na listopad pakiet mój świat.doc

(126 KB) Pobierz

 

 

 

 

 

 

PLAN PRACY OPIEKUŃCZO –             DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ                         W GRUPIE VI DZIECI 6 – LETNICH                              NA MIESIĄC – LISTOPAD 2003

 

 

 

TEMATYKA:

 

I  TYDZIEŃ                            Potrafię korzystać z urządzeń technicznych.

II TYDZIEŃ               -               Wiem, dlaczego należy jeść owoce i      warzywa.

III TYDZIEŃ –              Potrafię zaprojektować dom wg własnego   pomysłu.

IV TYDZIEŃ              -               Potrafię zaprojektować strój odpowiedni      na chłodne dni.                           

 

 

 

 

                                                                      Opracowała:

                                                                   Anna Szeremeta           

 

 

I TEMAT KOMPLEKSOWY – Potrafię korzystać z urządzeń  technicznych.

 

EDUKA

CJA

SYTUACJE  EDUKACYJNE

UMIEJĘTNOŚCI

 

UMYSŁOWA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UMYSŁOWA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

·  Słuchanie wiersza Cz. Janczarskiego „Pożyteczne urządzenia” jako wstęp            do rozmowy na temat : „Dlaczego                      o urządzeniach technicznych mówimy „pożyteczne”?”.

·  Zabawa dydaktyczna „Pożyteczne urządzenia”.

 

 

·  Zabawa dydaktyczna „Rozmowa telefoniczna”.

 

 

·  Wprowadzenie litery E,e na podstawie wyrazu „ekran”.

 

 

·  Zabawy teatralne : „Niezwykłe radio”,     „Ulubiony program telewizyjny”.

 

 

 

·  Zabawa matematyczna „Kto szuka, ten      znajdzie”.

 

·  Zainteresowanie dzieci światem techniki, sposobem funkcjonowania                            i zastosowaniem niektórych urządzeń technicznych.

 

·  Dokonywanie analizy i syntezy wzrokowej, kreatywne myślenie, współpraca w zespole, rozwijanie plastyki ciała.

 

·  Próby tworzenia dialogu, wyzwalanie twórczej aktywności werbalnej, próby obsługi aparatu telefonicznego stacjonarnego.

·  Doskonalenie słuchu fonematycznego, umiejętność współpracy w zespole, rozpoznawanie litery E,e spośród innych.

 

·  Inspirowanie dzieci do twórczości słownej   i ruchowej, wczucie się w swoją rolę           i zaprezentowanie swojej propozycji przed całą grupą.

 

·  Przeliczanie elementów w zakresie liczby 10. Porównywanie różnych zbiorów przez łączenie w pary – utrwalenie pojęcia „para”.

 

RUCHOWA

 

RUCHOWA

 

R

 

·  Ćwiczenia poranne zestaw nr10 własny.

 

 

·  Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr V (wł.)

Przybory: ławeczka, woreczek.

 

·  Zabawy ruchowe

    - orient. - porządk. „Wyścigi zaprzęgów”.

-   z elem. biegu „ Kto szybciej dowiezie  bagaż”.

-   z elem. celowania : „Kto przewróci klocek”

 

·  „Rysowanie oburącz”- zabawy wg

   Kinezjologii Edukacyjnej P. Dennisona

 

 

 

·  Kształcenie koordynacji ruchowo – wzrokowej . Doskonalenie skoków na jednej nodze.

·  Doskonalenie chodu po zwężonym torze prostym i krętym z przyborem w rękach.

·  Sprawne ustawianie się w parach na sygnał słowny.

·  Doskonalenie szybkiej reakcji i orientacji.

·  Przyjmowanie prawidłowej postawy podczas toczenia.

 

·  Ćwiczenia na przekraczanie linii środka.

 

 

 

 

 

·    Spacery po najbliższej okolicy.

 

 

 

·  Dostrzeganie zmian w otaczającym krajobrazie

 

 

ESTETYCZNA

 

 

 

 

ESTETYCZNA

 

 

ESTETYCZNA

 

 

 

 

·  Słuchanie  piosenki śpiewanej przez          Agnieszkę Pabisiak z płyty „Mój świat”      pt. „ Polka Komputerowa”.

 

·  „Listopad”, „Rozśpiewany blok” – dowolne zabawy do słuchanej piosenki.

 

·  Zabawy z gazetami – naśladowanie szumu odkurzacza i miksera.

 

·  Zagadki muzyczne.

 

 

 

·  Słuchanie piosenki do nauki pt. „Kolorowy

   deszcz” A. Galicy.

           

 

·  Rozmowa na temat piosenki, pobudzenie wyobraźni. Określenie charakteru piosenki : wolna, szybka, wesoła, smutna.

 

·  Wyrażanie własnych emocji gestem, ruchem i mimiką.

 

·  Prawidłowe posługiwanie się niekonwencjonalnym przyborem muzycznym.

·  Rozpoznawanie piosenek wygrywanych na instrumentach perkusyjnych , nuconych, na podstawie wystukiwanego rytmu.

 

·  Poznanie słów i melodii nowej piosenki, pobudzenie wyobraźni.

ESTETYCZNA.

 

 

·  „Niezwykły telewizor” – wykonanie              z dużego kartonu i kolorowych gazet odbiornika telewizyjnego.

 

·  Budowanie z klocków drewnianych                i plastikowych  dowolnych sprzętów technicznych.

 

·  Malowanie farbami akwarelowymi na temat dowolny na dużym formacie .

 

 

·  „Mój komputer” – technika origami kwadratowe.

 

·  Ćwiczenia graficzne – praca z książką „Mój świat” cz.I, s.36,37.

 

 

·  Doskonalenie drobnych ruchów palców podczas naklejania i konstruowania urządzenia telewizyjnego, rozwijanie wyobraźni.

·  Rozwijanie pomysłowości i własnej inwencji twórczej dziecka.

 

 

·  Doskonalenie sprawności manualnych rąk . Wyrażanie w formie plastycznej swoich  pragnień i marzeń.

 

·  Próby składania kwadratów na połowę, naklejanie tworząc kompozycję zamkniętą.

 

·  Rozwijanie ruchu okrężnego ręki,            ćw. koordynacji wzrokowo – ruchowej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II TEMAT KOMPLEKSOWY – Wiem, dlaczego należy jeść owoce             i warzywa !

 

EDUKA CJA

SYTUACJE EDUKACYJNE

UMIEJĘTNOŚCI

UMYSŁOWA

·  Rozwiązywanie zagadek i zabawa badawcza pt. „Kosz z owocami”.

 

 

·  Słuchanie opowiadania Z. Olszewskiej        pt. „Zatrute jabłko” i porządkowanie obrazków wg kolejności.

 

 

·  Zabawa dydaktyczna pt. „Gdzie jest o?”. Ćwiczenia artykulacyjne z głoską „o”.

 

 

·  Inscenizacja wiersza J. Brzechwy „Entliczek pentliczek”.

 

 

 

·  Ćwiczenia ekspresji językowej.

 

 

 

·  Wprowadzenie litery „O,o” na ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin