sdj_07_2010_PL.pdf

(7777 KB) Pobierz
304936116 UNPDF
304936116.026.png
304936116.027.png 304936116.028.png 304936116.029.png 304936116.001.png 304936116.002.png 304936116.003.png
 
304936116.004.png
 
304936116.005.png
���������������������������������
�����������������������������������
�����������������������������������������������������������������������������
�����������������������������������������������������������������������������
�������������������������������������������������������������������������������
����������������������������
���������������������������������������������������������������������������
��������������������������������������������������������������������������������
������������������
�����������������������������������������������������������������������������������
��������������������������������������������������������������������������������
���������������������������������������������������������������������������������
������������������������������������������������������������������������������
���������������������������� ����������������
�����������������������������������������������������������������������������������������������
304936116.006.png
 
 
 
 
 
 
304936116.007.png
 
 
 
 
 
 
 
304936116.008.png 304936116.009.png
 
304936116.010.png 304936116.011.png 304936116.012.png 304936116.013.png
7/2010 (187)
SPIS TREŚCI
PROGRAMOWANIE JAVA
BIBLIOTEKA MIESIĄCA
34 Przegląd Javy EE 6 –
Czyli duża platforma w małym skrócie
Marcin Lusa
W grudniu zeszłego roku światło dzienne ujrzała final-
na wersja specyfikacji Javy EE 6. W artykule tym opisa-
łem udogodnienia i uproszczenia, które zostały do niej
wprowadzone w stosunku do wersji 5 platformy.
6 Biblioteka Boost.Signals –
Wzorzec Obserwator odkryty na nowo
Rafał Kocisz
Niniejszy artykuł przedstawia bibliotekę Boost.Signals:
przenośną implementację mechanizmu sygnałów/
slotów w języku C++, stanowiącej interesujący wariant
klasycznego wzorca projektowego Obserwator.
42 Przewodnik po SCJP –
Czyli certyfikat z Javy cz.IV
Krzysztof Rychlicki - Kicior
Proces zdobywania certyfikatów, potwierdzających
umiejętności z różnych dziedzin wiedzy, stał się jednym
z ważniejszych elementów osobistego rozwoju. Proces
ten ma miejsce również w branży IT; certyfikaty dla pro-
gramistów (Java lub .NET), administratorów czy sieciow-
ców (Cisco) można coraz częściej odnaleźć w CV osób
starających się o pracę.
KLUB TECHNICZNY
14 Technologie Progress OpenEdge – Część 8.
OpenEdge Management – monitorowanie
systemu aplikacji
Piotr Tucholski
Systemy aplikacyjne wymagają ciągłego monitorowania
w celu maksymalizacji wydajności i unikania nieprzewidy-
wanych przestojów. OpenEdge Management umożliwia
skrócenie czasu niezbędnego do administrowania zaso-
bami poprzez automatyzację zadań oraz system ostrzega-
nia o zdarzeniach zanim staną się one przyczyną awarii.
EFEKTYWNOŚĆ PRACY
56 Język wzorców –
W poszukiwaniu powtarzalnych rozwiązań
Michał Bartyzel, Mariusz Sieraczkiewicz
Przewrotnie tytuł tego artykułu nawiązuje do książki
Christophera Alexandra, gdyż od niego wszystko się
zaczęło. Trudno powiedzieć, czy Alexander odkrył na-
turę powtarzalności czy też tylko uświadomił ludziom
to, co czynili od zawsze.
PROGRAMOWANIE C++
20 Wielometody –
Rozszerzenie funkcji wirtualnych
Robert Nowak
Mechanizm funkcji wirtualnych pomaga wybrać metodę,
biorąc pod uwagę rzeczywisty typu obiektu, dla którego
daną metodę się woła. Jeżeli istnieje potrzeba wyboru
funkcji w zależności od dwóch lub większej ilości typów,
to odpowiedni mechanizm musimy dostarczyć sami.
FELIETON
48 Dokąd zmierza Web – Czyli stąd do Matrixa
Marek M. Głowacki
Człowiek wymyślił Sieć, żeby komunikować się z innymi
ludźmi (Web 1.0), ale rozwój Internetu może doprowadzić
do tego, że będą go wykorzystywać głównie maszyny do
komunikacji między sobą (Web 4.0). Człowiek cywilizo-
wany może wytrzymać tydzień bez picia, dwa tygodnie
bez jedzenia, całe lata bez dachu nad głową, ale człowiek
ery Web 4.0 może nie przetrwać dnia poza Siecią.
PROGRAMOWANIE PYTHON
26 Python – fundamenty
Łukasz Langa
Programujesz w C#, Javie lub PHP? Rozszerz swoją
paletę narzędzi! W tym miesiącu rozpoczynamy kurs
Pythona: zwięzłego, dynamicznego, łatwego do opano-
wania języka programowania. Rozwiń skrzydła i otwórz
się na nowe możliwości z technologią, w której możesz
tworzyć aplikacje kilkukrotnie szybciej.
52 Web 2.0/3.0 – Dziś i jutro
Andrzej Olsztyński
54 Ekspert
Paweł Pilarczyk
4
7/2010
4
304936116.014.png 304936116.015.png 304936116.016.png
 
SPIS TREŚCI
Miesięcznik Software Developer’s Journal
(12 numerów w roku)
jest wydawany przez Software Press Sp. z o.o. SK
Kierownik produkcji:
Andrzej Kuca andrzej.kuca@software.com.pl
Redakcja dokłada wszelkich starań, by publikowane
w piśmie i na towarzyszących mu nośnikach
informacje i programy były poprawne, jednakże nie
bierze odpowiedzialności za efekty wykorzystania
ich; nie gwarantuje także poprawnego działania
programów shareware, freeware i public domain.
Redaktor naczelny:
Łukasz Łopuszański lukasz.lopuszanski@software.com.pl
Adres korespondencyjny:
Software Press Sp. z o.o. SK,
ul. Bokserska 1, 02-682 Warszawa, Polska
tel. +48 22 427 36 91, fax +48 22 224 24 59
www.sdjournal.org cooperation@software.com.pl
Wszystkie znaki firmowe zawarte w piśmie są
własności odpowiednich firm.
Zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Projekt okładki: Agnieszka Marchocka
Skład i łamanie:
Tomasz Kostro www.studiopoligraficzne.com
Dział reklamy: adv@software.com.pl
Osoby zainteresowane współpracą prosimy o kontakt:
cooperation@software.com.pl
Reklama
Uniwersytet Jagielloński zaprasza na
nowe specjalizacje w ofercie studiów drugiego stopnia
Produkcja gier wideo
Informatyka Stosowana
na Wydziale Fizyki, Astronomii
i Informatyki Stosowanej
tworzenie gier wideo
proces realizacji gry
projektowanie interakcji
pisanie scenariuszy
podstawy języków
skryptowych
podstawy sztucznej
inteligencji
projektowanie
poziomów
Modelowanie
i animacja 3D
ul. Reymonta 4, p. 115
30-059 Kraków
Anna Miąso
tel. +48 12 663 5250
wiking@uj.edu.pl
graika konceptowa
tworzenie scenorysów gier
wprowadzenie do narzędzi
tworzenia graiki
modelowanie 3D postaci
oraz otoczenia
tworzenie i obróbka tekstur
przygotowanie
obiektu 3D do animacji
techniki animacji
www.fais.uj.edu.pl/gry_komputerowe
Projektowanie
produkcji
gier wideo
Kulturoznawstwo – ilmoznawstwo
na Wydziale Zarządzania
i Komunikacji Społecznej
game design
game studies
Sekretariat Instytutu Sztuk
Audiowizualnych
ul. Łojasiewicza 4
30-348 Kraków
Patrycja Włodek
tel. +48 12 664 55 67
www.sdjournal.org
Projekt jest współinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego
KAPITAŁ LUDZKI Poddziałanie 4.1.1 Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni.
5
5
304936116.017.png 304936116.018.png 304936116.019.png 304936116.020.png 304936116.021.png 304936116.022.png 304936116.023.png 304936116.024.png 304936116.025.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin