arkusz4.pdf

(54 KB) Pobierz
ARKUSZ OBSERWACYJNY DZIECKA 4-letniego
ARKUSZ OBSERWACYJNY DZIECKA
4 – letniego
Imięinazwisko...............................................
Data urodzenia ................................................
Wrokuszkolnym..................uczęszczał.....dogrupy........................
wprzedszkoluSamorządowymNr1wTomaszowieLubelskimul.Chocimska17
STOSUNEK DZIECKA DO OTOCZENIA
PO 6 TYGODNIACH
POPÓŁROKU
PO ROKU
Tak
Czasem
Nie
Tak
Czasem
Nie
Tak
Czasem
Nie
1.Nawiązujekontaktyzdorosłymi
2.Nawiązujekontaktyzrówieśnikami
3.Chętnieprzebywawgrupierówieśników
4. Jest radosny i ma dobre samopoczucie
5. Dostrzega potrzeby i uczucie innych
6.Kontrolujezłośćiagresję
7. Wykonuje polecenia
AKTYWNO ŚĆZABAWOWA
1. Aktywny w zabawie indywidualnej
2.Współdziałazdziećmiwzabawie
SAMODZIELNOŚĆ
1.Jestsamodzielnywczynnościachsamoobsługowych
2. Przestrzega ustalonych norm funkcjonowania w grupie
3.Jestświadomy swoich praw
4.Szanujeprawaiwłasnośćinnych
5. Dba o zabawki
6.Sprzątaposobiemiejscezabawy
131017926.002.png 131017926.003.png
PO 6 TYGODNIACH
POPÓŁROKU
PO ROKU
AKTYWNOŚĆPOZNAWCZA
Tak
Czasem
Nie
Tak
Czasem
Nie
Tak
Czasem
Nie
1. JestzainteresowanyoglądaniemksiąŜki
2.Machęćpoznawanianowychnieznanych
3.UwaŜniesłuchabajekiopowiadań
4.Jestskupionynazajęciach,uwaŜnieśledziichprzebieg
5.Doprowadzapracędokońcanawet,gdynapotykatrudności
6.Jestaktywnypodczaszajęć,zabieragłos
7. Zadaje pytania
8.Jestspontanicznyichętnydowspółpracy
9.Myślitwórczo
10. Jest zainteresowany otoczeniem
AKTYWNOŚĆRUCHOWA
1.Właściwiereagujenagest,ruchisygnałdźwiękowy
2.Sprawnieustawiasięwrozsypce,wgromadzie,wkole
3.Potrafizachowaćrównowagęciała
4.Potraficzworakowaćpopodłodzenacałychdłoniachipalcachstóp
5. Sprawnie pokonuje przeszkody w naturalnych warunkach
131017926.004.png 131017926.005.png 131017926.001.png
AKTYWNOŚĆUMYSŁOWA
1. Samorzutniewypowiadasięnazajęciach:prostymizdaniami,pojedynczymiwyrazami,niewypowiadasię.
2. Opisuje obrazek: wylicza elementy, opisuje fragmenty,opowiadacałąakcję.
3. Układaobrazkizczęści4,iwięcejelementów:układasamodzielnie,układazpomocą,niepodejmujepróby.
4. Układahistoryjkiobrazkowez2części,3części:układasamodzielnie,układazpomocą,nierozumie
zaleŜnościmiędzyobrazkami, nie podejmuje próby.
5. Rozumietreśćopowiadań:odpowiadanapytanie,nierozumietreści,odtwarzatreśćwiernie,nieopowiada.
6. Zapamiętujetreścipiosenekiwierszy:odtwarzatreśćwiernie,niemoŜezapamiętać,zniekształca.
7. Wykonuje rysunek dowolny: niechęćdorysowania,schematyczny,bazgrołylinearne,kształtne.
8. Rysujepostaćludzką:głowonogi,małoczytelny,nierysuje,brakniektórychelementów................................
9. Odtwarzapodstawowekształty:poprawniezniekształcone,niepodejmujepróby.
10. Rozpoznajeinazywakształtyfigurgeometrycznych:koło,kwadrat.
11. Rozpoznajeinazywakoloryiichpochodne:rozpoznajeinazywa,mylisię,nierozpoznajeinienazywa.
12. Rozumieinazywawielkość,cięŜariczas:potrafi,myli,niepotrafi..................................................................
13. OkreślapołoŜenieprzedmiotów:potrafi,myli,niepotrafi.
14. Występowaniewadwymowy:mowaniewyraźna,bełkotliwa,nieprawidłowewymawianieiredukowanie
głosek,jąkaniesięiinnewady............................................................................................................................
16. Ewentualnezaburzenialateralizacji:rysujeiwykonujeczynnościtylkoprawąręką,tylkolewąręką,razprawą
razlewą.
UWAGI O DZIECKU
1. Wpisaćlubpodkreślićwłaściwezdanie,
2. Podkreślićodpowiedniąinformację:
·
kreskąniebieską– po 6 tygodniach
·
kreskązieloną–po5miesiącach/styczeń/
·
kreskączerwonąpocałorocznejobserwacji
.........................................................
/podpisosobywypełniającej/
Zgłoś jeśli naruszono regulamin