Akumulator.pdf
(
95 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - Dokument2
AKUMULATOR
Mały opis akumulatora.
Budowa akumulatora kwasowego rozruchowego
1obudowa z tworzywa sztucznego, 2masa uszczelniająca, 3otwór wlewowy, 4
końcówka biegunowa, 5korek otworu wlewowego, 6łącznik międzyogniwowy, 7
końcówka bieguna ujemnego, 8siatka ochronna, 9końcówka bieguna dodatniego, 10
płyta dodatnia,11separator, 12płyta ujemna
Elektrolit
Jest nim roztwór kwasu siarkowego. Gęstość elektrolitu naładowanego akumulatora
(2,7V/ogniwo) wynosi w temperaturze T= 393K (20oC) g = (1,28 ±0.005)
g/cm3.Optymalny przedział gęstości dla roztworu kwasu siarkowego wynosi (1,271,285
) g/cm3.
Pojemność akumulatora.
Pojemnością akumulatora nazywa się jego zdolność do kumulowania ładunku
elektrycznego. Definiuje się ją jako iloczyn natęŜenia prądu wyładowania przez czas
wyładowania tym prądem do chwili osiągnięcia określonego napięcia przez akumulator
(1,7V/1 ogniwo) i podaje się ją w amperogodzinach.
Konserwacja akumulatora.
Akumulator naleŜy utrzymywać w czystości. Niezwłoczni usuwać kaŜe zanieczyszczenie.
Dbać o pewność połączeń. Systematycznie sprawdzać poziom i gęstość elektrolitu.
Ładowanie akumulatora.
Akumulator powinien być doładowywany co ok. 4 tygodnie. Nigdy nie ładować
podłączonego akumulatora do instalacji samochodowej. Grozi to uszkodzeniem
podzespołów. Przed przystąpieniem do ładowania naleŜy:
1.
Odłączyć akumulator przy czym najpierw odłączamy biegun minusowy !!!
2.
Sprawdzamy poziom elektrolitu ( nie dotyczy bezobsługowych których zresztą nie
polecam) i ewentualnie uzupełniamy wodą destylowaną ( nigdy nie kranówą !!!)
3.
Nie wolno ładować zamarzniętego akumulatora najpierw go odmraŜamy poprzez
pozostawienie w ciepłym pomieszczeniu.
4.
Odkręcić korki i połoŜyć swobodnie na otworach unika się rozbryzgów.
5.
Ładować prądem wynoszącym 10% pojemności akumulatora. Ładujemy tak długo
aŜ wszystkie ogniwa zaczną intensywnie wydzielać gazy oraz gęstość elektrolitu
wynosi 1.28 ( uwaga gęstość ta dotyczy temperatura 20 st. C a przy ładowaniu
temperatura moŜe wzrosnąć do +55 st. C ).
6.
W Ŝadnym wypadku nie przekraczać temperatury elektrolitu powyŜej 55 st. C.
7.
Naładowany akumulator pozostawić w spokoju na czas ok. 20 minut a następnie
zakręcić otwory.
8.
ZałoŜyć klemy i posmarować wazeliną techniczną.
UWAGA !!!. W Ŝadnym wypadku nie wolno :
1.
Zwierać biegunów akumulatora
2.
Odłączać akumulator gdy silnik pracuje.
Samorozładowanie się akumulatora.
Przyczyną samorozładowania mogą być roŜne czujniki i przekaźniki. Bezpośrednio
zasilane są:
1.
Zestyk przekaźnika ogrzewania tylnej szyby
2.
Zestyk przekaźnika pompki paliwa
3.
Włączniki świateł
4.
Zestyk przekaźnika światła przeciwmgłowego
5.
Włącznik oświetlenia bagaŜnika (oj moŜe się świecić wieki aŜ do rozładowania
akumulatora)
6.
Włączniki oświetlenia wewnętrznego ( drzwiowe)
7.
Zegar ten oczywiście podłączony jest cały czas czyli przy szukaniu zwarć naleŜy
go odłączyć
8.
Zestyk przekaźnika spryskiwacza reflektorów
9.
Wszelkie siłowniki
10.
Zestyk przekaźnika układu wtrysku paliwa
11.
No i oczywiście alarm teŜ oczywiście podłączony jest cały czas czyli przy
szukaniu zwarć naleŜy go odłączyć.
Aby sprawdzić czy jest gdzieś upływ prądu z akumulatora to naleŜy wyłączyć odbiorniki
które pobierają prąd ciągle mianowicie alarm oraz zegar no i oświetlenie wewnętrzne (
powinno wystarczyć zamknięcie drzwi). Gdzie jest podłączony alarm to trudno powiedzieć
natomiast zegar powinien być podłączony do bezpiecznika 15. Odłączamy minusową lub
plusową klemę z akumulatora i podłączamy amperomierz na największy zakres. MoŜna
przedtem połączyć w szereg Ŝarówkę dla pewności Ŝe w obwodzie nie płynie duŜy prąd.
JeŜeli po odłączeniu potencjalnych odbiorników nadal mamy pobór prądu to wyjmujemy
wszystkie bezpiecznik. JeŜeli nadal pobierany jest prąd to gorsza sprawa znaczy to Ŝe
mamy gdzieś przetarty przewód. Szukanie wtedy jest trudne naleŜy ruszać wszystkimi
dostępnymi wiązkami przewodów obserwując amperomierz. Jest szansa Ŝe wtedy
znajdziemy usterkę. JeŜeli natomiast nie ma poboru prądu przy wyjętych bezpiecznikach
to wkładamy kolejno bezpieczniki obserwując amperomierz. W ten sposób dojdziemy w
którym obwodzie mamy upływność. Dalsze szukanie to juŜ sprawa indywidualnego
pomysłu np. rozłączanie wtyków celem eliminacji poszczególnych gałęzi obwody.
Plik z chomika:
fire28
Inne pliki z tego folderu:
Naprawiam RENAULT CLIO II PH2 PL.rar
(108632 KB)
Elektronika w moim samochodzie - Piotr Słodowy.pdf
(88357 KB)
Obsluga_i_Naprawa_-_Kadett_E(1).jpg
(32 KB)
instrukcja_kadett.rar
(4645 KB)
Historia.docx
(360 KB)
Inne foldery tego chomika:
Android
Czasopisma
Czcionki
eBooki
Galeria
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin