UKŁAD TANECZNY DISCO.pdf

(19 KB) Pobierz
Microsoft Word - pdf_Rytm Muzyka Taniec- Uk³ad taneczny do muzyki dyskot–
KONSPEKT LEKCJI RYTM MUZYKA TANIEC
dla klasy I gimnazjum ( dziewcz ę ta)
Temat lekcji : Układ taneczny do muzyki dyskotekowej.
ców dyskotekowych
Sprawno ść fizyczna : rozwijanie koordynacj ruchowej,rozwijanie ogólnej
sprawno ś ci i kondycji fizycznej
Postawy i motywacje : umiej ę tno ść współdziałania w grupie tanecznej
Pomoce : płyta CD z nagraniem melodii ta ń ca dyskotekowego i melodii
do zabawy wprowadzaj
ś
ci : ogólna charakterystyka ta
ń
ą
cej , odtwarzacz płyt CD
Ogniwa toku
Opis czynno ś ci
Czas
Cz ęść wst ę pna
Czynno ś ci
organizacyjno-
porz ą dkowe .
Zbiórka ,raport, przywitanie, sprawdzenie obecno ś ci i
przygotowania ć wicz ą cych.
Przedstawienie celów lekcji i uzasadnienie potrzeby ich
realizacji. Kontrola stroju,
Miejsca ć wicze ń oraz sprz ę tu.
5 min
Zabawa o ż ywiaj ą ca Zabawa „lustro” przy muzyce.
Ustawienie w rozsypce. Prowadz ą cy demonstruje
ć wiczenia,U. na ś laduj ą jego ruchy
jak w odbiciu lustrzanym.( Ć wiczenia wykonywane s ą zgodnie
z rytmem melodii.)
5 min
Cele lekcji:
Umiej ę tno ś c i: zata ń czenie poszczególnych cz ęś ci układu
Wiadomo
97136506.001.png
Cz ęść główna
1. Ogólna
charakterystyka
ta ń ców
dyskotekowych.
Nauk ę rozpoczynamy od podania ogólnej charakterystyki
ta ń ców dyskotekowych.
Odwołujemy si ę do do ś wiadcze ń uczennic zdobywanych
podczas dyskotek szkolnych.
Ta ń ce dyskotekowe to energiczne, rytmiczne ruchy ciała.
Kroki i figury taneczne
wykonywane s ą zgodnie z ustalonym wcze ś niej układem.
Ta ń czony jest najcz ęś ciej
w dowolnym ustawieniu . Figury taneczne prowadzone s ą z
rozmachem i wymagaj ą
od tancerzy dobrej kondycji fizycznej
25 min
Muzyka w takcie 4/4.Tempo umiarkowane.
2. Kroki taneczne
P.w. Postawa, ramiona w dół
T. I 1- krok praw ą nog ą w bok,,naprzemienna praca barków
2- lew ą nog ę dostaw do prawej, naprzemienna praca
barków
3-krok lew ą nog ą w bok, naprzemienna praca barków
4-praw ą nog ę dostaw do lewej, naprzemienna praca
barków .
97136506.002.png
T. II 1- krok praw ą nog ą w bok, ramiona ugi ę te w łokciach
na wysoko ś ci klatki piersiowej.
2- krok lew ą nog ą skrzy ż nie przed praw ą , ramiona w
dół
3- krok lew ą nog ą w bok, ramiona ugi ę te w łokciach na
wysoko ś ci klatki piersiowej
4- krok praw ą nog ą skrzy ż nie przed lew ą , ramiona w
gór ę
T. III 1- krok praw ą nog ą w tył, ramiona ugi ę te w łokciach
zamkni
ę
te na wysoko
ś
ci klatki piersiowej.
2- krok lew ą nog ą w tył ,wyprost ramion do boku
3- krok prawa nog
ą
w tył, ugi
ę
cie prawego ramienia
klatki piersiowej.
4 – lew
cie lewego
ramienia w łokciu na wysoko ś ci klatki
piersiowej.
ą
nog
ę
dostaw do prawej, ugi
ę
Cz ęść ko ń cowa
Ć wiczenia
uspokajaj ą ce
i oddechowe.
Marsz dookoła sali w postawie skorygowanej, r ę ce wzdłu ż
tułowia. Wdech
z jednoczesnym przeniesieniem prostych r ą k bokiem nad
głow ę . Wydech
z wolnym opuszczeniem r ą k.
10 min.
Podsumowanie lekcji
Zbiórka, przypomnienie celów lekcji, ocena ich realizacji.
Ocena aktywno ś ci
I osi ą gni ęć uczniów. Po ż egnanie.
97136506.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin