pozycjonowanie i optymalizacja stron www. jak się to robi. wydanie ii poprawione i uzupełnione helion.pdf
(
62497 KB
)
Pobierz
4
Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak się to robi
Optymalizacja stron konkurencyjnych ................................................................... 108
Konkurencja reklamodawców ................................................................................ 109
Rozmieszczenie słów i fraz na stronie .......................................................................... 109
Nasycenie strony słowami kluczowymi ................................................................. 111
Stosuj nagłówki ...................................................................................................... 112
Słowa kluczowe w tekście i wyróżnienia ............................................................... 113
Opisy odsyłaczy ..................................................................................................... 114
Umieść słowa i frazy w znacznikach meta ............................................................. 115
Zadbaj o tytuł każdej strony ................................................................................... 115
Stosuj atrybuty alt i title ......................................................................................... 116
Rozdział 5. Hiperłącza .................................................................................... 119
Linki przychodzące ...................................................................................................... 121
Różne domeny ........................................................................................................ 122
Różne IP ................................................................................................................. 122
Opis odnośnika ....................................................................................................... 124
Odsyłacze graficzne ............................................................................................... 127
Odsyłacze z przekierowaniem ................................................................................ 127
Linki w JavaScripcie .............................................................................................. 129
Przyrost linków wraz z upływem czasu .................................................................. 131
Linki z systemów wymiany linków ........................................................................ 133
Linki wychodzące ......................................................................................................... 134
Linki zewnętrzne .................................................................................................... 134
Linki wewnętrzne ................................................................................................... 137
PageRank ...................................................................................................................... 137
Rozdział 6. Własne zaplecze ........................................................................... 141
Wybór domeny ............................................................................................................. 142
Własna domena ...................................................................................................... 143
Wybór rejestratora .................................................................................................. 144
Pozyskiwanie starych domen ................................................................................. 145
Wybór hostingu ............................................................................................................ 148
Zaplecze tematyczne ..................................................................................................... 149
Katalogi stron ......................................................................................................... 149
Presell Pages ........................................................................................................... 151
Scuttle ..................................................................................................................... 157
Budowa zaplecza w oparciu o kanały RSS ............................................................. 158
Fora internetowe ..................................................................................................... 159
Galerie zdjęć ........................................................................................................... 160
Strony z filmami wideo .......................................................................................... 160
Budowa zaplecza pod systemy wymiany linków .......................................................... 161
Gotowce ................................................................................................................. 163
Łańcuch Markowa .................................................................................................. 164
Pozycjonowanie zaplecza ............................................................................................. 164
Linkowanie ................................................................................................................... 165
Rozdział 7. Systemy wymiany linków .............................................................. 167
e-WebLink.com ............................................................................................................ 168
Rejestracja i konfiguracja ....................................................................................... 168
Użytkowanie .......................................................................................................... 172
Dodatkowe możliwości .......................................................................................... 177
STATLINK.pl .............................................................................................................. 179
Rejestracja i konfiguracja ....................................................................................... 179
Użytkowanie .......................................................................................................... 183
Dodatkowe możliwości .......................................................................................... 187
Spis treści
5
SeoDopalacz.pl ............................................................................................................. 187
Rejestracja i konfiguracja ....................................................................................... 188
Użytkowanie .......................................................................................................... 193
Dodatkowe możliwości .......................................................................................... 196
Pozostałe systemy wymiany linków ............................................................................. 197
Rozdział 8. Indeksacja witryny ....................................................................... 199
Jak to wygląda w praktyce ............................................................................................ 199
Sprawdzanie stopnia indeksacji .................................................................................... 207
Sposoby poprawy indeksacji witryny ........................................................................... 212
Plik robots.txt ......................................................................................................... 212
Dodatkowe znaczniki <meta> ................................................................................ 216
Udrażnianie systemu nawigacyjnego ..................................................................... 217
Mapa witryny ......................................................................................................... 231
Zwiększanie liczby odsyłaczy zewnętrznych ......................................................... 240
Kontrola szybkości indeksacji witryny przez Google ............................................ 245
Rozdział 9. Nieetyczne sposoby pozycjonowania ............................................. 249
Najpopularniejsze metody ............................................................................................ 250
Ukryty tekst ............................................................................................................ 250
CSS w służbie pozycjonera .................................................................................... 253
Pozycjonowanie pod frazy niezgodne z tematyką witryny ..................................... 258
Cloaking ................................................................................................................. 259
Przekierowania i doorway pages ............................................................................ 266
Fałszywy PageRank ............................................................................................... 268
Mirrory stron .......................................................................................................... 271
Rozdział 10. Prezentacja potencjalnych zagrożeń i błędów .................................. 273
Najczęściej popełniane błędy ....................................................................................... 273
Błędnie dobrane słowa kluczowe ........................................................................... 273
Błędne rozmieszczenie słów kluczowych na stronie .............................................. 274
Przesycenie strony słowami kluczowymi ............................................................... 274
Źle dobrane domeny ............................................................................................... 275
Duża liczba subdomen ze słowami kluczowymi .................................................... 275
Słowa kluczowe w adresach podstron .................................................................... 275
Zła konstrukcja strony ............................................................................................ 276
Błędne linkowanie wewnętrzne .............................................................................. 276
Zduplikowana treść ................................................................................................ 277
Zbyt szybki przyrost linków ................................................................................... 278
Złe sąsiedztwo ........................................................................................................ 278
Brak dostępności strony dla robotów wyszukiwarek .............................................. 279
Konsekwencje błędów lub stosowania nieetycznych metod pozycjonowania .............. 279
Ban ......................................................................................................................... 280
Filtry ....................................................................................................................... 284
Sposoby walki z konsekwencjami nieodpowiedzialnego pozycjonowania strony ........ 285
Pozbycie się bana ................................................................................................... 285
Pozbycie się filtra ................................................................................................... 287
Rozdział 11.Śledzenie ruchu na stronie ............................................................ 289
Statystyki oglądalności ................................................................................................. 289
Stat24 ..................................................................................................................... 289
AWStats ................................................................................................................. 301
Google Analytics .................................................................................................... 307
Monitoring rankingów wyszukiwarek .......................................................................... 318
Pozycja w wynikach wyszukiwania ....................................................................... 318
6
Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak się to robi
Kontrola stopnia indeksacji .................................................................................... 324
Kontrola liczby odsyłaczy zewnętrznych ............................................................... 325
Kreator stanu witryny ............................................................................................. 325
Rozdział 12. Reklama w wyszukiwarkach jako sposób na szybkie wyniki ........... 329
Zasady działania kampanii reklamowych w wyszukiwarkach ...................................... 330
Koszt ...................................................................................................................... 330
Słowa kluczowe ..................................................................................................... 330
Treść boksu sponsorowanego ................................................................................. 332
Landing Page .......................................................................................................... 334
OnetBoksy .................................................................................................................... 334
Rejestracja .............................................................................................................. 336
Tworzenie kampanii ............................................................................................... 336
Zarządzanie kampaniami i boksami ....................................................................... 339
Linki sponsorowane Adkontekst .................................................................................. 341
Rejestracja i tworzenie kampanii ............................................................................ 342
Zarządzanie kampaniami i reklamami .................................................................... 345
AdWords ...................................................................................................................... 349
Rejestracja i tworzenie kampanii ............................................................................ 349
Zarządzanie kampaniami ........................................................................................ 352
Tworzenie kampanii ............................................................................................... 356
Podsumowanie .............................................................................................................. 359
Rozdział 13. Dodatek ....................................................................................... 363
Prezentacja przydatnych narzędzi ................................................................................. 363
Web Developer ....................................................................................................... 363
CustomizeGoogle ................................................................................................... 364
Search Status .......................................................................................................... 364
SEO for Firefox ...................................................................................................... 366
Pozostałe dodatki .................................................................................................... 368
Colour Contrast Analyser ....................................................................................... 368
Web-Tools .............................................................................................................. 368
Google Webmaster Tools ....................................................................................... 385
Inne sposoby zwiększania popularności witryny .......................................................... 404
Sygnatury ............................................................................................................... 404
Biuletyny informacyjne .......................................................................................... 404
Kanały RSS, ping i tracback ................................................................................... 409
Dane identyfikacyjne robotów wyszukiwarek .............................................................. 412
Słownik pojęć ............................................................................................................... 412
Podsumowanie ............................................................................. 421
Skorowidz .................................................................................... 423
Rozdział 11.
Śledzenie ruchu
na stronie
Wszystkie działania mające na celu zwiększenie popularności strony wymagają stałej
kontroli. Dzięki temu czuwamy nad przebiegiem indeksacji, aktywnością robotów wy-
szukiwarek oraz zmianami w oglądalności strony. Innymi słowy, kontrola jest kluczem
do sukcesu i nie możemy pomijać tego elementu w całym procesie pozycjonowania
oraz optymalizacji strony.
Statystyki oglądalności
Statystyki oglądalności to element niezbędny wszystkim, którzy poważnie myślą o pro-
wadzeniu strony internetowej. Dzięki dobrym statystykom możemy prowadzić m.in.
następujące działania:
optymalizację witryny,
kontrolę działań marketingowych,
kontrolę zachowania użytkowników odwiedzających witrynę.
Na rynku dostępnych jest wiele odmian statystyk, które różnią się między sobą zarówno
oferowanymi możliwościami, jak i ceną. W niniejszym podrozdziale zdecydowaliśmy
się napisać o trzech rozwiązaniach, które, naszym zdaniem, zasługują na szczególną
uwagę ze względu na swą popularność.
Stat24
Stat24 to polski system statystyk, który można uznać za obowiązujący standard. Wła-
ściciele witryn utrzymujących się z reklam, a także reklamodawcy używają rozwiązań
dostępnych na stronie
http://www.stat24.com/pl
do prowadzenia rozmów i przygoto-
wywania kampanii reklamowych.
Plik z chomika:
basia1995x
Inne pliki z tego folderu:
autocad 2005 i 2005 pl full.pdf
(22413 KB)
intensywny kurs przywództwa. szybki program rozwoju zdolności przywódczych full.pdf
(9732 KB)
płytki umysł. jak internet wpływa na nasz mózg helion.pdf
(34503 KB)
analiza statystyczna. microsoft excel 2010 pl cała książka.pdf
(27781 KB)
matematyczne-szkielko-i-oko.-mniej-i-bardziej-powazne-zastosowania-matmy full scan.pdf
(28897 KB)
Inne foldery tego chomika:
ebooki(1)moooooooo
ebooki(1)moooooooo(1)
ebooki(1)moooooooo(10)
ebooki(1)moooooooo(11)
ebooki(1)moooooooo(12)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin