ZAGADNIENIA Z METODYKI PRACY OPIEKUŃCZO.doc

(25 KB) Pobierz
ZAGADNIENIA Z METODYKI PRACY OPIEKUŃCZO - WYCHOWAWCZEJ

ZAGADNIENIA Z METODYKI PRACY OPIEKUŃCZO - WYCHOWAWCZEJ

 

 

1. Pojęcie metodyki wychowania opiekuńczego.

2. Przedmiot rozważań metodyki pracy opiekuńczo – wychowawczej.

3. Zadania metodyki pracy opiekuńczo – wychowawczej.

4. Źródła wiedzy metodycznej z zakresu pracy opiekuńczo – wychowawczej.

5. Recenzja 3 wybranych opracowań z zakresu metodyki działalności opiekuńczo – wychowawczej.

6. Formy, zasady, metody organizowania procesu opieki i wychowania.

7. Pojęcie i klasyfikacja metod wychowania opiekuńczego.

8. Zasady opieki wychowawczej w ujęciu pedagogów opiekuńczych.

9. Inspirująca rola wzorca osobowego na przykładzie poglądów i doświadczeń wybranego wychowawcy.

10. Rodzaje opieki nad dzieckiem ze względu na przedmiot i podmiot działania.

11. Rodzaje opieki nad dzieckiem ze względu na treść działania.

12. Istota diagnozy i diagnozowania w pedagogice opiekuńczo – wychowawczej.

13. Diagnoza potrzeb i sytuacji socjalnej rodziny.

14. Diagnoza potrzeb i sytuacji w szkole.

15. Przedmiot badań diagnostycznych w środowisku.

16. Geneza i rozwój poradnictwa w Polsce w XX w.

17. Warsztat pracy pedagoga szkolnego.

18. Organizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkole. (Rozporządzenie z    2003 r.).

19. Indywidualizacja w pracy opiekuńczo – wychowawczej.

20. Samowychowanie jako metoda i cel pracy.

21. Opiekun – wychowawca jako inicjator pracy opiekuńczo – wychowawczej wobec dziecka.

22. Metoda grupowa jako sposób działalności opiekuńczo – wychowawczej.

23. Rodzaje i struktura grup.

24. Procesy socjalizacyjne w grupach rówieśniczych.

25. Samorządność jako zasada i metoda pracy opiekuńczo – wychowawczej.

26. Samorządność wychowawców w grupie wychowawczej i całej placówce.

27. Istota profilaktyki pedagogicznej.

28. Analiza wybranych programów profilaktycznych.

29. Analiza wybranych programów terapii grupowych.

30. Analiza czynników decydujących o skuteczności pracy opiekuńczo – wychowawczej.

31. Organizacyjne i pedagogiczne aspekty funkcjonowania placówek interwencyjnych.

32. Organizacyjne i pedagogiczne aspekty funkcjonowania placówek rodzinnych.

33. Organizacyjne i pedagogiczne aspekty funkcjonowania placówek socjalizacyjnych.

34. Organizacyjne i pedagogiczne aspekty funkcjonowania placówek wsparcia dziennego.

35. Organizacyjne i pedagogiczne aspekty funkcjonowania placówek wielofunkcyjnych.

36. Założenia działalności placówek opiekuńczo – wychowawczych.

37. Zadania placówek opiekuńczo – wychowawczych.

38. Istota doskonalenia pedagogicznego wychowawców w placówce opiekuńczo – wychowawczych i kwalifikacje zawodowe osób pracujących.

39. Formy pomocy dziecku i rodzinie w środowisku lokalnym – idea pedagoga rodzinnego.

40. Planowanie pracy w placówkach opiekuńczo – wychowawczych.

 

 

+ zagadnienia: 1, 3 – 12, 19 - 20, 27, 44.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin