PLAN WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI 2005.doc

(42 KB) Pobierz
ZADANIA

 

ZADANIA

SPOSOBY REALIZACJI

TERMIN REALIZACJI

UWAGI

1

2

3

4

BLIŻSZE POZNANIE  DZIECI, ICH PRZYZWYCZAJEŃ I UPODOBAŃ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PODNOSZENIE POZIOMU WIEDZY PEDAGOGICZNEJ RODZICÓW

PRACA INDYWIDUALNA Z RODZICAMI

1.      Prowadzenie rozmów indywidualnych zaplanowanych przez nauczycielkę oraz z inicjatywy rodziców.

2.      Systematyczne prowadzenie „Kącika dla rodziców”

a)      stały kącik: „Nadstawcie ucha, co słychać u Zucha” (zadania wychowawcze, teksty wierszy i piosenek)

b)     eksponowanie prac plastycznych: „Kraina cudów”

c)      eksponowanie artykułów z czasopism „Wychowanie w Przedszkolu”, „Domowe Przedszkole” itp.(teksty dotyczące problemów wychowawczych, porady):

- „Bezsłowna agresja” Anna Kozłowska

3.      Zaproszenie rodziców na zajęcia otwarte (do 5 osób)

-          umysłowe

-          umuzykalniające

-          matematyczne

-          plastyczne

-          zestaw zabaw ruchowych

4.      Wypożyczanie rodzicom książek i czasopism pedagogicznych

5.      Przygotowywanie materiałów i umieszczanie ich w „Kieszonkach Edukacyjnych”

 

 

w miarę potrzeb

 

 

w miarę realizacji programu

w każdy wtorek i piątek

 

 

cały rok szk.(jeden w miesiącu).

 

04.10. 04 r.  

07.12.04 r.

10.02.05 r.

21.04.05 r.

10.06.05 r.

 

}w miarę potrzeb przez

     cały rok

 

PLAN WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI I ZE ŚRODOWISKIEM W GRUPIE DZIECI  6 LETNICH

 

OPRACOWAŁA: IZABELA FRANKOWSKA
 

1

2

3

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PODNOSZENIE KULTURY PEDAGOGICZNEJ RODZICÓW W CELU UJEDNOLICENIA KIERUNKU WYCHOWAWCZEGO DZIECI W P-LU I W DOMU

 

6.      Indywidualne spotkania rodziców z nauczycielką w celu ujednolicenia oddziaływań wych. i dydaktycznych, omówienie spostrzeżeń o rozwoju dziecka.

7.      Opracowanie cyklu tematów i umieszczanie ich w Kąciku dla Rodziców:

- „Leżakowanie nie musi być problemem.”

- „Zespół nadpobudliwości psychoruchowej dzieci.”

-„W królestwie dobrej wróżki – zabawy zapobiegające agresji.”

- „Nerwice mowy – jąkanie”

 

PRACA Z ZESPOŁEM RODZICÓW

1.      Prowadzenie zebrań ogólnych i grupowych z rodzicami.:

a)      informacja o ogólnych założeniach planu pracy przedszkola; pracy wychowawczo – dydaktyczno – opiekuńczej w oddziale dzieci 5-6 letnich na rok bieżący.

 

b)     Zebranie grupowe połączone z zajęciem pokazowym

  TEMAT: „Matematyczne zabawy”

SEMINARIUM: „Kształtowanie odporności emocjonalnej na   sytuacje trudne, wymagające wysiłku intelektualnego.”

 

c)      Spotkanie z rodzicami z udziałem psychologa:

TEMAT: „Praca z dzieckiem trudnym.”

SEMINARIUM:  „Korygowanie deficytów rozwoju emocjonalnego i społecznego dziecka.”

 

                 d) Zebranie grupowe połączone z zajęciem pokazowym:

TEMAT: „Kolorowy świat liter” 

SEMINARIUM: „Samodzielne próby czytania i pisania dziecka, a jego rozwój społeczno – emocjonalny oraz właściwości psychofizyczne.”

 

 

 

 

w miarę potrzeb przez

   cały rok

 

 

 

do 30.09.04 r.

do 30.11.04 r.

do 30.04.05 r.

do 30.01.05 r.

 

 

 

 

do 15.09.04 r.

 

 

 

 

do 31.10.04 r.

 

 

 

do 31.01.05 r.

 

 

 

 

do 30.04.05 r.

 

 

 

 

 

1

2

3

4

 

 

DOSKONALENIE BAZY MATERIALNEJ PRZEDSZKOLA:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NAWIĄZANIE WSPÓŁPRACY ZE ŚRODOWISKIEM:

 

 

1.      Zadeklarowanie przez rodziców wysokości składki na „Radę Rodziców”.

2.      Pomoc w doposażaniu kącików (Np. relaksacyjnego) w sali na miarę możliwości rodziców.

3.      Pomoc rodziców w usuwaniu usterek w sprzęcie ogrodowym i naprawie zabawek.

4.      Pomoc w organizowaniu uroczystościach z udziałem rodziców oraz dla dzieci:

a)      „ Hej kolęda, kolęda... – Wigilia w przedszkolu”

b)     „Bal karnawałowy”

c)      „Witamy Babcię i Dziadka w przedszkolu”

d)     zorganizowanie kuligu rodzinnego

e)      „Wielkanocne jajko – zajączek w przedszkolu”

f)       „Dla mojej mamy i taty”

g)     „Żegnaj przedszkole – witaj szkoło – pożegnanie dzieci 6 letnich”

5.      Przedstawienie możliwości innych form pracy na rzecz grupy lub przedszkola.

1.      Nawiązanie kontaktu z Poradnią Psych.–Pedag., ośrodkiem zdrowia, Komendą Policji, fryzjerem Szkołą Podstawową Nr 15, Szkołą Podstawową w Radzyniu Chełmińskim itp.

2.      Kontynuowanie współpracy z Polskim Towarzystwem Dysleksji oddz. nr 55 w Grudziądzu

 

 

 

na pierwszym zebraniu

 

przez cały rok szkolny

 

 

 

 

 

do 24.12.04 r.

do 15.02.05 r.

do 21.01.05 r.

12.04.- 02.05 r.

do 21.03.05 r.

do 26.05.05 r.

do 17.06.05 r.

 

przez cały rok szkolny

 

przez cały rok szkolny

 

 

 

przez cały rok szkolny

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin