program.doc

(101 KB) Pobierz
PROGRAM ZAJĘĆ REWALIDACYJNYCH

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PROGRAM ZAJĘĆ REWALIDACYJNYCH

 

 

DLA DZIECI Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM

 

 

W ZAKRESIE KSZTAŁCENIA FUNKCJI POZNAWCZO -OPERACYJNYCH



 

 

 

 

AUTOR PROGRAMU MICHALINA STEFANIAK

2

OPRACOWAŁA: MICHALINA STEFANIAK

 


I.  METRYCZKA

 

 

NAZWA PROGRAMU       - PROGRAM ZAJĘĆ REWALIDACYJNYCH DLA DZIECI    Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM

W ZAKRESIE KSZTAŁCENIA FUNKCJI POZNAWCZO -OPERACYJNYCH.

 

 

AUTOR PROGRAMU                 - MICHALINA STEFANIAK

 

 

PRZEZNACZENIE

PROGRAMU                      - PROGRAM PRZEZNACZONY DLA UCZNIÓW
Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM W GIMNAZJUM
I SZKOŁY PRZYSPOSABIAJĄCEJ DO ZAWODU.

 

 

PROGRAM ZOSTAŁ

OPRACOWANY

NA PODSTAWIE               - PODSTAWY PROGRAMOWEJ Z DNIA 04.01.2001R. DOTYCZĄCEJ KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO UCZNIÓW Z  UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM W 6- LETNICH SZKOŁACH PODSTAWOWYCH I GIMNAZJACH.

 

              - PROGRAMU NAUCZANIA DO GIMNAZJUM I SZKOŁY ZAWODOWEJ.

 

              - PROGRAMIE NAUCZANIA DO KSZTAŁCENIA INTEGRACYJNEGO.

 

              - PROGRAMU NAUCZANIA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY UPOŚLEDZONYCH W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM.


II.CELE ZAJĘĆ REWALIDACYJNYCH W ZAKRESIE  KSZTAŁCENIA FUNKCJI

POZNAWCZO - OPERACYJNYCH

 

 

 

 

 

 

Usprawnianie, w miarę możliwości rewalidowanych uczniów, zaburzonych funkcji poznawczo- operacyjnych czyli tych czynności psychicznych i fizjologicznych, dzięki którym otrzymujemy i przetwarzamy informacje.

 

 

 

·        uwaga,

·        pamięć słuchowa,

·        pamięć wzrokowa,

·        spostrzeganie,

·        myślenie,

·        mowa,

·        podejmowanie decyzji,

·        orientacja,

·        operacje matematyczne.

 

 


III. SPOSOBY OSIĄGANIA ZAŁOŻONYCH CELÓW

 

LP.

 

METODY PRACY

 

USPRAWNIANE FUNKCJE

1.

ORIGAMI

 

·         myślenie,

·         koncentracja uwagi,

·         zapamiętywanie (kolory, kolejność złożeń, kształtu),

·         wyobrażenia operacji i ich skutków.

 

2.

UKŁADANIE KLOCKÓW, PUZZLI

 

·         koncentracja uwagi,

·         myślenie,

·         orientacja,

·         podejmowanie decyzji,

·         rozwijani twórczości.

·         pamięć

 

3.

GRY STOLIKOWE (CHIŃCZYK, WARCABY, GRZYBKI, WYŚCIGI, MEMORY)

 

·         koncentracja uwagi,

·         myślenie,

·         pamięć wzrokowa,

·         spostrzeganie,

·         orientacja,

·         podejmowanie decyzji,

·         uwaga,

·         liczenie,

·         porównywanie liczebności zbiorów.

 

4.

CZYTANIE, SŁUCHANIE
I OPOWIADANIE BAJEK

 

·         pamięć słuchowa,

·         mowa,

·         myślenie,

·         koncentracja uwagi,

 

5.

 

 

 

ROZWIĄZYWANIE ŁAMIGŁÓWEK I ZAGADEK MATEMATYCZNYCH

( WYKONYWANIE PROSTYCH OPERACJI MATEMATYCZNYCH)

 

 

 

 

 

·         myślenie,

·         uwaga,

·         spostrzegawczość,

·         koncentracja,

·         pamięć,

·         stosunki przestrzenne ,ilościowe, jakościowe i czasowe.

 

 

6.

TECHNIKI KOMPUTEROWE

 

·         koncentracja uwagi,

·         pamięć wzrokowa,

·         pamięć słuchowa,

·         spostrzeganie,

·         orientacja,

·         podejmowanie decyzji,

·         uwaga.

·         spostrzeganie,

·         orientacja,

·         podejmowanie decyzji,

·         uwaga.

 


IV.  ZESTAW ĆWICZEŃ STYMULACJI ROZWOJOWEJ Z ZAKRESU KSZTAŁTOWANIA
I ROZWIJANIA PROCESÓW POZNAWCZYCH

 

L.P.

CEL ĆWICZEŃ

 

ŚRODKI REALIZACJI-RODZAJE STOSOWANYCH ĆWICZEŃ

 

1

Ćwiczenie pamięci słuchowej.

 

-          rozpoznawanie i zapamiętywanie dźwięków płynących ze świata zewnętrznego,

-          zapamiętywanie czytanych lub oglądanych: historyjek, bajek, wierszy, opowiadań,

-          słuchanie i wykonywanie poleceń np. praca z komputerem,

 

2

Ćwiczenie pamięci wzrokowej.

 

-          składanie całości obrazka z jego części ze wzorem i bez wzoru,

-        ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin