R14.pdf
(
662 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - R-14-000.DOC
Zmiana wybranych kolorów
1DWHPDWNRORUyZVSRURMX*PyZLOLP\
w
SRSU]HGQLFKUR]G]LDáDFK²RVWDWHF]QLH
QLHRPDOFDáDQDV]DSUDFDZ
Photoshopie polega
QDWDNLPOXELQQ\PQDNáDGDQLXEDUZ:W\P
rozdziale znajdziesz tylko to, o czym nie
PLHOLP\RND]MLZVSRPQLHüZF]HQLHM
263
5R]G]LDá14
Zmiana barw w wybranym
obszarze obrazu
Na temat zmiany ogólnego kolorytu obrazu
PLHOLP\MX*VSRVREQRüPyZLüGZDUD]\SU]\
okazji omawiania poprawiania skanowanych
REUD]yZUR]G]LDáRUD]SRSUDZLDQLD
]UHQGHURZDQ\FKREUD]yZUR]G]LDá
3R]QDOLP\MX*ZLFQDMZD*QLHMV]HVáX*FHGR
WHJRQDU]G]LD
Color Balance
(
Balans
kolorów
),
Hue/Saturation
(
Barwa/Nasycenie
)
oraz
Variations
(
Wariacje
7HUD]ZLF
pomówimy o
]PLDQLHNRORUyZ]DZ*RQHMGR
MHGQHMZ\EUDQHMEDUZ\DOERGRRNUHORQ\FK
miejsc obrazu lub warstwy.
2NQRSRGJOGX
Suwaki zmiany barwy
Zmiana wybranej barwy
1.
Otwieramy obraz, w którym chcemy
GRNRQDü]PLDQ\Z\EUDQHMEDUZ\
i
XDNW\ZQLDP\RGSRZLHGQLZDUVWZMHOL
jest to obraz wielowarstwowy).
2.
(
Ewentualnie
-HOL]PLDQDEDUZ\PDE\ü
dokonana tylko na pewnym wybranym
obszarze obrazu lub warstwy,
selekcjonujemy ten obszar.
3.
Wybieramy polecenie
Image/Adjust/
Replace Color
(
2EUD]HN'RSDVXM:\PLH
kolor
)
.
:\ZLHWORQH]RVWDMHRNQR
dialogowe, jak na rysunku 14.1.
4.
W
Rys. 14.1.
Okno dialogowe
Replace Color
:\PLHNRORU
RNQLHSRGJOGX²OXEEH]SRUHGQLR
w oknie dokumentu — wybieramy
NOLNQLFLHPNRORUNWyU\FKFHP\Z\PLHQLü
QDLQQ\.XUVRUSU]\ELHUDSU]\W\PNV]WDáW
kroplomierza.
5.
Na suwaku
Fuzziness
(
Rozmycie
) ustalamy
OLF]EVSRNUHZQLRQ\FKRGFLHQLQDNWyUHPD
ZSá\Qü]PLDQD
6. $E\]PLHQLüQDUD]NLONDUy*Q\FKNRORUyZ
dodajemy je do zestawu wyboru,
NOLNDMF
NURSORPLHU]HPÄSOXV´DOERZFLVNDMF
klawisz
Shift
przy wskazywaniu.
2GHMPXMHP\NRORU\ZVND]XMFMH
kroplomierzem „minus” lub
NOLNDMF
w
RNQLHSRGJOGX]ZFLQLW\PNODZLV]HP
Alt
.
264
Zmiana wybranych kolorów
,QWHQV\ZQRüG]LDáDQLD
efektu
7.
*G\ZQDV]\PÄ]HVWDZLHZ\ERUX´]QDMG
VLZV]\VWNLHEDUZQHSODP\NWyUHFKFHP\
PRG\ILNRZDü]PLHQLDP\LFKNRORU]D
SRPRFVXZDNyZ
Hue
(
Barwa
—
RGFLH
koloru),
Saturation
(
Nasycenie
) oraz
Lightness
(
Typ edycji
Nazwa warstwy
7U\EQDNáDGDQLDNRORUX
). Uzyskany kolor
PR*HP\RJOGDüZ
kwadratowym okienku
z
SUyENSR
lewej stronie.
Uwaga. Dla szarych obrazów
(
Grayscale
,
6NDODV]DURFL
)
PR*HP\Z
ten sposób
Z\PLHQLDüSODP\V]DURFLQDMDQLHMV]HDOER
ciemniejsze. Ze wszystkich suwaków
GRVWSQ\MHVWZWHG\W\ONRVXZDNMDVQRFL²
Lightness
.
8.
Zamykamy okno dialogowe
NOLNQLFLHPQD
OK
. Barwna plama w obrazie zostaje
]DVWSLRQDFDáNLHPLQQEDUZQSODP
SDWU]ZNáDGNDNRORURZDU\VXQHN
$E\ZSá\ZDüQD
Rys. 14.2.
Okno dialogowe
New Adjustment
Layer (Nowa warstwa dopasowania)
Opcja tworzenia grupy maskowania
z
ZDUVWZSRQL*HM
kolory w wybranych
REV]DUDFKREUD]XDOERZDUVWZ\PR*HP\WH
REV]DU\VHOHNFMRQRZDü-HVWWRMHGQDNEDUG]R
SUDFRFKáRQQH3URVWV]DL
bardziej elastyczna
metoda to wprowadzenie dodatkowej warstwy
edycji (
adjustment layer
)
.
Layers
(
Warstwy
)
i
XDNW\ZQLDP\WZDUVWZNWyUFKFHP\
HG\WRZDü:QDV]\PSU]\NáDG]LHEG]LHWR
SRSURVWXZDUVWZDWáD
Background
)
.
2.
Z
SRGUF]QHJRPHQXSDOHW\
Layers
wybieramy polecenie
New Adjustment
Layer
(
Nowa warstwa dopasowania
).
=RVWDMHZ\ZLHWORQHRNQRGLDORJRZHMDNQD
rysunku 14.2.
3.
W
SROXXVDPHMJyU\PR*HP\QDGDü
ZDUVWZLHHG\FMLMDNLQG\ZLGXDOQQD]Z
4.
Z listy
Type
,
Typ
PR*HP\Z\EUDü
SROHFHQLHNWyU\PFKFHP\VLSRVáXJLZDü
6NRUR]DPLHU]DP\]PLHQLDüNRORU\
wybieramy
Color Balance
(
Balans
kolorów
) albo
Hue/Saturation
(
Barwa/
Nasycenie
)
.
265
-DVQRü
5R]ZLMDP\SDOHW
=PLDQDEDUZZZ\EUDQ\FKF]FLDFK
REUD]X]DSRPRFZDUVWZ\HG\FML
1.
5R]G]LDá14
5.
(
Ewentualnie
-HOLFKFHP\
HG\WRZDü
]DZDUWRüZDUVWZ\QLHZSá\ZDMFQDMHM
REV]DU\SU]H]URF]\VWHZáF]DP\RSFM
Group With Previous Layer
(
Grupuj
z
SRSU]HGQLZDUVWZ
)
.
Ma to taki skutek,
*H
Ikona warstwy edycji
Okno dialogowe polecenia Color
Balance (Balans kolorów)
ZDUVWZSRQL*HM
JUXSPDVNRZDQLD
clipping group
WDN*H
MHMG]LDáDQLHMHVWÄNDGURZDQH´SU]H]REUD]
OH*F\SRQL*HM
8ZDJD:LFHMLQIRUPDFMLQDWHPDWJUXS
maskowania znajdziesz w rozdziale 13.,
„Tekst”.
6.
(
Ewentualnie
-HOLFKFHP\]JyU\RVáDELü
HIHNWZSURZDG]DQHMHG\FMLREQL*DP\
ZDUWRüSDUDPHWUX
Opacity
(
Krycie
).
0R*HP\WH*Z\EUDüLQQ\WU\EQDNáDGDQLD
koloru z listy
Mode
,
Tryb
.
warstwa edycji tworzy z
Rys. 14.3.
Warstwa edycji
NOLNQLFLHPQD
OK
. Nowa warstwa — warstwa edycji —
SRMDZLDVLQDSDOHFLH
Layers
3RQLHZD*QLH
QDGDOLP\MHMZáDVQHMQD]Z\RWU]\PDáD
QD]ZVWDQGDUGRZRGZ\EUDQHJRSROHFHQLD
—
Color Balance.
-HGQRF]HQLHZ\ZLHWOD
VLRNQRGLDORJRZHSROHFHQLD
Color
Balance
,
Balans kolorów
(rysunek 14.3).
8.
Ustawiamy odpowiednio parametry w oknie
dialogowym
Color Balance
(
Balans
kolorów
]ZLNV]DMFXG]LDáMHGQHM]EDUZ
SRGVWDZRZ\FKZREUD]LHSDWU]UR]G]LDá
„Poprawianie skanowanych obrazów”).
9.
Zamykamy okno
OK
.
Efekt
„podkolorowania” jest widoczny w
FDá\P
obrazie albo tylko w
REUELHREUD]X
zawartego na edytowanej warstwie — to
]DOH*\RGWHJRF]\X*\OLP\F]\WH*QLH
opcji
Group With Previous Layer
(
Grupuj
]SRSU]HGQLZDUVWZ
NOLNQLFLHPQD
).
266
8ZDJD1LHSLHV]VL]GHF\]M
Zawsze
PR*HV]ZUyFLüGRW\FKSDUDPHWUyZNOLNDMF
dwukrotnie na nazwie warstwy edycji na
palecie
Layers
.
7.
Zamykamy okno dialogowe
Zmiana wybranych kolorów
Ikona „oka”
8ZDJD-HOLSRQLHZF]DVLH]PLHQLáH]GDQLH
FRGRX*\FLDWHMRSFMLXWZyU]JUXS
maskowania,
Maska w oknie dokumentu
.DQDáPDVNL
NOLNDMF]ZFLQLW\P
klawiszem
Alt
QDOLQLLG]LHOFHM7ZRM
ZDUVWZ]MHMZDUVWZHG\FML:WHQVDP
VSRVyEPR*HV]]OLNZLGRZDüJUXS
10.
Zamykamy okno dialogowe
NOLNQLFLHPQD
OK
i uaktywniamy
NOLNQLFLHPLNRQ
warstwy edycji (patrz rysunek 14.3). W tej
FKZLOLMHVWWRSXVW\ELDá\SURVWRNW²
GODWHJRZáDQLHHIHNWHG\FMLZLGRF]Q\MHVW
ZV]G]LH
11.
.RU]\VWDMF]SG]ODRáyZNDZ\SHáQLH
gradientowych lub czegokolwiek innego,
malujemy w
REUD]LHF]DUQIDUEWH
obszary, gdzie efekt zmiany barwy chcemy
DQXORZDü-DQLHMV]V]DUIDUEPR*HP\
SRPDORZDüWHREV]DU\JG]LHHIHNW]PLDQ\
EDUZ\PDZ\VWSLüF]FLRZR3U]\SRPLQD
WRSUDF]PDVNDPLW\ONR*HZ
tym
przypadku maskowany jest efekt edycji.
0\XWZRU]\OLP\JUDGLHQWRZPDVNWDN
MDNQDU\VXQNX3DWU]WH*ZNáDGND
kolorowa, rysunki 56, 57 i 58.)
8ZDJD0DOXMFPDVNRERMWQHF]\
]Z\NáF]\WH*PDVNHG\FMLZRNQLH
dokumentu, nie widzisz tego, co robisz. Nie
ZLG]LV]ELDáHMDQLF]DUQHMIDUE\MHG\QLH
PR*HV]]JDG\ZDüUR]NáDGW\FKNRORUyZQD
masce po uzyskanym efekcie maskowania
F]HU ]HURHIHNWXELHO SHáQ\HIHNW
V]DURFL HIHNWF]FLRZ\$E\Z\ZLHWOLü
obraz maski w
GRNXPHQFLHSU]HáF]VLQD
SDOHW
Rys. 14.4.
Maska edycji na palecie Channels
.DQDá\LPDVNDHG\FMLZ\ZLHWORQDZRNQLH
dokumentu
Z\ZLHWONDQDá
PDVNLXDNW\ZQLDMFLNRQNÄRND´SR
prawej stronie (patrz rysunek 14.4).
.OLNDMFQDÄRNX´WRZDU]\V]F\PSR]\FML
5*%PR*HV]Z\áF]\üZ\ZLHWODQLH
samego obrazu.
.DQDá\
12.
$E\]DNRF]\üPDORZDQLHPDVNL
a
SRZUyFLüGR]Z\NáHMSUDF\QDGDQHM
warstwie, kliknij na ikonie tej warstwy na
palecie
Layers
.
267
Channels
(
) i
Plik z chomika:
exti
Inne pliki z tego folderu:
DodatekA.pdf
(770 KB)
DodatekB.pdf
(704 KB)
DodatekC.pdf
(566 KB)
R01.pdf
(1075 KB)
R04.pdf
(605 KB)
Inne foldery tego chomika:
Kurs Photoshopa (psd)
Magazyn psd
Photoshop - tutoriale html
photoshop_tutorials
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin