Podobieństwa.pdf
(
76 KB
)
Pobierz
Podobieństwa
GALERIA TOLERANCJI
Podobie
ń
stwa
Ćwiczenie to słuŜy poznaniu się grupy i zaaklimatyzowaniu
OGìLNY OPIS
w niej. W trójkach uczestnicy mogą ze sobą rozmawiać,
dyskutować, zgadzać się ze sobą nawzajem i sprzeciwiać się
sobie,innymisłowy,mogąonisięgnąćniecogłębiej,przekroczyć
granice „small talk", zaprezentować się w swojej
indywidualności, a mimo to rozwinąć wspólny wątek.
Atotworzyzaufanie.
CELE
-
Integracja,poznaniesię
-
Wyznawanewartości
-
Budowaniezespołu
-
Rozwiązywaniekonfliktów
MATERIAýY
brak
CZAS
TRWANIA
30–45min
LICZBA OU
1224
1.
Osoby uczestniczące dobierają się trójkami i próbują przy tym
znaleźć osoby o róŜnych temperamentach. Trójki siadają
razem i otrzymują następujące zadanie: „Znajdźcie trzy
rzeczy, które są wspólne dla kaŜdego z was". Podobieństwami
tymi nie moŜe być nic, co jest oczywiste albo widoczne
PROCEDURA
na pierwszy rzut oka. (Przykład: „Wszyscy troje mamy
brązowewłosy".)Musząposzukaćczegoś,cozwiązanejestzich
upodobaniami,ichbiografiąalbowyobraŜeniamiowartościach.
Trójki mają pięć minut czasu, aby znaleźć te podobieństwa.
Potem kaŜda z trójek wybiera jednego rzecznika/
rzeczniczkę, który/która przedstawi jej członków całej
grupieiopowie,jakiepodobieństwaudałoimsięznaleźć.
2.
W drugiej rundzie osoby uczestniczące tworzą nowe podgrupy.
Tymrazempowstajątrójki,którychczłonkowie/członkiniemają
róŜne kształty nosów. W następnej rundzie chodzi o trzy
1
ProjektjestdofinansowywanyześrodkówWspólnotyEuropejskiejiMinisterstwaPracyiPolitykiSpołecznej
www.galeriatolerancji.org.pl
GALERIA TOLERANCJI
osobiste zalety, jakie są wspólne dla wszystkich członków
podgrupy. Znowu mają oni do dyspozycji pięć minut, a
następniejednaosobaprzedstawiacałątrójkęiopowiada,jakie
wspólnezaletyudałoimsięznaleźć.
3.
Przed trzecią rundą uczestnicy/uczestniczki znowu tworzą nowe
podgrupy. Tym razem powstają trójki, których członkowie/
członkiniemająróŜnekciuki.Wtejtrzeciejiostatniejrundzie
naleŜy znaleźć szczególnie waŜne podobieństwo: Jakie trzy
rzeczywywołująuwasszczególnązłość?Jesttodośćosobiste
pytanie,którewinnychokolicznościachmogłobyewentualnie
sprawićwraŜeniegroźnego.
4.
Uczestnicy/uczestniczki zostają poproszeni o to, by
porozmawiali na temat swoich uczuć i opowiedzieli sobie
nawzajem, w jakich okolicznościach ogarnia ich złość albo
gniew.Tymrazemmajądodyspozycjidziesięćminut.Następnie
znowujednaosobazkaŜdejtrójkiprzedstawiapozostałychjej
członków i opowiada o tym, jakie podobieństwa udało się im
znaleźćwtejrundzie.
WSKAZìWKI
W ćwiczeniu tym proces grupowy odpowiednio do wyŜszych
wymagańzadań,jakiemajązostaćrozwiązanejestdośćmocno
zróŜnicowany. A przy tym wysuwają się tutaj na pierwszy plan
pytaniaoprzywództwo.WfazieocenymoŜnaomówićproblemy,
którewynikająwzwiązkuzprzewodzenieminnymi.
UWAGI
Źródło:VopelKlaus.,Kreatywnerozwiązywaniekonfliktów.Zabawy
ićwiczeniadlagrup,Jedność,Kielce,2003,s.50
2
ProjektjestdofinansowywanyześrodkówWspólnotyEuropejskiejiMinisterstwaPracyiPolitykiSpołecznej
www.galeriatolerancji.org.pl
Plik z chomika:
gosia.olga
Inne pliki z tego folderu:
Czerniejewska I. (oprac.) - Poznajmy się. Różnorodność, zrozumienie, otwartość (2007).pdf
(1356 KB)
Podobieństwa.pdf
(76 KB)
Gender i płeć.pdf
(57 KB)
Płeć - rozmowy w grupach.pdf
(85 KB)
Żytkiewicz-Ludwiniak K. - Życie w getcie warszawskim. Konspekt lekcji historyczno-polonistycznej w klasie III gimnazjum.pdf
(83 KB)
Inne foldery tego chomika:
KOMPAS
obcojęzyczne
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin