................................................................. 368
Google Webmaster Tools ....................................................................................... 385
Inne sposoby zwiększania popularności witryny .......................................................... 404
Sygnatury ............................................................................................................... 404
Biuletyny informacyjne .......................................................................................... 404
Kanały RSS, ping i tracback ................................................................................... 409
Dane identyfikacyjne robotów wyszukiwarek .............................................................. 412
Słownik pojęć ............................................................................................................... 412
Podsumowanie ............................................................................. 421
Skorowidz .................................................................................... 423
Rozdział 11.
Śledzenie ruchu
na stronie
Wszystkie działania mające na celu zwiększenie popularności strony wymagają stałej
kontroli. Dzięki temu czuwamy nad przebiegiem indeksacji, aktywnością robotów wy-
szukiwarek oraz zmianami w oglądalności strony. Innymi słowy, kontrola jest kluczem
do sukcesu i nie możemy pomijać tego elementu w całym procesie pozycjonowania
oraz optymalizacji strony.
Statystyki oglądalności
Statystyki oglądalności to element niezbędny wszystkim, którzy poważnie myślą o pro-
wadzeniu strony internetowej. Dzięki dobrym statystykom możemy prowadzić m.in.
następujące działania:
optymalizację witryny,
kontrolę działań marketingowych,
kontrolę zachowania użytkowników odwiedzających witrynę.
Na rynku dostępnych jest wiele odmian statystyk, które różnią się między sobą zarówno
oferowanymi możliwościami, jak i ceną. W niniejszym podrozdziale zdecydowaliśmy
się napisać o trzech rozwiązaniach, które, naszym zdaniem, zasługują na szczególną
uwagę ze względu na swą popularność.
Stat24
Stat24 to polski system statystyk, który można uznać za obowiązujący standard. Wła-
ściciele witryn utrzymujących się z reklam, a także reklamodawcy używają rozwiązań
dostępnych na stronie http://www.stat24.com/pl do prowadzenia rozmów i przygoto-
wywania kampanii reklamowych.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin