W karnawale.docx

(18 KB) Pobierz

W karnawale                                                                                                                                           

 

Metody

Cele kształcenia

Cele operacyjne

Podstawa programowa

 

1.    Rozmowa o karnawale.

 

 

 

 

 

2.     Bajka „Kopciuszek”,

 

 

 

 

 

 

3.     Zabawa dydaktyczna „Karnawałowe rekwizyty”

 

 

 

4.     Wykonanie kolorowych kotylionów karnawałowych metodą collage

 

 

 

 

 

 

5.     Zabawy karnawałowe „ Dwóm tańczyć się zachciało”, „Brykające tygryski”, „Taniec z balonem”.

 

 

6.     Zabawy rytmiczne przy akompaniamencie pianina.

 

 

 

7.     Tworzymy i przeliczamy (w zakresie 10) zbiory „Wesołych Bałwanków i śnieżynek

 

 

 

 

8.    Utrwalanie pojęć określających relacje „duży- większy”, „mały – mniejszy”, „taki sam”.

 

9.     Ozdabianie masek karnawałowych farbami

 

 

 

 

 

 

10. Uczestniczymy w Karnawałowym Balu Przedszkola – balu przebierańców.

 

 

 

 

 

 

 

 

·         Zapoznanie dzieci z czasem karnawału.

 

 

 

 

·         Wdrażanie dzieci do uważnego słuchania,

·         Odróżnianie dobrych i złych cech bohaterów

 

 

 

·         Zapoznanie z pojęciem kotylion, maska karnawałowa, serpentyny.

 

 

 

·         Ćwiczenie sprawności manualnych,

·         Wdrażanie do poprawnego trzymania nożyczek

 

 

 

 

·         Zachęcanie do wspólnej zabawy

 

 

 

 

·         Zapoznanie z zabawami rytmicznymi oraz piosenkami

 

 

 

·         Utrwalenie przeliczania w zakresie 10

 

 

 

 

 

·         Ćwiczenie rozumienia pojęć określających relacje

 

 

·         Zapoznanie ze sposobami ozdabiania masek,

·         Utrwalenie zasad utrzymania czystości podczas malowania

 

 

·         Stwarzanie karnawałowej atmosfery

·         Zachęcanie do zabawy z rówieśnikami z przedszkola

 

·         Dziecko potrafi powiedzieć, co to jest karnawał?, Jak długo trwa?, Jak ludzie zachowują się w karnawale oraz co jest dla niego charakterystyczne?

 

·         Dziecko potrafi skupić uwagę na słuchaniu,

·         Dziecko zna różnice między dobrymi a złymi cechami, potrafi je opisać

 

 

·         Dziecko potrafi wymienić symbole karnawałowe oraz opowiedzieć, do czego służą

 

 

·         Dziecko potrafi ozdobić swój kotylion,

·         Poprawnie trzyma nożyczki w dłoni, po wykonaniu pracy sprząta soje stanowisko.

 

 

·         Dziecko bawi się chętnie z rówieśnikami, poznaje zabawy karnawałowe

 

 

·         Dziecko bierze udział w zabawach rytmicznych, zapoznaje się z tekstami i melodią nowych piosenek

 

·         Dziecko potrafi policzyć kolejno do 10.

·         Z pomocą nauczyciela dodaje i odejmuje w zakresie 10

 

 

 

·         Dziecko potrafi używać pojęcia w odpowiedniej sytuacji

 

 

·         Dziecko ozdabia swoją pracę dużą ilością barw,

·         Dziecko potrafi utrzymać porządek podczas malowania

 

 

·         Dziecko chętnie bawi się w gronie kolegów z przedszkola,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin