silnik - usterki.PDF

(132 KB) Pobierz
USTERKA
UKŁAD RORZĄDU I KORBOWY
USTERKA
PRZYCZYNA USTREKI
OBSŁUGA
- spadek ciśnienia oleju
- nie dokręcony korek w misce
olejowej
- zużyta uszczelka przy misce olejowej
- dokręcić korek przy misce
- wymiana uszczelki
-nadmierne zużycie oleju
połączone z dymieniem
silnika
-zużyte lub pęknięte pierścienie
-uszkodzony tłok lub tłoki
-wymiana pierścienie
-wymiana tłoków
-stuki wewnątrz silnika
-zużyte panewki, tuleje lub łożyska
wału korbowego
-wymiana panewek, tulei lub
łożysk
-spadek mocy silnika
-źle ustawione luzy w zaworach,
-zapieczone lub popękane pierścienie
-zużyte tłoki,
-ustawienie luzów w zaworach,
-wymiana pierścieni,
-wymiana tłoków,
-źle ustawiony rozrząd
- zbyt duży luz w zaworach,
-pęknięta sprężyna zaworu,
- uszkodzony lub pęknięty pasek lub
łańcuszek rozrządu,
-zbyt luźny pasek lub łańcuszek
rozrządu,
-ustawienie luzu w zaworach lub
go wymontowanie i
przeszlifowanie przylgni zaworu
i ich gniazd oraz dotarciu
zaworów za pomocą specjalnego
przyrządu i piasty ściernej,
- wymiana sprężyny,
-wymiana pasku lub łańcuszka
rozrządu,
-napięcie paska lub łańcuszka,
ZASILANIE WTRYSKOWE
USTERKA
PRZYCZYNA USTERKI
OBSŁUGA
Za niski poziom paliwa w zbiornikku lub
pękniecie przewodu zasilajacego pompe
paliwową powoduje zassanie powietrza
przez nią i zapowietrzenie.
Odpowietrzenie polega na usunieciu
powietrza z ukł.lub jeśli chodzi o
peknięcie przewodu to trzeba go
wyminić.
Zapowietrzenie układu
paliwowego
Niskie ciśnienie paliwa
Zapowietrzenie pompa paliwowa lub
zużycie pompy.
Odpowietrzenie lub regeneracja lub
wymiana pompy.
Pękniecie , wgniecenie lub
uszkodzenie stożka części
uszczelniającej przewód
paliwowy
Uderzenie, zmeczenie materiału lub zużycie
stożka uszczelniającego.
Wymienic elemęt na nowy.
Zabrudzenie lub zużycie filtra
paliwowego
Zanieczyszczone paliwo lub zużycie
wynikające z eksploatacji.
Wymiana filtra, oczyszczenie kadłuba
i osuszenie. Zamontowanie i
sprawdzwnie szczelności.
Niewydajność pompy zasilającej
lub spadek mocy silnika
Zużycie pompy lub zapowietrzenie
ukł.zasilającego wadliwe wtryskiwacze.
Regeneracja, wymiana pompy lub
odpowietrzenie ukł. Kontola
wtryskiwaczy i regeneracja lub
wymiana.
Niewydajność pompy wtryskowej Zapowietrzenie pompy, wyciek paliwa.
Niski poziom oleju w kadłubie pompy.
Dabać o czystość paliwa.
Niedopuszczenie do zapowietrzenia
pompy. Smarowanie urzadzeń do
zmiany kąta wprowadzania wtrysku.
Zmiana oleju w kadłubie pmpy i
regulatora predkości obrotowej.
Wzrost zużycia paliwa i
nadmierne dymienie.
Zużycie wtryskiwaczy, lub wyciek z ukł. Kontrola wtryskiwaczy i naprawa.
Sprawdzenie szczelności ukł.i
naprawa.
TECHNIKUM SAMOCHODOWE – CHOSZCZNO - 2009
1
210208868.004.png 210208868.005.png 210208868.006.png
ZASILANIE GAŹNIKOWE
Usterka
Przyczyna usterki
Obsługa
Zbyt wysoki lub zbyt niski
poziom paliwa w komorze
pływakowej gaźnika
Nieszczelność zaworu iglicowego
lub pływaka, zbyt wysokie ciśnienie
paliwa wytwarzane przez pompę
albo odkształcenie ramienia pływaka
Poziom paliwa można regulować na
stanowisku lub bez demontażu
gaźnika w samochodzie; należy
podgiąć ramię pływaka lub zmienić
liczbę podkładek pod gniazdem
zaworu iglicowego, poziom paliwa
można sprawdzić mierząc odległość
pływaka od ustalonej pionowo
pokrywy komory pływakowej
Nieprawidłowa praca silnika Zubożenie mieszanki lub nawet
zanik dopływu paliwa
Gaźnik czyści się po zdemontowaniu
go i rozebraniu przemywając
wszystkie części w benzynie i
przedmuchując dysze i kanały
sprężonym powietrzem
Zubożenie mieszanki
Uszkodzona uszczelka, nieszczelne
złącze rury dolotowej
Wymiana uszczelek, uszczelnienie
połączeń
Wzbogacenie mieszanki
Powiększający się otwór dyszy w
skutek przepływu paliwa bądź
nieumiejętnego jej czyszczenia
Okresowe mierzenie przepustowości
dyszy na specjalnych stanowiskach.
W przypadku zużycia dyszy należy ją
wymienić na nową
UKŁAD OLEJENIA
Usterka
Przyczyna Usterki
Obsługa
- Uszkodzona uszczelka pod
filtrem olejowym
-Niewłaściwe ułożenie Uszczelki, zabrudzona
uszczelka
- Wymiana uszczelki pod
filtrem olejowym
- Mała ilość oleju w silniku - Pęknięta uszczelka pod głowicą
- Wymiana uszczelki pod
głowicą i uzpełnienie oleju
- Nagły spadek ciśnienia
oleju
- Uszkodzenie napędu pompy olejowej, lub
pękniecie przewodu olejowego
- Wymiana pompy olejowej
lub wymianaprzewdou
olejowego
- Zbyt niskie ciśnienie w
układzie olejowym
- Niski poziom oleju za mała lepkość oleju
zanieczyszcznie przewodów ssawnych pompy
olejowej
- Uzupełnienie oleju
wyczyszczenie przewodów
ssawnych pompy olejowej
wymiana oleju na bardziej
lepki
- Zbyt wysokie ciśnienie
oleju
- Zbyt nisik olej zanieszczyszcznie zaworu
redukcyjnego pompy oleju, lub kanałow
olejowych
- Wymiana oleju
oczyszczenie zaworu
redukcyjnego pompy lub
przemycie ukaldy rzadkim
olejem
- Wyciek oleju z pod
klawiatury
- Niedokręcenie klawiatury bądź uszkodzona
uszczelka pod klawiaturą
- Wymiana uszczelki lub
dokrecenie klawiatury
- Dostanie się oleju do płynu
chłodzącego
- Przegrzanie Silnika
- Wymiana oleju płynu
chłodzącego przepłukanie
układu chłodniczego
- Zwiększone zuzycie
elementów takich jak:
Panewki,Wał,
Korbowody,Pierścienie
- Zbyt niski poziom oleju w silniku
powodujący wieksze tarcie elementów, spadek
mocy
- Uzupełnienie stanu oleju w
silniku bądź uszkodzonych
części
TECHNIKUM SAMOCHODOWE – CHOSZCZNO - 2009
2
210208868.007.png 210208868.001.png 210208868.002.png
UKŁAD CHŁODZENIA
USTERKA
PRZYCZYNA USTERKI
OBSŁUGA
-Mała ilość płynu chłodniczego -nieszczelność
-parowanie
-uszkodzona chłodnica
-wymiana uszczelek
-dociągnięcie zacisków
mocujących złącza gumowe
-uszkodzoną chłodnicę należy
oddać do naprawy
-dolanie cieczy chłodzącej
-Niesprawny termostat
-powstanie na wewnętrznych
ściankach przestrzeni wodnej
izolującej warstwy kamienia
kotłowego
-wymiana termostatu
-sprawdzenie działania
termostatu
-Zabrudzone ściany chłodnicy
-osadzenie się kamienia z wody
-osadzenie się błota, martwych
owadów i kurzu
-mycie silnym strumieniem
wody
-Uszkodzony czujnik
wentylatora
-usterka instalacji elektrycznej.
(zabrudzone styki złączy
przewodów, przerwany
przewód)
-wymiana uszkodzonych
elementów
-Niedomagania pompy wodnej -uszkodzona pompa
(zużycie się)
-podlega naprawie lub wymianie
TECHNIKUM SAMOCHODOWE – CHOSZCZNO - 2009
3
210208868.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin