Bibliografia.doc

(42 KB) Pobierz
BIBLIOGRAFIA

III

Bibliografia

BIBLIOGRAFIA

I. ŹRÓDŁA

1.     Dokumenty Kościoła.

Deklaracja o wychowaniu chrześcijańskim Gravissimum educationis, w: Sobór Watykański II. Konstytucje – Dekrety – Deklaracje, Poznań 1986, s. 303 – 323.

Dekret o posłudze i życiu kapłanów Presbyterorum ordinis, w: Sobór Watykański II. Konstytucje – Dekrety – Deklaracje, Poznań 1986, s. 487 – 517.

Jan Paweł II,                            Encyklika Redemptor hominis, w: Encykliki Ojca świętego Jana Pawła II, t. 1, Kraków 1996, s. 3-53.

Jan Paweł II,              Adhortacja, Pastores dabo vobis, w: Adhortacje Ojca świętego Jana Pawła II, t. 2, Kraków 1996, s. 409 – 538.

Jan Paweł II,              List apostolski Orientale Lumen, do biskupów, do duchowieństwa i wiernych w setną rocznicę listu apostolskiego, Orientalium dignitas, papieża Leona XIII, w: Listy apostolskie Jana Pawła II, t.1, s. 375 – 406.

Jan Paweł II,              Nauka – sumienie, Przemówienie na Uniwersytecie Narodów Zjednoczonych, Hiroszima 25 I 1981, w: Jan Paweł II, Nauczanie papieskie, t.4, księga 1, Poznań 1989, s. 264 - 269.

Jan Paweł II.,              „Pokój zostawiam wam, pokój mój daję wam”, Przemówienie do Zgromadzenia Ogólnego ONZ, Nowy Jork. 2.X.1979, w: Jan Paweł II, Nauczanie papieskie, t. 2, księga 2, Poznań 1992, s. 272 – 273.

Jan Paweł II.,              Kościół w świecie współczesnym broni godności każdego człowieka, Przemówienie 22.XII.1979, w: Jan Paweł II, Nauczanie papieskie, t. 2, księga 2, Poznań 1992, s. 715 – 726.

Jan Paweł II.,              Przeszłość człowieka to sam człowiek, Homilia Monte Sameiro, 15.V.1982r.,w: Rodzina w nauczaniu Jana Pawła II, J. Żukowicz (red.), Kraków 1990, s. 89 – 92.

Katechizm Kościoła Katolickiego, Poznań 1994,

Konstytucja dogmatyczna o Kościele, Lumen gentium, w: Sobór Watykański II. Konstytucje – Dekrety – Deklaracje, Poznań 1986, s. 89 – 170.

Paweł VI.,              Przemówienie w Nazarecie 05.I.1964, w: Liturgia Godzin t.1,Godzina czytań z Święta św. Rodziny,

Pius X,              Dekretum de aetate admittendorum ad primam Communionem Eucharisticam, w: Acta Apostolicae Sedis, 08 VIII 1910, s. 577-583.

Pius XI,              Encyklika o chrześcijańskim wychowaniu, Divini illus magistri, Nakład Prymasa Polski 1931,

Wprowadzenie do Mszału Rzymskiego dla diecezji polskich, Poznań 1986,

2.     Dzieła Montessori.

Montessori M.,               Das kreative Kind. Der absorbierende Geist, Hrsg. von P. Oswald und G. Schulz, Freiburg/Basel 1994,

Montessori M.,               Die Entdeckung des Kindes, Herausgegeben und eingeleitet von P. Oswald und G. Schulz-Benesch, Herder, Freiburg-Basel-Wien 1994,

Montessori M.,               Domy dziecięce (Le Case dei bambini). Metoda pedagogiki naukowej stosowanej w wychowaniu najmłodszych dzieci, Warszawa 1913,

Montessori M.,               Duchowe przygotowanie nauczyciela, Rzym 1932, w: Maria Montessori. Texte und Gegenwartsdiskussion, W. Böhm (red.), Bad Heilbrum 1990,

Montessori M.,               Dzieci żyjące w Kościele, Freiburg 1964,

Montessori M.,               Frieden und Erziehung, Freiburg 1973,

Montessori M.,               Gott und das Kind, wybór i red. G. Schulz-Benesch, Freiburg-Basel-Wien 1995,

Montessori M.,               Il Mistico drama, Rzym 1930, (maszynopis)

Montessori M.,               Il segreto dell'infanzia, Garzant 1970,

Montessori M.,               Kalendarz liturgiczny, Rzym 1931, (maszynopis)

Montessori M.,               Kinder, sind anders, Klett-Cotta, Ullstein Taschenbuch,

Montessori M.,               Kinder, die in der Kirche leben, Herder, Freiburg 1964,

Montessori M.,               Kosmische Erziehung, Freiburg 1995,

Montessori M.,               Mein Handbuch, Stuttgart 1922,

Montessori M.,               Montessori - Lehrgang 1946, Mitschriften, własność prywatna Montessori - Archiv w Münster,

Montessori M.,               Schule des Kindes, Freiburg 1991,

Montessori M.,               Spannungsfeld Kind-Gesellschaft-Welt, hrsg. von G. Schulz-Benesch, Freiburg 1979,

Montessori M.,               The child, society and the world, Londyn 1935,

Montessori M.,               Über die Bildung des Menschen, Freiburg 1966,

II. LITRERATURA PRZEDMIOTU

Brett Sidney G.,              Historia psychologii, Warszawa 1969,

Debbesse M.,              Etapy wychowania, Warszawa 1996,

Dybiec J.,              Maria Montessori w Polsce, „Rocznik Komisji Nauk Pedagogicznych”, t. 30, (1983), s. 7-27.

Faust-Siehl G.,              Mit Kinder Stille entdecken, Diesterweg 1990,

Galloway Ch.,              Psychologia uczenia się i nauczania, Warszawa 1988,

Guz G.,              Podmiotowość dziecka w klasach Montessori-założenia i ich realizacje, „Wychowanie na co dzień”, 2(1995), s. 10 – 15.

Guz S.(red.),               Metoda Marii Montessori - Historia i współczesność, UMCS - Lublin 1994,

Guz S.,              Edukacja w systemie Marii Montessori, „Wychowanie w przedszkolu”, 4(1994), s. 195 - 201.

Helming H.,               Montessori – Pädagogik, Freiburg 1958,

Helming H.,                            Die häusliche Vorbereitung der Kinder auf die heilige Eucharistie, Freiburg 1977,

Höfer A.,              Pismo święte miejscem spotkania Boga z człowiekiem, Poznań 1998,

Holtstiege H.,               Montessori-Pädagogik und soziale Humanität, Freiburg 1994,

Jeleńska L.,              Sztuka wychowania, Warszawa 1930,

Jinarajadasa C.,              Maria Montessori, w:The Theosophist, t. 73, 9(1952) (Adyar, Madras), s. 130 – 160.

Kaczor A.,              Być nauczycielem, w: Pedagogika ogólna. Problemy aksjologiczne, T. Kukołowicz (red.), M. Nowak, Lublin 1997, s. 363 – 371.

Komorowska K.,              „Pomóż mi, o Panie...”, „Wychowawca”, 9(1998), s. 26-28.

Komorowska K.,              Dorosły nie może zasłaniać, „List”, 9(1997), s. 7 - 9.

Komorowska K.,              Klucz do życia, „List”, 9(1997), s. 10-11.

Kramer R.,              Maria. Montessori Leben und Werk einer grossen Frau, München,

L`Osservatore Romano – wydanie polskie, 10(1995), s. 53.

Łatacz E.,              Jak wychowywać dzieci? Zarys teorii pedagogicznej Marii Montessori, Kraków 1995,

Łatacz E.,              Maria Montessori-o rozwoju i wychowaniu dzieci w wieku przedszkolnym, „Wychowanie w przedszkolu” 10(1991), s. 461-365.

Łatacz E.,              Trud wychowana Marii Montessori dla cywilizacji miłości, „Wychowanie na co dzień”, 1(1998), s. 2  5.

Łopuska K.,              Cisza i ruch. System wychowania Marii Montessori, „Tygodnik Powszechny”, 45(1957), s. 7 - 9.

Łubieńska de Lenval H., Le silence a l'ombre de la parole, 1955, Casterman Tournai-Paris, Editions de Maredsous-Belgique,

Łubieński Z.,              Podstawy psychologiczne metody Montessori, „Kwartalnik Psychologiczny”, 9(1937), s. 85-96.

Marek Z.,              Rozwój teorii religijnego wychowania dziecka w wieku przedszkolnym w Polsce w latach 1945 – 1990, Kraków 1994,

Miksza M.,              Wychowawca - nauczyciel w poglądach Marii Montessori, „Wychowanie w przedszkolu” 5(1994), s. 265-271.

Miksza M.,              Zrozumieć Montessori. Czyli Maria Montessori (1870 – 1952) o wychowaniu dziecka, Kraków 1998,

Nowak M.,              Podstawy pedagogiki otwartej, Lublin 1999,

Obuchowska I.,              Kochać i rozumieć ciąg dalszy, Poznań 1999,

Pinesowa F.,              System wychowawczy dr Marii Montessori, Warszawa 1931,

Rybicki R.,              Wprowadzenie do pedagogiki chrześcijańskiej, Częstochowa 1997,

Schmutzler H. J.,              Fröbel und Montessori, Freiburg 1991,

Schulz – Benesch G.,              Montessori, Wissenschaftliche Buchgesechaft, Darmstadt 1980,

Schulz – Benesch G.,              Streit um Montessori, Herder 1961,

Standing E. M.,              Maria Montessori, her life and work. New American Library, Fresno 1962,

Standing E. M.,              Maria Montessori, Leben und Werk, Selbsverlag Deutsche Montessori-Gesellschaft, Frankfurt am Main,

Surma B.,              Katecheza Dobrego Pasterza, „Homo Dei”, 3(1999), s. 41-49.

Tarnowski J.,              O życiu niektórych kategorii personalistycznych dla pedagogiki, „Kultura i Edukacja”, 2(1993), s. 28 – 30.

Tomášek F.,              Ćinna Škola. Die aktive und die religiöse Unterweisung unter Berücksichtigung der Methode Maria Montessori, Montessori-Vereinigung, Aachen 1991,

Wołoszyn S.,              Źródła dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, Kielce 1998,t.3, księga 1, A. Rutkowska (red.), s. 173 – 194.

III LITERATURA POMOCNICZA

Chenevière L.,              Rozmowy o milczeniu, Kraków 1984,

Enciklopedia Britanika - edycja polska, Wolarski W. (red.), Poznań 1999,

Encyklopedia Powszechna, PWN, Warszawa 1973,

Głowa W.,              Eucharystia, Przemyśl 1997,

Król J.,              Wpływ posiadanego obrazu ojca na pojęcie Boga u dzieci, w: Z. Chlewiński (red.), Psychologia religii, Lublin 1982, s. 181-223.

Leksykon-Pedagogika, PWN, Milerski B., Śliwerski B. (red.) Warszawa 2000,

Maritain R.,              Wielkie przyjaźnie, Warszawa 1962,

Okoń W.,              Nowy słownik pedagogiczny, Warszawa 1998,

Pałyga J.,              Autorytet Jezusa, Warszawa 1997,

Wais K.,              Teozofia Nowoczesna, Lwów 1924,

Walesa Cz.,              Psychologiczna analiza rozwoju religijności człowieka ze szczególnym uwzględnieniem pierwszych okresów ontogenezy, w: Z. Chlewiński (red.), Psychologia religii, Lublin 1982, s. 143 – 180.

Wejman H.,              ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin