Konspekt 27 30.09 3k..doc

(55 KB) Pobierz
KONSPEKT NR

KONSPEKT NR 27

 

 

I.                   Metryczka konspektu

1.      Imię i nazwisko osoby prowadzącej lekcje: Adam Kmiotek

2.      Klasa: 3

3.      Data prowadzonej lekcji: 30.09.2010

4.      Miejsce realizacji lekcji: Sala 2

5.      Czas trwania lekcji: 800-845

 

 

II.              Umiejscowienie lekcji w strukturze jednostki metodycznej

1.      Temat lekcji poprzedniej: Jestem bezpieczny na drodze.

2.      Temat lekcji prowadzonej: Klawiatura jako narzędzie do pisania.

3.      Temat lekcji następnej:

 

 

III.              Wiązka celów operacyjnych

A: Operacyjne cele instrumentalne

 

1.      Wiadomości:

·         Wiadomości do zapamiętania:

-          uczeń zna zastosowanie klawiatury.

·         Wiadomości do zrozumienia:

-          uczeń będzie umiał prawidłowo zorganizować stanowisko do pracy z komputerem

2.      Umiejętności:

·         Umiejętność stosowania wiadomości w sytuacjach typowych:

Uczeń zna zastosowanie klawiatury.

·         Umiejętność stosowania wiadomości w sytuacjach problemowych:

Uczeń potrafi poradzić sobie w sytuacjach problemowych w razie potrzeby zwraca się do nauczyciela.

Uczeń potrafi napisać na komputerze swoją wymyśloną rymowankę.

3.      Zdolności poznawcze (Spostrzegawczość; Wyobraźnia techniczna (przestrzenna, konstrukcyjna, operacyjna); Myślenie techniczne (wyobrażeniowe, graficzne, pojęciowe); Pamięć; Uwaga; Zainteresowania techniczne) nabywane w czasie lekcji przez ucznia (należy nazwać oraz w krótko opisać sposób ich nabywania:

Spostrzegawczość- uczeń zauważa możliwości zastosowania klawiatury.

 

B: Operacyjne cele kierunkowe

1.      Działanie

·         Uczestnictwo w działaniu: Uczeń wymienia możliwości zastosowania klawiatury.

·         Podejmowanie działań: Uczeń potrafi wykorzystać klawiaturę w celu sprawnego korzystania z komputera i edytora tekstu.

2.       Postawy: Uczeń prezentuje postawę poznawczą

3.     Nastawienie na działania:

System działań: Uczeń postępuje zgodnie z poleceniami prowadzącego zajęcia lekcyjne, wykonuje ćwiczenia oraz aktywnie bierze udział w rozwiązywaniu napotkanych problemów na forum klasy.

 

IV.              Metody uczenia się, nauczania i dydaktyczne środki kształcenia

1.      Podstawowa strategia dydaktyczna:

-          Strategia: Skupienie uwagi ucznia na prezentacji prowadzącego zajęcia lekcyjne.

-          Dominujące metody uczenia się: Wykonywanie ćwiczeń z wykorzystaniem klawiatury.

-         Dominujące metody nauczania: Objaśnianie treści ćwiczeń i zadań.

-          Środki dydaktyczne: Podręcznik i komputer.

2.   Awaryjna strategia dydaktyczna:

¨       Strategia: Praca z podręcznikiem i komputerem.

¨       Dominująca metoda uczenia się: Analiza ćwiczeń komputerowych.

¨       Dominująca metoda nauczania: Zadawanie teoretycznych ćwiczeń mających na celu pobudzenie wyobraźni ucznia.

¨       Środki dydaktyczne: Podręcznik oraz komputer.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V.              Struktura lekcji

L.p.

Fazy/ogniwa lekcji

Czas trwania

1.

Czynności organizacyjne (sprawdzenie obecności, wpis tematu lekcji do dziennika)

5

2.

Uświadomienie celów lekcji

5

3.

Zapoznanie z tematem lekcji

5

4.

Rozwinięcie celów dydaktycznych w struktury wiedzy i umiejętności

5

5.

Praca nad tematem lekcji

15

6.

Podsumowanie

5

7.

Czynności organizacyjno porządkowe, zakończenie lekcji

5

 

 

 

Vi.              Przebieg lekcji

L.p.

Faza/ogniwa lekcji

Czynności nauczyciela

Oczekiwane czynności / zachowania uczniów:

1.

Czynności organizacyjne

- czynności wstępne – powitanie, sprawdzenie obecności i podanie tematu lekcji; omówienie warunków bezpieczeństwa podczas zajęć w pracowni komputerowej - obowiązujących na zajęciach

 

- zajmują miejsca, włączają komputery i wykonują polecenia nauczyciela

2.

Uświadomienie celów lekcji

- omówienie organizacji zajęć i podanie głównego celu zajęć

- z uwagą wsłuchują się w wykład prowadzącego, zadając pytania

3.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin