opowieści w obiektywie. Świat okiem vincenta laforeta full.pdf

(92285 KB) Pobierz
888068834.013.png
spis treści
Wstęp
11
rozdział 1.
Miara Wartości zdjęcia 19
Początki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25
Fotografowanie dla innych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27
Pakistan . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
Dążenie do doskonałości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30
rozdział 2.
opoWieść W jednej fotografii 33
Znaczenie historii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36
Kontekst opowieści . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41
Historia chwili . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42
Historia w wymiarze symbolicznym . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45
Uwzględnianie i eliminowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46
rozdział 3.
Mariaż narracji z estetyką 51
Prawdziwe sekrety . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55
Chwila dumy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56
Ryzyko. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59
Piękno w akcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60
Fotografowanie nieistniejącego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62
4
opowieści w obiektywie
888068834.014.png 888068834.015.png 888068834.016.png 888068834.001.png
Rozdział 4.
sztuka sPoRtu 67
Pierwsze kroki w fotografii sportowej. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70
Apogeum emocji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 73
Odnajdywanie porządku w chaosie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75
Radzenie sobie ze stresem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76
Wyczucie tła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78
Wymowna chwila . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81
Moment zawieszenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82
Koncentracja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85
Nietypowe tło . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86
Rozdział 5.
dokuMentowanie
tRagedii i wojen 89
Brutalna rzeczywistość . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 92
Podejmowanie ryzyka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 93
Za kulisami wojny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 94
Niebezpieczeństwa pod własnym dachem . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97
Zdobywanie dostępu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98
Oblicza tragedii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .101
Spis treści
5
888068834.002.png 888068834.003.png 888068834.004.png 888068834.005.png
Rozdział 6.
iM PRościej, tyM lePiej 105
Prostota na początek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108
Kiedy wybór jest podyktowany przez okoliczności… . . . . . . . . . . . . 111
Nie przesadzaj ze sprzętem. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .112
Proste zdjęcie, prosty wybór . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .112
Podstawowy sprzęt . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .114
Właściwy obiektyw do właściwych zadań . . . . . . . . . . . . . . . . . .117
Akcesoria i sposób pracy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .119
Pamiętaj o różnorodności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120
Pełna synchronizacja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 122
Diabeł tkwi w szczegółach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124
Rozdział 7.
z lotu Ptaka 127
Wyzwanie w powietrzu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128
Z wysoka, lecz z bliska . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 130
Zbliżenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .131
Pogoda i przygotowania. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 132
Proś o wskazówki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137
Oko artysty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 139
Kwestia szczęścia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 140
6
opowieści w obiektywie
888068834.006.png 888068834.007.png 888068834.008.png
Rozdział 8.
nowy joRk, Moja Miłość 145
Kobieta i pasy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146
Pierwsza strona . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 148
Unikanie banału . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 148
Dostrzec potencjał. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .151
Po prostu fotografuj . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 152
Rozdział 9.
sztuka wyboRu obiektywu 155
Obiektywowy dryl . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156
Potęga percepcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 158
Arsenał trików . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 163
Obiektywy zmiennoogniskowe a standardowe . . . . . . . . . . . . . . 164
Wybór obiektywu ze względów praktycznych . . . . . . . . . . . . . . . 164
Zapanuj nad kadrem. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 166
Rozdział 10.
świat w obiektywie tilt-shift 169
Nierzeczywiste, a jednak prawdziwe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .171
W służbie opowieści . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174
Tilt-shift — tania sztuczka? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 176
Uniknąć nudy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .181
Podążanie za głównym tematem. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 182
Szczęście sprzyja przygotowanym . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 184
Spis treści
7
888068834.009.png 888068834.010.png 888068834.011.png 888068834.012.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin