pyt_mgr_zim_zj.doc

(25 KB) Pobierz
1

Kierunek: Zarządzanie i Marketing

 

PYTANIA ZE SPECJALNOŚCI "ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ"

rok akademicki 2005/2006

 

 

1.     Scharakteryzuj łańcuch wartości.

2.     Jakie korzyści dostawcy zapewnia lojalność klienta.

3.     Jakie są istotne warunki prowadzenia biznesu w XXI wieku.

4.     Scharakteryzuj 14 tez Deminga.

5.     Co jest istotą zarządzania IV generacji.

6.     Co to jest outsourcing i jakie są korzyści z jego stosowania.

7.     Na czym polega praktyka ,,bliżej klienta".

8.     Na czym polega migracja wartości.

9.     Jakie są źródła sukcesów firm wizjonerskich.

10. Wymień najbardziej istotne zasady TQM.

11. Wymień zasady wprowadzone normą ISO 9000 2000 i omów, na czym polegają.

12. Omów zakres przedmiotowy normy ISO 9000 2000, 9001 2000 oraz       9004 2000.

13. Na czym polega certyfikacja systemów jakości.

14. Co to jest Strategiczna Karta Wyników.

15. Na czym polega metoda Lean i jakie są korzyści z jej stosowania.

16. Na czym polega dywersyfikacja i jakie są jej efekty.

17. Co to jest cykl Deminga PDCA.

18. Co to jest łańcuch wartości, jakie czynności obejmuje.

19. Wymień znane Ci strategie rozwoju firmy.

20. Jakie są cele firmy dążącej do osiągnięcia sukcesu rynkowego.

21. Co to jest łańcuch jakości.

22. Wymień znanych Ci guru zarządzania jakością i scharakteryzuj ich dorobek.

23. Jakie są cele i rodzaje benchmarkingu.

24. Co to jest audit systemu jakości i jakie są rodzaje auditu.

25. Na czym polega orientacja marketingowa i czym się różni od orientacji   produkcyjnej.

26. Co stanowi o wartości produktu dla klienta.

27. Dlaczego przy zakupie produktu nie należy kierować się wyłącznie ceną.

28. Scharakteryzuj łańcuch zmian Deminga.

29. Omów zakres odpowiedzialności kierownictwa w systemie jakości zgodnym  z normą ISO 9001 2000.

30. Omów dokumenty niezbędne dla udokumentowania systemu jakości i ich hierarchię.

31. Omów rolę klienta we współczesnym zarządzaniu.

32. Na czym polega zarządzanie procesowe.

33. Omów różnice między przywództwem a zarządzaniem.

34. Jakie korzyści wynikają z pracy zespołowej.

35. Wymień znane Ci strategie marketingowe.

36. Co to jest Księga Jakości i jakie jest jej zastosowanie.

37. Jakie znasz podejścia do jakości.

38. Cele polityki jakości.

39. Istota zarządzania jakością.

40. Jakie korzyści wynikają z pracy zespołowej.

41. Co to są kompleksowe koszty jakości.

42. Czym się wyraża kultura firmy.

43. Co to jest rynkowa wartość firmy i czym się ją mierzy.

44. Jakie znasz typy przewagi konkurencyjnej firmy na rynku.

45. Na czym polega różnicowanie produktu.

46. Narysuj wykres Ischikawy i omów jego zastosowanie w systemie zarządzania jakością.

47. Omów pożądaną strukturę kosztów jakości.

48. Omów procedury wprowadzone obligatoryjnie normą ISO 9001 2000 i opisz pożądaną strukturę procedury.

49. Scharakteryzuj siedem nowych narzędzi zarządzania jakością.

50. Co to jest 5S, scharakteryzuj zakres zastosowania.

51. Na czym polega japońska metoda Kaizen.

52. Wymień znane Ci organizacje międzynarodowe zajmujące się promocją jakości.

53. Omów zakres zastosowania norm ISO serii 14000 oraz ISO 18000.

54. Co jest istotą Customer Service we współczesnej organizacji.

55. Omów różnice między wizją, misją i strategią firm.

56. Na czym polega analiza konkurencyjności produktu.

57. Dlaczego zarządzanie jakością określane jest jako kompleksowe.

58. Jaka jest struktura modelu doskonałości w biznesie EFQM.

59. Omów znaczenie komunikacji w TQM.

60. Jakie znasz strony biznesu, których interesy powinny być chronione przez organizację.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin