saw -piła.doc

(163 KB) Pobierz

W grze Piła/Saw znajdziesz 46 osiągnięć o sumie 1000


Poziom trudności osiągnięć: 2,5/10
Osiągnięcia offline: 47
Osiągnięcia online: 0
Szacowany czas na zdobycie calaka: 10-15h
Minimalna ilość przejść: 1
Osiągnięcia możliwe do ominięcia: Nie
Błędne osiągnięcia: Nie


Informacje ogólne:

Piła jest bardzo prostą i przyjemną grą jeżeli chodzi o zdobywanie trofeów czy osiągnięć. Największy problem możesz mieć z rozwiązywaniem zagadek. Jest ich całkiem sporo i dzielą się na kilka rodzajów. W dalszej części poradnik starałem się jak najdokładniej opisać wszystkie zagadki związane z ratowaniem konkretnych osób. Jeżeli chodzi o te, które występują co jakiś czas w danym etapie to na ogół są prostszymi kopiami tych związanych z osobami. Ogólnie nie powinno być większych problemów w zdobyciu calaka/platyny.


Sposób gry:

Sugeruje aby grę przechodzić na spokojnie. Znaczy to żeby zaglądać w każdy zakamarek, przeszukiwać wszystkie szafki, zbierać wszystkie przedmioty, otwierać zamknięte drzwi (picklock) i odnajdywać jak najwięcej nowych broni po czym nimi zabijać. Ja tak robiłem i zdobyłem wszystkie osiągnięcia za zabijanie, za otwieranie drwi oraz inne za jednym podejściem. Jedynym co mi zostało na koniec to zadeptywanie przeciwników ale to można zrobić już w każdej chwili bez większego problemu – więcej w dalszej części poradnika.


Osiągnięcia związane z walką:

Tych jest całkiem sporo i są dość uciążliwe bo trzeba znajdywać odpowiednie narzędzia i następnie zabijać nimi po jednym przeciwniku. W dalszej części poradnika opisałem gdzie można zdobyć lub gdzie szukać danej broni.

Sugeruje aby od razu się zabrać z wykonywanie tych osiągnięć od samego początku gry. Kiedy podniesiesz daną broń trzymaj ją dopóki nie zabijesz nią jakiegoś przeciwnika. Wyjątkiem jej rura, która jest wszędobylska i można ją sobie zostawić na sam koniec. Jeżeli nie pamiętasz czy zabiłeś już kogoś z danej broni to sprawdź w liście trofeów/osiągnięć czy już takie masz. Kiedy nie ma w okolicy żadnej nowej broni to wtedy polecam próbowanie zabijania przeciwników przez zadeptanie – pomoże to w zdobyciu osiągnięcia „Merciless”. Nie zapomnij także o minach, które należy tworzyć ze schematów i komponentów – wszystko opisane w dalszej części poradnika.


Koniec gry i ostateczny wybór:

Kiedy staniesz przed wyborem spośród dwóch par drzwi wybierz dowolne wedle upodobań. Po obejrzeniu zakończenia wybierz z menu głównego gry opcję „Continue” i następnie rozdział 7-13. Teraz wejdź w drugie drzwi i obejrzyj inne zakończenie. W ten sposób odblokujesz oba osiągnięcia za zakończenia za jednym razem.


Podsumowanie:

Poradnik powstał w oparciu o angielską wersję z ps3trophies.org oraz własne doświadczenia.

Wszelkie uwagi oraz pytania są mile widziane; proszę pisać wtedy posta po poradnikiem. Zachęcam też do oceniania poradników przez wystawianie gwiazdek bądź też oznaczanie postów jako pomocne lub nie. Życzę powodzenia i zapraszam do lektury.

 

Treasure! (10)


Unlock first container.

Otwórz pierwszą szafkę medyczną. Takich znajdziesz co najmniej kilka podczas całej gry i zawsze znajdziesz w niej apteczkę/strzykawkę.

Aby ją otworzyć musisz wciskać wszystkie przyciski w odpowiednim momencie tak aby kropki na kółkach i paskach był na jednym poziomie. Nie jest to trudne, wystarczy koncentrować się na jednej kropce/przycisku i po kolei wszystkie dobrze ustawiać.
 

It Was An Accident (10)


Kill first minion.

Zabij pierwszego przeciwnika. Będzie to miało miejsce w rozdziale 1-3. Aby wejść w tryb walki przytrzymaj i następnie uderzaj mocnym atakiem lub słabym, szybszym atakiem .
 

Self-Defense (15)


Kill 10 minions.

Zabij 10 przeciwników. Samo wpadnie po jakimś czasie.
 

Just Experimenting (10)


Used Health Syringe for the first time.

Użyj apteczki/strzykawki po raz pierwszy. Używasz jej przytrzymując . Apteczek najlepiej jest używać gdy ma się bardzo mało energii, gdyż po jednokrotnym przytrzymaniu i nie zużyciu całego środka, strzykawka automatycznie jest usuwana z inwentarza.
 

You’ve Wasted Your Life (5)


Idle for five minutes.

Stój w bezruchu przez 5 minut. Bardzo proste osiągnięcie. Po prostu znajdź jakieś bezpieczne miejsce i zostaw grę na 5 min bez pauzy.
 

Would You Like To Know More? (20)


Find your first Asylum File.

Znajdź swój pierwszy dokument dotyczący ośrodka. Takich jest w grze kilkadziesiąt. Łatwo jest je zlokalizować gdyż błyszczą się w ciemności (zresztą jak wszystkie przedmioty, z którymi możesz wejść w interakcję). Kiedy taki znajdziesz, podejdź do niego i wciśnij .
 

Who Is The Jigsaw Killer? (15)


Find your first Patient File.

Znajdź swój pierwszy dokument dotyczący pacjentów. Podobnie jak wyżej. Takich również jest kilkadziesiąt w całej grze i na pewno się na jakiś natkniesz.
 

Darwin Would Be Proud (20)


Died once.

Zgiń po raz pierwszy. Zapewniam, że zginiesz co najmniej kilkanaście razy przez całą grę.
 

Give Me Five! (10)


First kill with a Mannequin Arm.

Zabij pierwszego przeciwnika za pomocą Ręki Manekina. Taką broń znajdziesz wiele razy podczas gry. Po jej znalezieniu zabij pierwszego napotkanego przeciwnika.
 

Homerun (10)


First kill with a Bat.

Zabij pierwszego przeciwnika za pomocą kija do baseballu. Bardzo powszechna broń w grze. Sporo przeciwników posługuje się właśnie takim narzędziem.
 

Sometimes It Sticks (10)


First kill with a Nail Bat.

Zabij pierwszego przeciwnika za pomocą kija do baseballu z kolcami. Bardzo mocna broń i także dość powszechna. Najczęściej znajdziesz ją przy twardych przeciwnikach jacy pojawiają się w dalszej części gry.
 

Cleaning Up (10)


First kill with a Mop Handle.

Zabij pierwszego przeciwnika za pomocą mopa. Tych jest całkiem sporo w początkowych etapach. Często znajdują się w wannach lub leżą oparte o ścianę. Rzadziej występują końcowej fazie gry.
 

Pipe Dream (10)


First kill with a Pipe.

Zabij pierwszego przeciwnika za pomocą rury. Chyba najbardziej powszechna broń w grze. Podczas gry znalazłem co najmniej kilkadziesiąt rur. Często leżą na szafkach lub pułkach.
 

Surgeon (10)


First kill with a Scalpel.

Zabij pierwszego przeciwnika za pomocą skalpelu. Dość często spotykana broń, szczególnie w końcowych etapach. Jeden taka znajdziesz w miejscu gdzie pacjent popełnia samobójstwo za pomocą pistoletu. Patrząc na miejsce gdzie to zrobił, wejdź w drzwi po prawej (uważaj na pułapkę) i następnie otwórz zamknięte drzwi za pomocą gwoździa. Skalpel znajdziesz wbity w głowę manekina.
 

Penetrated (10)


First kill with a Syringe.

Zabij pierwszego przeciwnika za pomocą strzykawki (Hypo – tak nazywa się to narzędzie kiedy możesz je podnieść). Taką znajdziesz dwa razy w przed ostatnim etapie. Patrząc na zamknięta drzwi prowadzące do teatru, skieruj się na prawo i po chwili powinieneś zauważyć mały pokoik po lewej. Otwórz zamknięta drzwi (o ile dobrze pamiętam to są zamknięta i trzeba użyć gwoździa) i wejdź do pomieszczenia. Hypo leży na stoliku po prawej stronie.
 

You’ve Been Served (10)


First kill with a Table Leg.

Zabij pierwszego przeciwnika za pomocą nogi od stołu. Kolejna dosyć rzadka broń. Patrząc na drzwi od teatru w przedostatnim etapie, skieruj się na lewo i przy ścianie na stoliku znajdziesz nogę.
 

You’ll Need This Afterwards (10)


First kill with a Crutch.

Zabij pierwszego przeciwnika za pomocą kuli (podpory dla inwalidów). Tą broń można spotkać w niemal każdym etapie w grze. Często leży na półkach, na podłodze lub oparta o ścianę.
 

Grave Digger (10)


First kill with a Shovel.

Zabij pierwszego przeciwnika za pomocą łopaty. Taką znajdziesz na małym cmentarzyku w etapie gdzie ratujesz Melisę. Szukaj wokoło grobów.
 

Lights Off (10)


First kill with a Table Lamp.

Zabij pierwszego przeciwnika za pomocą lampy. Całkiem popularna broń, szczególnie w dalszych etapach. Pierwszą taką znajdziesz w pokoju zaraz po tym jak uratujesz Melisę.

 

Hatchet Job (10)


First kill with a Hatchet.

Zabij pierwszego przeciwnika za pomocą toporka. Bardzo rzadka broń i znajdziesz taką jedynie w 6 rozdziale. Kiedy go rozpoczniesz, przejdź przez pierwsze drzwi i przy schodach w kałuży krwi znajdziesz tą broń.
 

Fire Hazard (10)


First kill with fire.

Zabij pierwszego przeciwnika za pomocą ognia. Tutaj wymagane będzie użycie koktajlu Mołotowa lub wybuchu.
Na małym cmentarzu, w etapie gdzie ratujesz Melisę znajdują się pudełka, w których musisz znaleźć klucz do drzwi. Jeżeli wybierzesz złe pudełko to zamiast klucza znajdziesz karteczkę z napisem „BOOM!”. Znaczy to, że za chwilę nastąpi eksplozja.

Schodząc na ten cmentarz nie zabijaj pozostałego przeciwnika. Pozwól mu Cię gonić a Ty skieruj się do w/w pudełka (tylko nie bierz tego właściwego tzn. tam gdzie jest długi napis na nagrobku). Kiedy oboje będziecie w zasięgu rażenia, otwórz pudełko. Oczywiście zginiesz ale przy odrobinie szczęścia przeciwnik się usmaży a Ty odblokujesz osiągnięcie.

Możesz też użyć koktajlu, który znajdziesz na w tym samym miejscu. Potrzebna jest jednak zapalniczka – jeżeli jej akurat nie masz to jedna leży przed zamkniętym drzwiami, do których potrzebujesz klucza z pudełka.
 

Splitting Headache (10)


First kill with Scissors.

Zabij pierwszego przeciwnika za pomocą nożyc. Dość rzadka broń i spotkałem ją tylko dwa razy w grze. Takie narzędzie możesz znaleźć w miejscu gdzie wyciągasz zamrożoną dłoń z zaciśniętym wewnątrz kluczem – rozdział 5. Po lewej od przenośne zamrażarki znajduje się szafka na której znajdziesz wspomniany przedmiot.
 

Say Hello To My Little Friend (10)


First kill with a Gun.

Zabij pierwszego przeciwnika za pomocą pistoletu. Pistolet można znaleźć w wielu miejscach w grze. Pierwszej miejsce to gdzie pacjent popełnia samobójstwo właśnie używając pistoletu – etap, w którym ratujesz Melisę. W dalszej części gry pistolet można znaleźć w szklanych szafkach, które otwierasz przy pomocy trybików.
 

Wait For The Boom (10)


First kill with an Explosive Mine.

Zabij pierwszego przeciwnika przy użyciu wybuchowej miny. Taką minę możesz stworzyć dopiero po znalezieniu odpowiednich schematów oraz posiadaniu odpowiednich komponentów. Kiedy będziesz miał wszystko powyższe, musisz znaleźć specjalny stolik Jigsawa, na którym przygotowujesz miny.

Schematy do min znajdziesz w różnych miejscach i każdy rodzaj występuje co najmniej dwa razy w grze. W początkowej fazie gry schematy leżą na stolikach, półkach, łóżkach itp. a w dalszej części można je znaleźć w specjalnych pudełkach Jigsawa, które otwierasz za pomocą trybików. Nie powinno być problemów ze znalezieniem po jednym z każdego rodzaju.
Jeżeli chodzi o stoliki, to są one niemal w każdym etapie oprócz pierwszych dwóch. Na początku są one w jakichś ukrytych lub zamkniętych pokojach. W dalszej części gry będzie takie spotykał na swojej drodze do ofiary.

Komponenty do tworzenia min znajdziesz dosłownie wszędzie. Szafki, pudełka, skrzynie itp. to tam najczęściej znajdziesz składniki. Czasami można też takie znaleźć leżące luzem gdzieś na biurku lub na podłodze.

Kiedy stworzysz już dany rodzaj miny to przyjdzie pora na jej użycie. W pierwszej kolejności musisz osłabić przeciwnika, najlepiej pięściami tak aby zostało mu energii na jedno uderzenie. Teraz wybierz interesującą Cię minę (miny zmieniasz wciskając ) i połóż ją pod nogami przeciwnika wciskając . Najprawdopodobniej zginiesz razem z przeciwnikiem ale odblokujesz też osiągnięcie.
 

Whoops! (10)


First kill with a Stun Mine.

Zabij pierwszego przeciwnika za pomocą oszałamiającej miny. Patrz osiągnięcie wyżej.
 

Choked Up (10)


First kill with a Gas Mine.

Zabij pierwszego przeciwnika za pomocą gazowej miny. Patrz osiągnięcie wyżej.
 

I’m In Charge (10)


Fought first NPC.

Pokonaj pierwszego przeciwnika. Będzie to miało miejsce w rozdziale 1-3.
 

Curb Stomp (10)


Stomped first Minion to death.

Zadeptaj jednego przeciwnika. Patrz osiągnięcie “Merciless”.
 

Forced Entry (10)


Unlocked first door.

Otwórz pierwsze zamknięte drzwi. Patrz osiągnięcie “Professional”.
 

Locksmith (20)


Unlock 5 locked doors.

Otwórz 5 zamkniętych drzwi. Patrz osiągnięcie “Professional”.
 

Duress (20)


Kill 20 minions.

Zabij 20 przeciwników. Samo wpadnie pod koniec gry.
 

I Can Stop Anytime (20)


Used 20 Health Syringes.

Użyj 20 apteczek/strzykawek. Nie powinno być problemu z tym osiągnięciem. Powinno wpaść pod koniec gry albo wcześniej w zależności od umiejętności. Pamiętaj też, że strzykawki można używać kiedy ma się pełny pasek energii.
 

Kill Or Be Killed (30)


Killed a Collared Minion with a collar detonation.

Zabij przeciwnika w obroży za pomocą jej detonacji. W pewnym momencie w grze zostanie na Ciebie nałożona specjalna obroża. Ta może wybuchnąć jeżeli spotkasz przeciwnika z taką samą obrożą i za długo będziesz przebywać w blisko niego. To, że przeciwnik z obrożą jest blisko Ciebie poznasz po tym, że Twoja obroża zacznie pipkać i mrugać na czerwono.

Aby zapić przeciwnika za pomocą detonacji obroży musisz najpierw się do takiego zbliżyć aby lampki zaczęły migać i następnie oddalić się tak aby prze kilka sekund mieć spokój, podczas gdy przeciwnik stara się do Ciebie dobiec. Pierwszego takiego przeciwnika znajdziesz w drugim rozdziale zaraz po otworzeniu zaryglowanych drzwi. Kiedy je otworzysz wejdź na chwilę do korytarza i poczekaj aż zaświecą się lampki. Kiedy to nastąpi, wróć się do pomieszczenia, zamknij drzwi za sobą po czym je zarygluj. Teraz odsuń się od drzwi i poczekaj aż przeciwnik padnie.
 

Merciless (20)


Stomped five Minions to death.

Zadeptaj 5 przeciwników. Nie jest to specjalnie trudne ale występuje losowo. Najgorzej jest powalić przeciwnika na ziemię a samo deptanie polega już tylko na wciśnięciu odpowiedniego przycisku w odpowiednim momencie.

Najłatwiej powalić przeciwnika za pomocą podbródkowego tj. wciskając podczas walki. Kiedy przeciwnik padnie podbiegnij do niego i wciśnij + . Teraz musisz poczekać aż znaczek przycisku wjedzie na pole na ekranie i wtedy go wcisnąć. Pamiętaj, że deptać można tylko wtedy kiedy nie posiadasz żadnej broni.

Jeżeli nie odblokujesz tego osiągnięcia do końca gry to jest jedno fajne miejsce gdzie możesz próbować je zdobyć. W menu głównym gry wybierz Flashback, rozdział 1 po czym dojdź do miejsca gdzie z góry patrzysz na uwięzioną Melisę. Podnieś kasetę po czym przejdź przez otwarte drzwi. W środku po scence poczekaj aż wbiegnie przeciwnik. Teraz uderzaj go podbródkowym i jeżeli padnie to go zadeptaj. Jeżeli Ci się uda to idź dalej przez drzwi-pułapkę aż gra zostanie zapisana. Następnie wczytuj rozdział 1-3 i powtarzaj czynność dopóki nie odblokujesz osiągnięcia.
 

Professional (50)


Unlock 20 locked doors.

Otwórz 20 zamkniętych drzwi. Chodzi tutaj o drzwi, które otwierasz za pomocą gwoździa. W grze znajdziesz takich ponad wymaganą liczbę. Jedyne co musisz robić to przeszukiwać wszystkie szafki i znajdywać gwoździe. Następnie sprawdzać wszystkie napotkane drzwi i otwierać ja za pomocą gwoździ. Samo otwieranie polega na ułożeniu symboli na kole tak by te przylegające do siebie były takie same.

 

Ukryte osiągnięcia

 

What Was That?!? (5)


First Encounter With Pighead

Pierwsze spotkanie ze Świniogłowym. Jest to związane z fabułą i nie da się tego ominąć.
 

It's A Trap (40)


Complete Reverse Bear Trap

Pozbądź się maszyny umieszczonej na głowie bohatera. Chodzi tutaj o pierwszą rzecz jaką musisz zrobić po przebudzeniu.

Na początku musisz kręcić lewą gałkę zgodnie z kierunkiem pokazanym na ekranie. Kiedy zaświeci się przycisk w otworze maszyny to szybko go wciśnij. Następnie znowu musisz chwilę pokręcić gałkę i wcisnąć kolejny wyświetlony przycisk. Na sam koniec ruszaj gałkę w górę i w dół aby pozbyć się ustrojstwa.
 

Damaged Goods (40)


Release Amanda From Her Trap

Uwolnij Amandę z jej pułapki. Będzie to miało miejsce pod koniec pierwszego rozdziału.

Zagadka polega na doprowadzaniu czerwonego płynu (toksyny) do lewego ujścia a niebieskiego płynu (antidotum) do lewego ujścia. Na maszynie znajduje się kilka zaworów, które obracają się kiedy wpuścisz w nie dowolny płyn. Musisz rozgryźć to kiedy puścić toksynę aby zawory skierowały ją na lewo a kiedy antidotum aby skierowały je na prawo. Nie jest to trudne ale trzeba sobie przemyśleć jaką drogę pokona płyn i wybrać odpowiednio.

W drugim etapie, niektóre zawory będą potrzebowały dwóch jednostek płynu aby przekręciły się w danym kierunku. Uważaj wtedy na to co wypuszczasz a za chwilę powinieneś rozwiązać zagadkę.
 

Hit And Run (40)


Release Jennings from His Trap

Uwolnij Jenningsa z jego pułapki. Będzie to miało miejsce pod koniec drugiego rozdziału.

Ta pułapka polega na ustawianiu trybów o odpowiedniej wielkości w odpowiednich miejscach tak aby kręcący się trybik napędził ten nieruchomy – oba widoczne od początku. Kiedy ułożysz tryby na pierwszej tablicy zaświeci się kolejna i tak dalej dopóki nie ułożysz trzeciej, ostatniej tablicy. Musisz się spieszyć, gdyż co chwilę obniża się rozhuśtane ostrze.

Niestety nie jestem w stanie opisać tego jak wykonać to zadanie. Po prostu układaj tryby jeden po drugim i sprawdzaj czy kolejny dołożony będzie się kręcił i tak dalej do nieruchomego trybu. Mi udało się za pierwszym razem więc raczej nie jest to trudne.
 

Absent Parent (40)


Release Melissa From Her Trap

Uwolnij Melisę z jej pułapki. Będzie to miało miejsce pod koniec trzeciego rozdziału.

W tej zagadce chodzi o przesuwanie bloczka po magnetycznym polu aby ten trafił w zaznaczony punkt. Na polu znajdują się także martwe pola i jeżeli bloczek trafi na takie pole 6 razy to wtedy Melis ginie. Po ustawieniu bloczka w pierwszej gablotce otworzy się kolejna i następnie trzecia, ostatnia po rozwiązaniu drugiego pola.

Poniżej podam kierunki w jakich trzeba przesuwać bloczek. Wszystkie w odpowiedniej kolejności.

Pierwsza gablotka:

, , , ,

Druga gablotka:

, ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin