W karnawale…
Metody
Cele kształcenia
Cele operacyjne
Podstawa programowa
1. Rozmowa o karnawale.
2. Bajka „Kopciuszek”,
3. Zabawa dydaktyczna „Karnawałowe rekwizyty”
4. Wykonanie kolorowych kotylionów karnawałowych metodą collage
5. Zabawy karnawałowe „ Dwóm tańczyć się zachciało”, „Brykające tygryski”, „Taniec z balonem”.
6. Zabawy rytmiczne przy akompaniamencie pianina.
7. Tworzymy i przeliczamy (w zakresie 10) zbiory „Wesołych Bałwanków i śnieżynek”
8. Utrwalanie pojęć określających relacje „duży- większy”, „mały – mniejszy”, „taki sam”.
9. Ozdabianie masek karnawałowych farbami
10. Uczestniczymy w Karnawałowym Balu Przedszkola – balu przebierańców.
· Zapoznanie dzieci z czasem karnawału.
· Wdrażanie dzieci do uważnego słuchania,
· Odróżnianie dobrych i złych cech bohaterów
· Zapoznanie z pojęciem kotylion, maska karnawałowa, serpentyny.
· Ćwiczenie sprawności manualnych,
· Wdrażanie do poprawnego trzymania nożyczek
· Zachęcanie do wspólnej zabawy
· Zapoznanie z zabawami rytmicznymi oraz piosenkami
· Utrwalenie przeliczania w zakresie 10
· Ćwiczenie rozumienia pojęć określających relacje
· Zapoznanie ze sposobami ozdabiania masek,
· Utrwalenie zasad utrzymania czystości podczas malowania
· Stwarzanie karnawałowej atmosfery
· Zachęcanie do zabawy z rówieśnikami z przedszkola
· Dziecko potrafi powiedzieć, co to jest karnawał?, Jak długo trwa?, Jak ludzie zachowują się w karnawale oraz co jest dla niego charakterystyczne?
· Dziecko potrafi skupić uwagę na słuchaniu,
· Dziecko zna różnice między dobrymi a złymi cechami, potrafi je opisać
· Dziecko potrafi wymienić symbole karnawałowe oraz opowiedzieć, do czego służą
· Dziecko potrafi ozdobić swój kotylion,
· Poprawnie trzyma nożyczki w dłoni, po wykonaniu pracy sprząta soje stanowisko.
· Dziecko bawi się chętnie z rówieśnikami, poznaje zabawy karnawałowe
· Dziecko bierze udział w zabawach rytmicznych, zapoznaje się z tekstami i melodią nowych piosenek
· Dziecko potrafi policzyć kolejno do 10.
· Z pomocą nauczyciela dodaje i odejmuje w zakresie 10
· Dziecko potrafi używać pojęcia w odpowiedniej sytuacji
· Dziecko ozdabia swoją pracę dużą ilością barw,
· Dziecko potrafi utrzymać porządek podczas malowania
· Dziecko chętnie bawi się w gronie kolegów z przedszkola,
1
annetti36