sekper-2-darmowe-ebooki-com.pdf
(
2987 KB
)
Pobierz
Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. W dążeniu do perfekcji
Sekrety mistrza
fotografii cyfrowej.
W d¹¿eniu do perfekcji
Autor
:
Scott Kelby
T³umaczenie: Piotr Cieœlak
ISBN: 978-83-246-2525-3
Tytu³ orygina³u:
The Digital Photography Book, Volume 3
Format: 158
235, stron: 256
Uwaga! Scott Kelby znów wkracza do akcji. Kolejna solidna porcja wiedzy na temat
fotografii jest na wyci¹gniêcie Twojej rêki; podana w wyj¹tkowy i niepowtarzalny sposób.
Czytaj¹c tê ksi¹¿kê, poczujesz siê jak na indywidualnej sesji z jej autorem. Na wszystkie
pytania, które móg³byœ mu zadaæ w trakcie wspólnego fotografowania, tu w³aœnie
znajdziesz odpowiedŸ. Bez zbêdnej otoczki i niepotrzebnej teorii – po prostu dowiesz
siê, jak robiæ jeszcze lepsze zdjêcia!
Poznasz tajniki zaawansowanego wykorzystania lampy b³yskowej. Opanujesz techniki
u¿ycia softboksa, kilku lamp b³yskowych, filtrów czy dyfuzora. Odbêdziesz tak¿e
wycieczkê do studia i zdobêdziesz wiedzê na temat lamp studyjnych, t³a, statywów
oraz oœwietlania sylwetki. Poznasz tak¿e ca³¹ gamê obiektywów, ich zalety i wady oraz
przeznaczenie. Potem przyjdzie czas na fotografowanie! W pierwszej kolejnoœci nauczysz
siê robiæ zdjêcia przedmiotom i wydobywaæ z nich to, co najlepsze. Nastêpnie zabierzesz
siê za fotografowanie krajobrazów, ludzi oraz wydarzeñ sportowych. Ka¿da strona tej
ksi¹¿ki obfituje w bezcenne porady i wskazówki. Jest to zatem obowi¹zkowa pozycja
dla ka¿dego przysz³ego mistrza fotografii!
• Profesjonalne zastosowanie lamp b³yskowych
• Regulacja si³y rozproszenia œwiat³a
• Wykorzystanie kana³ów komunikacyjnych w lampach b³yskowych
• Zastosowanie dyfuzora
• Fotografowanie w studiu
• U¿ycie lamp studyjnych i wykorzystanie te³
• Mo¿liwoœci lampy pierœcieniowej
• Uzyskiwanie odblasków w oczach
• Wybór obiektywu i metody czyszczenia obiektywów
• Zastosowanie filtrów
• Fotografowanie przedmiotów
• Wykorzystanie namiotu bezcieniowego
• Uzyskiwanie efektu odbicia
• Fotografowanie krajobrazów
• Fotografia podwodna
• Eksperymenty z balansem bieli
• Fotografowanie dzieci
• Zdjêcia wydarzeñ sportowych
• Automatyczne ustawianie czu³oœci ISO
• Zasady fotografowania wnêtrz, koncertów i imprez
• Tworzenie filmów poklatkowych
Wybierz siê na wspóln¹ sesjê ze Scottem Kelbym!
Spis treści
Rozdział 1. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .15
Profesjonalne użycie lampy błyskowej,
część 2.
Ciąg dalszy informacji podanych w książce
Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Nowe ujęcia...
Dziewięć rzeczy, które powinieneś wiedzieć… . . . . . . . . . . . . . .16
…zanim przeczytasz tę książkę! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .17
To było tylko sześć rzeczy. Oto ostatnie trzy . . . . . . . . . . . . . . . . . .18
Rozproszone światło w warunkach studynych
(metoda niskokosztowa) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .19
Regulowanie siły rozproszenia światła
przy użyciu parasola . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .20
Lepsza kontrola nad światłem
dzięki przenośnemu softboksowi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .21
Grupy lamp błyskowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .22
Do czego służą kanały komunikacyne
w lampach błyskowych? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .23
Wyzwalanie lampy błyskowe
przy użyciu bezprzewodowego nadanika . . . . . . . . . . . . . . .24
Jak sprawdzić, czy wszystkie flesze
rzeczywiście wyemituą błysk? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .25
Skrócenie czasu pomiędzy błyskami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26
Szybsze ładowanie baterii dzięki
zewnętrznym akumulatorom . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .27
Kolena porada dotycząca szybszego ładowania baterii . . . . . .28
Typowe ustawienia siły błysku lampy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .29
Zdalne wyzwalanie drugie lampy błyskowe
w innym pomieszczeniu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .30
Przyćmić słońce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .31
Jak uzyskać efekt charakterystyczny dla lampy
pierścieniowe przy użyciu zwykłego flesza? . . . . . . . . . . . . .32
Co zrobić, eśli poedyncza lampa błyskowa
nie dae wystarczaąco silnego światła? . . . . . . . . . . . . . . . . . .33
Zmnieszanie intensywności błysku
wbudowanego flesza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .34
Kiedy nie należy używać dyfuzora? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .35
Sztuczka, które używaą zawodowcy:
ak zrobić ładnieszy portret? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .36
Dwa inne bardzo potrzebne filtry żelowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .37
Filtry nakleane . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .38
Porady dotyczące oświetlania tła przy użyciu flesza . . . . . . . . . .39
Zastosowanie miniaturowego „statywu”
dodawanego do lamp błyskowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .40
Miesce, w którym ustawiasz ostrość, decydue
o intensywności błysku flesza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .41
Przezorny zawsze ubezpieczony, czyli o fleszach
podczas realizaci płatnych zleceń . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .42
Na akie wysokości umieścić lampę błyskową? . . . . . . . . . . . . . .43
Po które stronie należy umieścić lampę błyskową? . . . . . . . . . .44
8
Spis treści
Rozdział 2. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .47
Profesjonalne fotografowanie w studio
W książce Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Nowe ujęcia...
zbudowałeś swoje studio od zera. Teraz należy je
solidnie wyposażyć!
Naprostszy sposób na uzyskanie idealnie białego tła . . . . . . . .48
Lampy studyne, które można zdalnie wyzwalać,
są po prostu niezastąpione . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .49
Zastosowanie nietypowych teł . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .50
Zadba o tło muzyczne podczas sesi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .51
„Słoneczko” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .52
Plaster miodu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .53
Wyświetlanie podglądu wykonanych zdęć na telewizorze . . . 54
Jak wygodnie podłączyć aparat do laptopa podczas sesi? . . . 55
Natańsze z naprzydatnieszych akcesoriów . . . . . . . . . . . . . . . . .56
Statywy oświetleniowe na kółkach — pokochasz e! . . . . . . . . .57
Do czego przydaą się woreczki z piaskiem? . . . . . . . . . . . . . . . . . .58
Lampy studyne a zasilanie akumulatorowe . . . . . . . . . . . . . . . . . .59
Jedno tło, trzy różne efekty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .60
Zastosowanie lampy pierścieniowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .61
Ekrany ustawione w literę „V” a fotografowanie mody . . . . . . . .62
Odblaski w oczach — dlaczego są aż tak pożądane? . . . . . . . . .63
Blendy — kiedy używać srebrnych,
a kiedy warto sięgnąć po białe? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .64
Kalibrowanie kolorystyki przy użyciu
neutralnie szare karty wzorcowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .65
Unika równomiernego oświetlania całe sylwetki . . . . . . . . . . . .66
Różnica pomiędzy światłem głównym a wypełniaącym . . . . .67
Jak uniknąć czarnego paska świadczącego
o problemach z synchronizacą lampy . . . . . . . . . . . . . . . . . . .68
Rozdział 3. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .71
Cała prawda o obiektywach
Który, kiedy i dlaczego, czyli o tym,
jak dobrać właściwy obiektyw
Kiedy warto sięgnąć po obiektyw szerokokątny? . . . . . . . . . . . . .72
Kiedy warto sięgnąć po obiektyw typu „rybie oko”? . . . . . . . . . .73
Kiedy warto sięgnąć po teleobiektyw? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .74
Kiedy warto użyć superasnego obiektywu? . . . . . . . . . . . . . . . . .75
Kiedy warto sięgnąć po obiektyw superszerokokątny? . . . . . . .76
Kiedy warto sięgnąć po teleobiektyw
o bardzo długie ogniskowe? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .77
Zastosowanie telekonwertera
w celu eszcze silnieszego powiększenia obrazu . . . . . . . . .78
Obiektywy ze stabilizacą obrazu typu VR lub IS . . . . . . . . . . . . . .79
Zastosowanie filtrów optycznych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .80
Do czego służą osłony obiektywów? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .81
Kiedy warto sięgnąć po obiektyw makro? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .82
Kiedy warto sięgnąć po obiektyw typu tilt-shift? . . . . . . . . . . . . .83
Jak wyczyścić obiektyw? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .84
Kiedy warto ręcznie ustawić ostrość
przy użyciu pierścienia? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .85
9
Spis treści
Matryce o mnieszym formacie
i przetworniki pełnoklatkowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .86
O efekcie winiety i sposobach ego usuwania . . . . . . . . . . . . . . . .87
Dlaczego w niektórych obiektywach podawany est
zakres wartości przysłon (na przykład f/3,5 – f/5,6)? . . . . . .88
Wskazówki dotyczące wymiany obiektywów . . . . . . . . . . . . . . . .89
Kiedy warto sięgnąć po obiektyw uniwersalny? . . . . . . . . . . . . . .90
Kiedy warto sięgnąć po obiektyw Lensbaby? . . . . . . . . . . . . . . . .91
Co to znaczy „dobry obiektyw portretowy”? . . . . . . . . . . . . . . . . .92
Obiektywy stało- i zmiennoogniskowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .93
Ustaw przysłonę, przy które Twó obiektyw
da naostrzesze zdęcia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .94
A mó kolega to używa tego obiektywu
do zupełnie innych rzeczy! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .95
Rozdział 4. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .97
Profesjonalne fotografowanie
przedmiotów
Jak pokazać przedmioty z ich najlepszej strony
Jak uzyskać prawdziwe odbicia? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .98
Trudno dostępne detale przedmiotu
można doświetlić za pomocą lusterek . . . . . . . . . . . . . . . . . . .99
Oświetlenie od spodu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100
Zalety fotografowania w namiocie bezcieniowym . . . . . . . . . 101
Zastosowanie źródeł światła ciągłego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 102
Łączenie oświetlenia dziennego i lamp studynych . . . . . . . . . 103
Akcentowanie świateł i cieni
podczas edytowania zdęcia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 104
Przygotowywanie stołu
do fotografowania przedmiotów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105
Linki do wieszania przedmiotów w powietrzu . . . . . . . . . . . . . . 106
Zalety wąskich softboksów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 107
Ekrany z pianki polistyrenowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108
Eleganckie tło dla luksusowych przedmiotów . . . . . . . . . . . . . . 109
Zastosowanie statywu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110
Maskowanie zbędnych elementów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 111
Wyczyść fotografowany przedmiot
przed zrobieniem zdęcia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 112
Rozdział 5. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 115
Profesjonalne fotografowanie
w plenerze
Jeszcze więcej wskazówek ułatwiających zrobienie
fascynujących zdjęć krajobrazowych
Zrób listę sprzętu i czynności,
aby o niczym nie zapomnieć . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116
Pokaż ruch, aby zaakcentować dynamikę uęcia . . . . . . . . . . . . 117
„Gwiazdka”, czyli efekt rozszczepienia światła . . . . . . . . . . . . . . 118
Twórcze eksperymenty z balansem bieli . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 119
Pozwól, by światło samo w sobie
stało się tematem zdęcia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120
Unika zbyt asnych plam światła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 121
10
Spis treści
Trzy naważniesze składniki
dobre fotografii kraobrazowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 122
Poszuka chmur — naturalnego źródła barw . . . . . . . . . . . . . . . 123
Fotografowanie pod wodą, część 1. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124
Fotografowanie pod wodą, część 2. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 125
Czasami mnie znaczy lepie, czyli o tym,
co warto zostawić poza kadrem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126
Fotografowanie przy namniesze możliwe wartości ISO . . 127
Nie masz pomysłu na zdęcie z podróży?
Wypróbu tę sztuczkę! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128
Osłona przed niepożądanym światłem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 129
Zastosowanie gradientowego filtra połówkowego . . . . . . . . . 130
Jak przygotować materiały do utworzenia obrazu HDR? . . . 131
Co zrobić ze zdęciami wykonanymi
na potrzeby fotografii HDR? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 132
Idź na zwiad w miescu planowane sesi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 133
Szeroki kąt? Tak, ale nie zawsze! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134
Wykorzysta zalety oświetlenia z tyłu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 135
Dlaczego tak wcześnie? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 136
Dlaczego poszczególne segmenty zdęć
panoramicznych powinny być pionowe? . . . . . . . . . . . . . . 137
Sposób na bardzie nasycone pezaże . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 138
Nie czeka — kasu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 139
Rozdział 6. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 141
Profesjonalne zdjęcia z podróży
Całe mnóstwo kolejnych wskazówek, dzięki którym
pokażesz ludzi w najlepszym świetle
Rekwizyty łagodzą napięcie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 142
Denerwuesz się? Usiądź wygodnie! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 143
Fotografowanie z duże wysokości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 144
Zamierzasz zrobić portret ¾? Wybierz punkt,
w który będzie patrzył model . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 145
Przygotu wszystko przed przyściem modeli do studia . . . . 146
Bardzo płytka głębia ostrości w portretach . . . . . . . . . . . . . . . . . 147
Zestaw ekranów odbiaących w fotografii portretowe . . . . . 148
Blendy umożliwiaące fotografowanie w pełnym słońcu . . . 149
Fotografowanie na plaży . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 150
Fotografowanie na ulicach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 151
Pisemna zgoda na wykorzystanie
wizerunku sfotografowanych osób . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 152
Uśmiech nie zawsze est konieczny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 153
Celowe prześwietlanie zdęć . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 154
Zbierz razem kilka zdęć, aby opowiedzieć akąś historię . . . 155
Fotografuesz dzieci? Oderwi się od aparatu! . . . . . . . . . . . . . . 156
Fotografu dzieci z niewielkie wysokości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 157
Rozdział 7. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 159
Profesjonalne zdjęcia sportowe
Jak zrobić doskonałe zdjęcia z zawodów
i imprez sportowych
Funkca automatycznego ustawiania czułości ISO
ułatwi Ci skrócenie czasu naświetlania . . . . . . . . . . . . . . . . . 160
11
Plik z chomika:
ebookipdf
Inne pliki z tego folderu:
abcfot-7-darmowe-ebooki-com.pdf
(820 KB)
cwfotc-3-darmowe-ebooki-com.pdf
(206 KB)
fkurs-2-darmowe-ebooki-com.pdf
(2509 KB)
fo4cyf-4-darmowe-ebooki-com.pdf
(1458 KB)
fot103-5-darmowe-ebooki-com.pdf
(5369 KB)
Inne foldery tego chomika:
5 najlepszych zamknięć sprzedaży kurs audiobook
Aishwarya Rai pictures
audiobooki
Ayesha Takia pictures
biznes-ebooki
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin