Wojciech Haman, Jerzy Gut handlowanie-to-gra full.pdf

(4668 KB) Pobierz
888564108.012.png
6
SPIS TRECI
6. Debiutowe gry klienta.......................................................... 69
Gra „Nie mam czasu”.............................................................................72
Gra „To mnie nie interesuje”................................................................77
Przejmowanie klienta od konkurencji .................................................81
Gra „Interesuje mnie wyłcznie...”.......................................................83
7. Typy klienta. Jak je rozpoznaC
i dopasowaC si do nich?...................................................... 85
Komu pozostawia' wybór, a komu poleca'? (JA — INNI) ...............89
Komu przypomina' o jego celach, a komu dawa' gwarancje?
(CELE — PROBLEMY) .......................................................................96
Jak radzi' sobie z klientem, który gotów jest kupi' wszystko
i jak doceni' klienta krytykujcego? (ZGODNY — NEGUJCY) ..100
Klient SYSTEMATYCZNY i klient CHAOTYCZNY ..........................108
Klient OSOBISTY i klient RZECZOWY ...............................................110
CZ III
GRA RODKOWA. CO OSŁABIA HANDLOWCA
I JAK WYKORZYSTUJG TO KLIENCI?............................113
8. Mity i stereotypy działania handlowca............................115
Mit po8lednio8ci zawodu sprzedawcy................................................117
Stereotyp obowizujcej postawy........................................................119
Mit ceny..................................................................................................125
Jak przeciwstawia' si& mitowi ceny? ...................................................128
Mit, :e konkurencja jest tylko zagro:eniem.......................................131
Mit, :e klient ma nieograniczone mo:liwo8ci wyboru....................135
9. Trudne zagrywki klienta wykorzystujJce
stereotypy i lki handlowca................................................141
Straszenie konkurencj.........................................................................146
Mamienie du:ym i długotrwałym kontraktem.................................148
Ultimatum, czyli „ostateczne warunki” ............................................149
888564108.013.png 888564108.014.png 888564108.015.png
 
SPIS TRECI
7
Presja czasu..............................................................................................151
Osobisty atak na handlowca lub jego firm&......................................152
Jak mam pewno8', :e mi si& to opłaca?.............................................153
Niezwykłe mamienie kontraktem
(Wspó lne lizanie loda) ..............155
Rozmi&kczenie i niespodziewany atak (Dr Jeckyll i Mr. Hyde) ...........156
Odwołanie si& do lojalno8ci i honoru handlowego
(Twój wspólnik ju. mi obiecał) ...............................................................157
Wykorzystanie interesów handlowca
(Nie mam .adnych zastrze.e4, ale...) .......................................................159
Fałszywa informacja (Zo stawiony notes) .............................................160
Co nas najbardziej trafia w zagrywkach klienta?............................... 161
10.Zachowania asertywne. Sposoby radzenia sobie
z typowymi grami klienta...................................................163
Stawianie granic klientowi...................................................................167
Asertywne stawianie granic..................................................................169
Kiedy musisz lub chcesz odmówi' klientowi
(Zdarta płyta handlowca)..................................................................177
Asertywne, profesjonalne reakcje na krytyk& klienta........................185
Zasady post&powania wobec uzasadnionej reklamacji klienta.......193
Ogóln krytyk& sprowadzaj do konkretów
(Poszukiwanie krytyki) .......................................................................196
Co robi', gdy klient czepia si& szczegółów i osłabia Ci&,
wytykajc niedoskonało8ci? (Zamglanie) ..........................................199
Zamiana oceny na opini&.................................................................... 202
CZ IV
KOMCÓWKI W NEGOCJACJACH.
ZAPOMNIANA SZTUKA TARGOWANIA....................205
11.Targuj si, dajJc klientowi satysfakcj............................207
888564108.001.png 888564108.002.png 888564108.003.png
 
8
SPIS TRECI
CZ V
JAK UTRZYMA ENTUZJAZM HANDLOWY? ...........217
12.Osłabiony handlowiec. Co z nim robiC?.........................219
„Zatrucie handlowe”............................................................................221
„Osłabiacze” w firmie.......................................................................... 224
13.Jak budowaC pozytywne nastawienie?.............................227
Umiej&tno8ci i aktywno8'....................................................................231
Masz tyle, ile my8lisz, :e masz (Wiara czyni cuda) ...............................232
Odporno8' na „8mie' informacyjny”................................................234
Mierz wysoko i podejmuj nowe wyzwania.........................................237
Bierz odpowiedzialno8' za swój rozwój zawodowy..........................239
Kilka sposobów na przeciwdziałanie „zatruciu” handlowca..........241
Złote my8li smerfów-wa:niaków.........................................................243
ZakoOczenie..............................................................................245
Informacje o szkoleniach.......................................................249
Informacje o innych ksiJ.kach i kasetach
Grupy Szkoleniowej Kontrakt-OSH....................................255
888564108.004.png 888564108.005.png 888564108.006.png
 
Najwaniejsze „narzdzia”
poznawania i rozumienia
interesów klienta
„Narzdzia” poznawania interesów klienta
Model negocjacji nastawionych na współprac
888564108.007.png 888564108.008.png 888564108.009.png 888564108.010.png 888564108.011.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin