Każdy może być św. Mikoła-jem.doc

(38 KB) Pobierz
Data

Tematy-ka

Blok tematyczny, zajęcia całodniowe

Sfera aktywności

Cele operacyjne

5.12.-

9.12.05.

 

„Każdy może być  św. Mikoła-jem”

„Tunel”- zabawa ruchowa z elementem  czworakowania.

 

„Mikołaj – kto to taki ?”-samorzutne wypowiedzi dzieci na podstawie własnych przeżyć, treści piosenki „Mikołaj” oraz wiersza H. Zielińskiej  -„Mikołaje”

 

„List do Mikołaja”- wykonanie obrazkowego listu do Mikołaja(z przygotowanych elementów) .

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z krążkami

( opracowanie własne).

 

„Przygotowujemy naszą salę na przybycie św. Mikołaja”- dekoracja sali i ubieranie choinki.

 

„Czy do nas przyjedzie Mikołaj?” -wprowadzenie nastroju radości i oczekiwania na wizytę Mikołaja – wykorzystanie wiersza D. Gellner „Mikołaj”; rozmowa z dziećmi o Mikołaju, o sprawianiu innym radości i niespodzianek.

 

„Zabawa z Mikołajem”- impreza z oczekiwanym gościem (przywitanie Mikołaja, wspólna zabawa , śpiewanie piosenek, tańce z Mikołajem), oglądanie prezentów i wspólna zabawa nowymi zabawkami. Przypomnienie zasady szanowania i nie niszczenia zabawek, dziękowania za otrzymane prezenty.

 

„Renifery”- zabawa ruchowa z elementem biegu.

 

„Mikołaj” –wykonanie techniką origami.

 

„Mikołaj rozdaje prezenty”- zabawa naśladowcza z elementami ćwiczeń artykulacyjnych , rytmizacja krótkich tekstów i wyrazów: prze – pra – szam, dzię – ku – ję, po – pro – szę.

 

„ Mikołaj”- utrwalenie melodii i słów piosenki, zabawa naśladowcza wysnuta z treści, ćwiczenie umiejętności rozróżniania wysokości dźwięków: niskie, średnie, wysokie pokazywanie za pomocą ruchów rąk i całego ciała.

 

„Jak się dziś czujesz?”- określanie swojego nastroju gestami, mimiką twarzy lub werbalnie.

 

„Worek św. Mikołaja”- przeliczanie zabawek. Układanie zbiorów elementów równolicznych i różnolicznych, porównywanie ich liczebności, przeliczanie.

Doskonalenie umiejętności dokonywania podziału przedmiotów na zbiory w zależności od wielkości, koloru, przeznaczenia, wyszukiwanie przedmiotów o określonych cechach, doskonalenie logicznego myślenia, zapamiętywania całych poleceń.

 

„Pajace”- zabawa ruchowa z elementem podskoku.

 

„Pomyśl-może ktoś czeka na twoją pomoc?”- poszukiwanie odpowiedzi w trakcie rozmowy kierowanej (zwrócenie uwagi na potrzeby bliskich osób)

 

Ćwiczę z partnerem”- zestaw ćwiczeń gimnastycznych  wg W. Sherborne

 

 

 

„Moja zabawka” –wypełnianie papierem kolorowym wybranej zabawki.

 

„Sprawimy najbliższym radość”- zapoznanie ze scenariuszem inscenizacji wigilijnej, przydział ról.

 

 

 

zdrowotna

 

 

językowa

społeczna

 

 

 

 

plastyczna

społeczna

 

 

 

zdrowotna

 

 

techniczna

 

 

 

językowa

 

społeczna

 

 

 

 

 

społeczna

językowa

muzyczna

 

 

 

 

 

 

 

 

zdrowotna

 

 

techniczna

 

 

 

językowa

 

 

 

 

 

 

muzyczna

 

 

 

 

 

 

społeczna

 

 

 

matema-tyczna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zdrowotna

 

 

społeczna

 

 

 

 

 

zdrowotna

 

 

 

 

 

plastyczna

 

 

 

językowa

społeczna

muzyczna

Dziecko:

-czworakuje poprawnie ustawiając stopy i dłonie

-wypowiada się na temat własnych kontaktów z Mikołajem oraz na temat wiersza i piosenki

 

 

-nakleja na papier gotowe elementy

 

 

-ćwiczy wg pokazu i instrukcji nauczyciela, przestrzega zawartych umów
-dba o porządek w sali, bierze udział w jej dekorowaniu
 

-nabywa umiejętność wypowiadania własnych myśli
- uważnie słucha treści odpowiadając na pytania- rozumie potrzebę pomocy innym

- nawiązuje kontakt z Mikołajem
- stosuje formy grzecznościowe

-aktywnie uczestniczy w zabawie z Mikołajem

 

 

 

 

 

-naśladuje ruchem bieg reniferów, unosi wysoko kolana

-składa kolorowe koła wg pokazu nauczycielki i nakleja wg wzoru

 

-wykonuje ćwiczenia językowe wg instrukcji i przykładu nauczyciela, wypowiada rytmicznie krótkie teksty i słowa

 

 

-wie, jak brzmią dźwięki wysokie, niskie, średnie,

naśladuje ruchem zachowanie Mikołaja,

śpiewa refren i pierwszą zwrotkę piosenki

 

 

-próbuje określić swój nastrój

 

 

 

-tworzy zbiory zabawek,

porównuje ich liczebność,

ustala ich równoliczność przez przeliczanie i łączenie w pary, klasyfikuje zabawki wg jednej cechy

 

 

 

 

 

 

-wykonuje rytmicznie podskoki

 

-zastanawia się , czy w jego otoczeniu znajdują się osoby potrzebujące pomocy
 

 

 

-ćwiczy z partnerem przestrzegając zasad dotyczących bezpieczeństwa własnego i kolegi   

 

-wybiera ulubioną zabawkę i wypełnia ją wydzieranką z kolorowego papieru

-zna zwyczaje związane z Bożym Narodzeniem, podejmuje się określonej roli w przedstawieniu

 

 

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin