Naprawa skorodowanych podłużnic tylnych.pdf
(
2782 KB
)
Pobierz
427536350 UNPDF
Naprawa skorodowanych podłużnic tylnych
Autor: ArKos
Jeżeli sprężyna utopiła Ci się w podgnitej podłużnicy i auto usiadło z jednej strony, to
niezbędna jest naprawa blacharska. Z racji tego, że usługi są koszmarnie drogie, to poniżej
step-by-step co należy wykonać.
Potrzebne narzędzia:
- spawarka - najlepiej migomat, elektroda się nie nadaje, palnik rozhartuje blachę i będą za
rok-dwa problemy z korozją
- szlifierka kątowa
- tarcza do cięcia metalu
- tarcza do szlifowania metalu
Materiały:
- blacha ok. 1-2mm
- podkład - najlepiej na bazie żywic epoksydowych, może być w spraju
- środek do konserwacji podwozia (tzw. "baranek")
- środek do konserwacji profili zamkniętych (np. fluidol)
- kompresor z osprzętem - jeśli nie mamy wymienionych materiałów w sprajach tylko w
puszkach
Samochody, których może dotknąć ten problem: Corsa A, Corsa B, Astra F, Astra G, Vectra
A, Calibra, Kadett, Ascona, Omega A, Omega B.
Te samochody mają sprężyny tylne usadowione w gnieździe zamocowanym na podłużnicy -
taki "cycek", na który przychodzi sprężyna.
Co należy zrobić:
- co najmniej zdjąć sprężyny tylne, ale zalecam zrzucić całe tylne zawieszenie, ponieważ jeśli
w tym jednym miejscu jest dziurawo, to warto sprawdzić całą podłużnicę i poprawić
wszystko, skoro już się babramy.
- odczyścić porządnie aby zobaczyć rozmiar problemu
- oddzielić gniazdo sprężyny od podłużnicy
- wyciąć nadżarte fragmenty podłużnicy
- w miarę możliwości oczyścić wnętrze podłużnicy (jakaś szczotka na wiertarce czy coś)
- wstawić zdrową blachę i dokładnie obspawać
- wykonać nową miskę sprężyny lub jeśli stara jest zdrowa to wstawić i zaspawać
- użyć podkładu antykorozyjnego
- zakonserwować z zewnątrz i wewnątrz
Gniazdo sprężyny po oddzieleniu od podłużnicy - stan kiepski:
Sama podłużnica, stan nie najlepszy, ale boki zdrowe:
Po odczyszczeniu wewnątrz, z zewnątrz naspawana łatka z blachy 1,5mm ocynkowanej:
Pierwsza część gniazda sprężyny, czyli "cycek", wykonany z kawałka rury 1 cal z naspawaną
"zaślepką" z blachy:
Talerzyk do miski - "dystans" z poloneza, fiata 125p, to jest to coś, co jest zamocowane
między tarczą a felgą. Grubość ok. 5mm więc pancerne można powiedzieć:
Całość zmontowana na podłużnicy:
Po zapodkładowaniu i zakonserwowaniu:
Plik z chomika:
borowik61
Inne pliki z tego folderu:
Wymiana żarówek podświetlenia.pdf
(1510 KB)
Wymiana żarówek oświetlenia konsoli środkowej w 15 minut w starszych modelach.pdf
(148 KB)
Wymiana termostatu bez zdejmowania paska rozrządu - Astra.pdf
(1116 KB)
Wymiana tarcz i klocków.pdf
(680 KB)
Wymiana serwo hamulca Opel.pdf
(2353 KB)
Inne foldery tego chomika:
Tigra A i Corsa B
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin