ANONIMOWA ANKIETA DLA RODZICÓW
„WSKAŹNIKI DOJRZAŁOŚCI SZKOLNEJ”
1. Czy dziecko potrafi obchodzić się z przyborami do rysowania,
kolorowania i pisania ? TAK NIE (podkreśl właściwą odp.)
· Czy rysując wychodzi poza linię? TAK NIE
· Czy rysując postać zachowuje podstawowe proporcje? TAK NIE
2. Czy potrafi lepić z plasteliny? TAK NIE
· Czy potrafi ciąć nożyczkami wg wytyczonej linii prostej i krzywej ? TAK NIE
3. Czy potrafi grupować różne przedmioty wg barwy, kształtu,
wielkości? TAK NIE
· Czy potrafi wybierać takie same litery, wyrazy? TAK NIE
· Czy potrafi złożyć obrazek rozcięty na kilka części? TAK NIE
4. Czy potrafi wskazać różnice w dwóch podobnych obrazkach? TAK NIE
5. Czy potrafi dobrać w pary obrazki z uwzględnieniem jakiejś cechy wspólnej np. krowa- mleko, listek- drzewo ? TAK NIE
6. Czy potrafi wyodrębnić z otoczenia dźwięki pojazdów, ptaków, instrumentów muzycznych? TAK NIE
7. Czy potrafi wyróżnić głoskę na początku i na końcu wyrazu? TAK NIE
8. Czy potrafi odtworzyć prosty układ rytmiczny wyklaskany, wystukany przez dorosłego? TAK NIE
9. Czy potrafi podzielić wyraz na sylaby np. lo-dy? TAK NIE
10. Czy potrafi rozwiązywać zagadki? TAK NIE
11. Czy umie liczyć kolejno do 20 (również wspak) TAK NIE
12. Czy potrafi wykonać proste ćwiczenie gimnastyczne np. skoki na jednej nodze? TAK NIE
· Czy potrafi stać na jednej nodze z zamkniętymi oczami?
TAK NIE
· Czy sprawnie rzuca i łapie piłkę? TAK NIE
13. Czy potrafi zawiązać sznurowadła, zapiąć guziki? TAK NIE
14. Czy odróżnia lewą stronę swego ciała od prawej? TAK NIE
· Czy potrafi wskazać prawą rękę u osoby stojącej na wprost?
· Czy posługuje się zawsze jedną ręką? TAK NIE, którą?.............................
15. Czy potrafi zgodnie bawić się w grupie? TAK NIE
· Czy zawsze kończy rozpoczętą zabawę? TAK NIE
· Czy po skończonym zajęciu sprząta po sobie? TAK NIE
16. Czy potrafi przez dłuższą chwilę słuchać bajki, muzyki? TAK NIE
17. Czy opowiadając posługuje się zdaniami rozwiniętymi, uzasadnia akcję?
· Czy prawidłowo wymawia wszystkie głoski? TAK NIE
· Czy wymowa jest poprawna pod względem gramatycznym? TAK NIE
18. Czy umie podporządkować się poleceniom słownym, czy jest zdyscyplinowane?
· Czy potrafi wykonać 3-4 polecenia wg kolejności podanej przez dorosłego? TAK NIE
19. Czy wie ile ma lat, gdzie mieszka, czym zajmują się jego rodzice? TAK NIE
20. Czy przy rozstaniu z rodzicem (np. w przedszkolu) jest pogodne? TAK NIE
· Czy łatwo nawiązuje kontakt z dorosłymi? TAK NIE
21. Czy w działaniu jest dość szybkie? TAK NIE
· Czy zachowuje się odpowiednio do sytuacji? TAK NIE
Opracowała A. Tałanda
tup02