#__PISMO_O_PISMACH.rtf

(2 KB) Pobierz

Moduł: Pisma  służy do pisania prostych tekstów. Mogą one być drukowane samodzielnie lub  potraktowane jako  pisma i w  oparciu o dane adresowe kontrahentów wydrukowane z adresem nadawcy (użytkownika programu) i adresata.

 

Poza  wydrukiem tekstu do pisma można  dołączyć tzw. Notatkę, o indywidualnej treści dla każdego adresata. W ten sposób gdy wysyłamy grupie kontrahentów pismo np. z prośbą o uzgodnienie salda, czy informację o zmianie numerów telefonów, niektórym  możemy dołączyć specjalna uwagę.

Dodatkowo ten moduł programu umożliwia adresowanie  kopert.

 

 

Chcemy zwrócić uwagę, że znajduje się tu możliwość układania szablonów pism, które następnie można wykorzystać także w module Płace do drukowania np. umów, świadectw pracy, itp.

 

W module Biuro - Pisma - Edytor należy wpisać żądaną treść, a w miejsce gdzie powinny znajdować się dane pracownika (np. Nazwisko, Adres, itd.) należy wstawić odpowiedni symbol. Symbol ten wstawimy, gdy w treści pisma klikniemy prawym klawiszem myszki, a następnie wybierzemy: Szablony - Pracownicy i żądany element z wyświetlonej listy.

 

Zredagowany tekst zapisujemy. Następnie w module: Płace - Dane osobowe - Wydruk - Drukuj szablon wskazujemy ten tekst do druku. W miejsce symbolicznych oznaczeń pojawią się rzeczywiste dane pracownika.

 

Dla danych, które nie mają swoich symboli należy w szablonie pozostawić wykropkowane miejsce do ręcznego uzupełnienia po wydruku.

 

Moduł Pism można też wykorzystywać do utworzenia wzorów częściej powtarzanych dokumentów. Np. dokument przyjęcia środka trwałego, nota korygująca (wystawiana przez odbiorcę faktury, gdy zawiera ona błędy w zakresie adresu, NIP-u, daty, itp.), bardziej rozbudowany dowód wewnętrzny, nota odsetkowa, wezwanie do zapłaty, itp.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin