KONSPEKT ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH W KLASIE II
DZIAŁ PROGRAMU NAUCZANIA : JESIEŃ.
BLOK TEMATYCZNY : OGRODY JAK ZACZAROWANE.
TEMAT : Rośliny uprawne. Szkodniki sadów i ogrodów. Pisownia wyrazów z „ó – u”, „rz – ż”, „ch – h”. Etapy sadzenia roślin. Mnożenie jako dodawanie jednakowych składników. Wpisywanie danych do tabeli. Rozwiązywanie zadań z treścią. Przygotowanie sałatek owocowych.
PROWADZENIE : Aleksandra Plechta
DATA : 23. 10. 2006 r.
KLASA : II A
CELE OGÓLNE :
- wyodrębnianie i porządkowanie wydarzeń,
- definiowanie niektórych pojęć przyrodniczych ( sad, ogród),
- czytanie różnych tekstów związanych z tematyką zajęć,
- przestrzeganie zasad ortograficznych związanych z pisownią
wyrazów „ ż, rz, ó, u, ch, h”.
- własności mnożenia,
- kulturalne zachowanie się podczas posiłku,
CELE SZCZEGÓŁOWE : DZIECKO:
- potrafi przyporządkować tekst do ilustracji,
- rozumie znaczenie słów – sad, ogród,
- wymienia rośliny rosnące w ogrodzie i sadzie,
- umie napisać wyraz z daną trudnością ortograficzną,
- zna szkodniki ogrodu i sadu,
- stosuje zdobyte umiejętności matematyczne w nowych
sytuacjach,
METODY PRACY :
Podające – wyjaśnienie, pogadanka, opis,
Poszukujące – zabawy i gry dydaktyczne,
Operatywne – metoda ćwiczeń i praktycznego
działania,
FORMY :
· praca zbiorowa jednolita,
· praca indywidualna jednolita,
ŚRODKI DYDAKTYCZNE :
· Podręcznik „JA TY – MY” ,
· Karty pracy „JA TY – MY”,
· Karty pracy – matematyka „JA TY – MY”,
· Napisy globalne,
· Plansze,
· Owoce, jogurt,
· Doniczka, nasionka,
PRZEBIEG ZAJĘĆ :
1. Ciche czytanie ze zrozumieniem opowiadania „Ogród” oraz samodzielne uzupełnianie tabelki – „ Kto i co miał zrobić w ogródku?”
2. Omówienie przeczytanego tekstu – wspólne przyporządkowanie danych do tabeli. Wyjaśnienie trudności ortograficznych.
3. Wytłumaczenie pojęć przez nauczyciela ( sad, ogród ). Przepisywanie definicji do zeszytów.
4. Posegregowanie warzyw i owoców do utworzonych zbiorów ( sad, ogród).
5. „ Jak sadzimy warzywa ?” – wyjaśnienie na przykładzie pietruszki, marchewki.
6. Rozwiązywanie zagadek ekologicznych. Odczytywanie hasła „ Wszyscy są radzi gdy drzewa się sadzi”.
7. Samodzielne dopasowanie podpisów do ilustracji. Ciche czytanie ze zrozumieniem tekstu.
8. Opowiadanie nauczyciela o szkodnikach które niszczą plony.
9. Podział klasy na 2 zespoły – praca w grupach;
1 grupa – informacja na temat mszyc
2 grupa – informacja na temat mrówek.
10. Wspólne zredagowanie na podstawie tekstu informacyjnego kilku zdań
o szkodnikach i przepisanie ich z tablicy do zeszytu.
11. Rozwiązywanie zadań – mnożenie w zakresie 30. / Karty Pracy /
12. „dary jesieni” – rozwiązywanie krzyżówki, układanie w kolejności alfabetycznej
nazw owoców. / Karty Pracy /
13. Sałatka owocowa – bhp podczas prac nożem. Przypomnienie zasad
kulturalnego spożywania posiłku.
14. Podsumowanie dnia.
1
antenka2323