el7q.pdf

(214 KB) Pobierz
Opis programowania sterownika eL1
PPHU
Janusz Janowski 33-300 Nowy Sącz; ul. Franciszkańska 3
tel.(0-18)449-08-40, fax. (0-18)449-08-48 NIP 734-102-19-00 Regon 492310179
Sterownik bramy eL7Q
Przeznaczenie i funkcje działania
Jest to sterownik dla napędów bramowych i garażowych wykorzystujący silniki na napięcie stałe 24V.
Doskonale nadaje się do pracy ciągłej. Można zastosować go na parkingach osiedlowych, posesjach
prywatnych i w firmach. Zalety sterownika:
· Łagodny start i stop, co zwiększa żywotność bramy
· Sterowanie za pomocą pilotów z kodem dynamicznie zmiennym firmy Keeloq na
częstotliwość 433,92MHz (typ; 2k433, 4k433)
· Sterowanie na przycisk dzwonkowy
· Funkcja furtki
· Bariera podczerwieni
· Automatyczne zamykanie
· Wcześniejsze auto-zamknięcie bramy po przejechaniu bariery podczerwieni
· Regulacja siły przeciążenia
· Auto-otwieranie przy przeciążeniu podczas zamykania
· Sygnalizacja świetlna lub załączanie z opóźnionym wyłączeniem oświetlenia
· Prosta procedura instalacji i programowania
Sterowanie napędu odbywa się po przez zaprogramowany w eL7q przycisk pilota, lub
przycisk dzwonkowy. W obu przypadkach działanie urządzenia jest identyczne i polega na
sekwencyjnym wykonywaniu poleceń, czyli krok po kroku. Po załączeniu zasilania pierwszym
rozkazem jest otwieranie, jeśli wydamy następne polecenie w trakcie ruchu bramy to ją zatrzymamy a
następnie możemy uruchomić w kierunku zamykania. Każde przejście automatu ze stopu w ruch lub z
ruchu w stop jest wykonywane w sposób łagodny. Wyjątkiem jest zadziałanie bariery podczerwieni
przy zamykaniu lub zadziałanie przeciążenia.
Funkcja furtki uchyla bramę tylko na zaprogramowaną szerokość(maksymalnie do ½
szerokości bramy) przy pomocy dodatkowego przycisku dzwonkowego lub małego klawisza w pilocie
2k433. Sterowanie furtką jest identyczne jak całą bramą opis j/w .
Bariera podczerwieni jest to dodatkowy element zabezpieczenia, który można podłączyć pod
sterowanie. Zwiększa on bezpieczeństwo użytkowania przed najechaniem bramy na pojazd, osobę lub
przedmiot znajdujący się w jej świetle.
Auto-zamykanie można uruchomić poprzez założenie zworki „ AZ” na oba piny. Czas
zamknięcia jest określany czasem opóźnienia. Przy tym ustawieniu światło zmienia zasadę pracy.
Miga podczas otwierania, przy otwarciu świeci. W trybie zamykania mruga by zgasnąć wraz
zatrzymaniem się silnika. Przy auto-zamykaniu wymagane są fotokomórki dla bezpieczeństwa
użytkownika, (aby brama nie zamknęła się, gdy w jej świetle jest przeszkoda!!) Dodatkowo
fotokomórki skrócą czas otwarcia. Sterowanie rozpozna przejechanie pojazdu i zamknie bramę po 5s.,
jeżeli funkcja auto-zamykania jest uruchomiona, to wszystkie procedury programowania można
przeprowadzić w pozycji stopu po zamykaniu.
Siła przeciążenia jest to niezbędny element zabezpieczenia przed zgnieceniem elementów
znajdujących się w świetle bramy, dodatkowo ochrania silnik i cały mechanizm napędowy bramy
przed uszkodzeniem. Siłę przeciążenia regulujemy potencjometrami oznaczonymi literką „ VR ”.
Sygnalizacja świetlna może pracować w dwóch wariantach. W pierwszym jako sygnalizacja
ostrzegawcza miga podczas ruchu bramy. W drugim jako oświetlenie pomocnicze podjazdu czy
garażu z opóźnionym wyłączeniem (funkcja ta nie działa przy opcji auto-zamknij).
1
191125273.051.png 191125273.057.png
PPHU
Janusz Janowski 33-300 Nowy Sącz; ul. Franciszkańska 3
tel.(0-18)449-08-40, fax. (0-18)449-08-48 NIP 734-102-19-00 Regon 492310179
Instalacja
1. Wyłączyć zasilanie.
2. Zainstalować automat.
3. Wyciągnąć dwie szybko-złączki.
4. Podłączyć przewody do szybko-złączki według opisu na obudowie sterownika eL7q:
· Sterowanie ręczne (opcja)
· Antenę zewnętrzną (opcja)
· Oświetlenie lub lampę sygnalizacyjną (opcja)
· Barierę podczerwieni (opcja, przy instalacji bariery należy usunąć zworę)
· Zasilanie
5. Wpiąć szybko-złączki.
6. Ustawić bramę ręcznie na środku.
7. Włączyć zasilanie.
8. Skasuj pamięć, zaprogramuj pilota według opisu programowania w kolejności punkt 4 i 3.
9. Uruchom pilotem lub sterowaniem ręcznym automat. Brama musi się otwierać, jeśli jest
inaczej przepnij przewody silnika zamieniając je miejscami.
10. Sprawdzić czy krańcówki poprawnie wyłączają automat, jeśli nie zamień miejsca ich
podłączenia (zakładam, że magnesy są założone prawidłowo).
11. Wyregulować siłę przeciążenia potencjometrem oznaczonym literami „ VR
12. Załączyć dwukrotnie pełny cykl otwierania i zamykania w celu skalibrowania czasów
pracy sterownika, aby automatycznie zostało określone momenty hamowania przed
krańcówkami.
13. Sprawdzić poprawność działania automatu i ustawić na koniec instalacji funkcje
dodatkowe według opisu programowania poniżej.
2
191125273.058.png 191125273.059.png 191125273.001.png 191125273.002.png 191125273.003.png 191125273.004.png 191125273.005.png 191125273.006.png 191125273.007.png 191125273.008.png 191125273.009.png 191125273.010.png 191125273.011.png 191125273.012.png 191125273.013.png 191125273.014.png 191125273.015.png 191125273.016.png 191125273.017.png 191125273.018.png 191125273.019.png 191125273.020.png 191125273.021.png 191125273.022.png 191125273.023.png 191125273.024.png 191125273.025.png 191125273.026.png 191125273.027.png 191125273.028.png 191125273.029.png 191125273.030.png 191125273.031.png 191125273.032.png 191125273.033.png 191125273.034.png 191125273.035.png 191125273.036.png 191125273.037.png 191125273.038.png 191125273.039.png 191125273.040.png 191125273.041.png 191125273.042.png 191125273.043.png 191125273.044.png 191125273.045.png 191125273.046.png 191125273.047.png 191125273.048.png 191125273.049.png 191125273.050.png 191125273.052.png 191125273.053.png 191125273.054.png
PPHU Janusz Janowski 33-300 Nowy Sącz; ul. Franciszkańska 3
tel.(0-18)449-08-40, fax. (0-18)449-08-48 NIP 734-102-19-00 Regon 492310179
Programowanie
Pro gr a mowani e s te row nika eL7q odb y w a si ę prz y po moc y p rz y cisku „UCZ” i diod y ś w i ec ą c e j LED
umieszczonej na płytce sterownika. Programowanie może odbywać się, gdy brama stoi (przy aktywnej
opc j i auto -za my k a nia , po za my ka niu).
1. Nauka czasu opóźnienia wyłączenia światła po zatrzymaniu silnika. Klawisz sterowania furtką
musi być zwarty i ponowne włączenie zasilania . Przyciśnij klawisz „UCZ” nie dłużej niż 3s
(dioda LED zaświeci się), aby wejść w tryb programowania. Następnie masz 3s na rozpoczęcie
programowania, przyciskając ten sam klawisz możesz ustawić czas opóźnienia. Jedno
przyciśnięcie odpowiada 15s (LED przygasa przy każdym przyciśnięciu, np. 4 razy to 1min).
Procesor automatycznie zapamiętuje nastawy w chwili zaprzestania programowania, co
sygnalizuje trzykrotnym zaświeceniem diody i powraca do normalnej pracy.
2. Załączenie migania . Przyciśnij klawisz „UCZ” nie dłużej niż 3s i poczekaj (około 3s) na
trzykrotne zaświecenie diody. Teraz lampa będzie migać podczas pracy silnika.
3. Nauka kodu pilota . Można zaprogramować maksymalnie 20 pilotów z kodem dynamicznym
firmy Keeloq . Każdy pilot musi być nauczony osobno. Przyciśnij klawisz „UCZ” i trzymaj aż
LED zapali się i zgaśnie. Teraz masz około 10 sekund na przyciśnięcie wybranego przycisku w
pilocie, gdy dioda LED zapali się trzykrotnie to nauka jest zakończona poprawnie, jeśli chcesz
zaprogramować od razu więcej pilotów to po trzykrotnym mrugnięciu diody masz następne 10s na
zaprogramowanie drugiego pilota, itd. Jednokrotne zapalenie diody oznacza koniec nauki. Gdy
zostało zaprogramowane wcześniej 20 pilotów to pamięć jest pełna, dioda LED zamruga po nauce
tylko dwa razy i powraca do normalnej pracy. Jeżeli liczba używanych pilotów jest mniejsza od
20 to skasuj pamięć (punkt 4) i zaprogramuj wszystkie piloty na nowo, w przeciwnym wypadku
należy dokupić moduł eL3Q , który rozszerzy liczbę nadajników o 64 sztuki. Przy błędzie nauki
powtórz programowanie, jeśli to nie doprowadzi do sukcesu użyj innego sprawnego pilota. W
przypadku dalszego niepowodzenia skontaktuj się z serwisem autoryzowanym.
4. Kasowanie z pamięci pilotów . Przyciśnij klawisz ucz i trzymaj, dioda LED zapali się, zgaśnie i
zacznie migać. Puść przycisk, procedura kasowania zakończona.
Opcje dodatkowe
1. Auto- zam y kan ie. Z ałó ż z w o rk ę na ob a pin y w miej sc u o zn a czo n ym „Az ”, aby za łą c z y ć
automatyczne za m y k a n i e. Kl a w i s z s t e ro w a n i a f ur tk ą mu s i być z w a rty i p on o w n e w ł ą cz en i e
zasilania . Czas zamknięcia jest określany czasem opóźnienia wyłączania światła, czyli jedno
przyciśnięcie odpowiada 15s patrz punkt 1. Przy tym ustawieniu światło zmienia zasadę pracy.
Miga podczas otwierania, przy otwarciu świeci. W trybie zamykania mruga by zgasnąć wraz
zatrzymaniem się silnika. Przy auto-zamykaniu wymagane są fotokomórki dla bezpieczeństwa
u ży t ko wni k a , (a b y bra m a n ie z am k nęł a się, gd y w j e j świ e t l e j e s t p rze szko d a ! !) D o da t ko w o
fotokomórki skrócą czas otwarcia. Sterowanie eL7qf rozpozna przejechanie pojazdu i zamknie
bramę po 5s.
2. Funkcja furtki. Uruchamiamy tę funkcję po przez usunięcie zwory w miejscu podłączania
klawisza sterującego furtką i ponowne włączenie zasilania. Następnie należy zaprogramować
uchylenie bramy na żądaną szerokość. W tym celu przyciśnij klawisz „UCZ” nie dłużej niż 3s
(dioda LED zaświeci się), aby wejść w tryb programowania. Następnie masz 3s na rozpoczęcie
programowania, przyciskając ten sam klawisz możesz ustawić szerokość otwarcia furtki
maksymalnie do ośmiu, jedno przyciśnięcie klawisza odpowiada około 30 cm dla bramy
pięciometrowej (szerokość ta jest wprost proporcjonalna do długości bramy). Procesor
automatycznie zapamiętuje nastawy w chwili zaprzestania programowania, co sygnalizuje
trzykrotnym zaświeceniem diody i powraca do normalnej pracy.
3
191125273.055.png 191125273.056.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin