Plany wynikowe z religii - kl. II gimnazjum.doc

(146 KB) Pobierz
PLANY WYNIKOWE Z RELIGII W PUBLICZNYM GIMNAZJUM NR 2 W ŁASKU

Plany wynikowe z religii w Publicznym Gimnazjum nr 2 w Łasku

opracowane na podstawie podręcznika „Jezus działa i zbawia” z serii „W drodze do Emaus”

 

klasa II

Semestr I

1. Temat

2. Wymagania podstawowe

3.

4. Wymagania rozszerzone

5.

I. Pragnienia ludzi

1. Ukazanie zależności wiary i czynów.
(Lekcja religii nie wystarczy).

- interpretuje Jk 2, 14-17;
- wykazuje, jaki powinien być związek tego, co dzieje się na lekcjach religii z codziennością chrześcijanina.

A
B

- określa zależności pomiędzy wiarą i uczynkami miłości;
- analizuje, dlaczego sam udział w lekcjach religii nie gwarantuje głębokiej wiary.

C
D

2. Odkrywanie Boga objawiającego się i obecnego w świecie.
(Czy można doświadczyć Boga?).

- zastanawia się, jak można przekonać się o obecności Boga w świecie;
- wyjaśnia, po co Bóg się objawia.

D
C

- charakteryzuje Boże teofanie;
- charakteryzuje sposoby doświadczenia obecności Boga.

B
A

3. Okazywanie szacunku imieniu Boga.
(Imię Boga).

- określa, co wyraża imię Boga;
- interpretuje tekst Wj 3, 10-15.

A
C

- wyjaśnia, że Bóg objawiając swoje imię, ukazuje przyjazne nastawienie do człowieka;
- tłumaczy, co wyraża nazwanie siebie przez Jezusa imieniem JESTEM.

B
D

4. Spotkanie z Jezusem w Eucharystii.
(Spotkanie przy stole).

- określa, co należy czynić, by doświadczyć spotkania z Jezusem;
- wyjaśnia, w jaki sposób można w pełni rozpoznać Jezusa Chrystusa.

C
D

- interpretuje tekst Łk 24, 13-35;
- wskazuje, co może nam pomóc w zrozumieniu prawdy o Panu Bogu.

A
B

5. Wspomaganie zaangażowania w liturgię Kościoła.
(Po co liturgia?).

- definiuje, czym jest liturgia;
- wskazuje cele liturgii.

A
B

- wylicza argumenty przemawiające za uczestnictwem w liturgii;
- wykazuje, co tracimy, gdy nie jesteśmy obecni na nabożeństwach liturgicznych.

C
D

II. Ku pełni czasów

6. Poszukiwanie pełni wolności w Bogu.
(Przywrócona wolność).

- tłumaczy, jak chrześcijanin ma patrzeć na lęk i wolność; - uzasadnia, że źródłem lęku człowieka jest grzech.

B
D

- analizuje wskazane teksty biblijne;
- wyjaśnia, w jaki sposób Bóg przywraca człowiekowi utraconą wolność.

A
C

7. Ukazanie konieczności przezwyciężania pychy i samowystarczalności.
(Z Bogiem czy bez Boga).

- opowiada tekst biblijny o wieży Babel;
- wylicza sposoby przezwyciężania pokusy samowystarczalności.

A
C

- definiuje pojęcie pychy na podstawie obrazu biblijnego;
- przeciwstawia pychę i pokorę.

B
D

8. Wskazywanie znaków nadziei w biblijnym potopie.
(Znak nadziei).

- przedstawia analogię pomiędzy wodami potopu i wodą chrztu;
- tłumaczy, co symbolizuje i wyraża woda chrztu.

D
B

- wylicza sposoby przeciwstawiania się złu;
- wykazuje, że Bóg nie toleruje zła.

A
C

9. Motywowanie do wyzwalania się od zła poprzez korzystanie z sakramentu pokuty i pojednania.
(Wyzwolenie od zła).

- interpretuje tekst Wj 3, 7-9;
- wylicza warunki sakramentu pokuty.

C
B

- tłumaczy, w jaki sposób Bóg wspiera nas w walce ze złem;
- określa, czym dla chrześcijanina jest żal za grzechy.

D
A

10. Współpraca z aniołami i świętymi w walce ze złem.
(Z aniołami i świętymi).

- tłumaczy, na czym polega walka między dobrem, a złem w człowieku;
- definiuje, kim jest anioł.

D
A

- wyjaśnia rolę aniołów i sposoby działania szatana;
- interpretuje teksty KKK o aniołach.

B
C

11. Doskonalenie zaufania Bogu.
(Zaufanie Bogu).

- wskazuje biblijne przykłady zaufania Bogu;
- wyjaśnia, na czym polega bezwarunkowe zaufanie Bogu.

C
D

 przedstawia podstawowe wiadomości na temat adwentu;
 - przedstawia, jakie religijne wezwania niesie czas adwentu.

A
B

12. Chrześcijańskie przeżywanie czasu Bożego Narodzenia.
(Ten, który wypowiada się przez Syna).

- wyjaśnia sens czytań z liturgii Bożego Narodzenia;
- tłumaczy, jakie znaczenie ma dla chrześcijan świętowanie Bożego Narodzenia.

B
A

- interpretuje teksty biblijne o narodzeniu Jezusa;
- uzasadnia, dlaczego Jezusa Chrystusa nazywamy Słowem Boga.

C
D

13. Kształtowanie osobistego świadectwa wiary.
(Świadkowie spełnionych obietnic).

- opowiada o świadectwie wiary św. Szczepana;
- interpretuje biblijny tekst o Symeonie.

B
D

- przyjmuje odpowiedzialność za świadectwo wiary.
- analizuje, na jakich argumentach ludzie opierają swoją wiarę w Boga.

C
A

V. Nadzieja nowego życia

32. Odkrywanie objawienia się chwały Boga w Jezusie.
(Jezus w chwale Ojca).

- wyjaśnia, w jakim celu Bóg objawia swoją chwałę; 
- interpretuje wskazane teksty biblijne.

A
C

- uzasadnia, że chwała Boga zwrócona jest na człowieka;
- wskazuje, czym jest chwała Boga objawiona wobec ludzi.

D
B

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin