EGZAMIN_MP_dla_studentow.doc

(48 KB) Pobierz

MARKETING POLITYCZNY

ZAGADNIENIA DO EGZAMINU

(Karol B. JANOWSKI)

 

1)     Współczesne ujęcie władzy politycznej. Sens, użyteczność i cele władzy politycznej.

2)     Walka, konkurencja polityczna – tradycja i współczesność.

3)     Rywalizacja polityczna i jej funkcje.

4)       Współczesna użyteczność weberowskiej koncepcji władzy.

5)       Zmienne władzy politycznej.

6)       Procesualne ujęcie władzy. Asymetryczność stosunku władzy. Władza a organizacja. Władza a strefy niepewności.

7)       Warunki przewagi nad otoczeniem.

8)       Mechanizmy konkurencji i przewagi na rynku ekonomicznym.

9)     Metody zapewniające sukces w marketingu klasycznym.

10) Co znaczy marketing neandertalski?.

11) Mylne poglądy o marketingu.

12) „Jeśli nie myślisz o kliencie, w ogóle nie myślisz” – co znaczy ta myśl i jaki jest jej sens?

13) Poziomy (typy) marketingu.

14) Marketing masowy. M. docelowy.

15) Segmentacja.

16) Marketing zindywidualizowany.

17) Proces zarządzania marketingowego?.

18) Analiza SWOT.

19) Filozofia marketingu politycznego.

20) Orientacja marketingowa.

21) Trzy etapy MP?.

22) Rodzaje rynku politycznego?.

23)   Przyczyny powstania i rozwoju MP?

24) Cechy szczególne MP (wyborczego).

25) Marketing polityczny a wyborczy (rozróżnienie).

26) Partie polityczne a marketing polityczny.

27) Ideologia, doktryna polityczna a rynek polityczny.

28) Elementy kampanii wyborczej.

29) Czynniki określające kształt kampanii wyborczej.

30) Kontekst kampanii wyborczej.

31) Struktura organizacyjna kampanii wyborczej.

32) Zasoby finansowe.

33) Rodzaje fundatorów.

34) Strategie wydatkowania funduszy?.

35) Założenia programowe?.

36) Strategia kampanii wyborczej. Grupy docelowe. Pozycjonowanie – istota, właściwości, przydatność SWAT.

37) Strategia – racjonalność, przedmiot, podmiot, styl.

38) Wybór strategii ze względu na racjonalność?

39) Strategia ze względu na przedmiot?

40) Strategia ze względów podmiotowych?

41) Strategia ze względu na styl.

42) Sondaże popularności (sympatii), w tym przedwyborcze (w toku kampanii). Ich sens oraz użyteczność.

43) Taktyka kampanii wyborczej – dobór metod i technik stosowanych przez kandydata bądź partię - jej elementy.

44) Kontakty bezpośrednie i pośrednie, ich skuteczność. Elementy: literatura, plakaty, gadżety. Nowoczesne metody: radio, telewizja, Internet.

45) Polityk (partia) a jego (jej) wizerunek, produkt; zgodność, kompromis.

46) Promocja i reklama polityczna.

47) Wymiary (aspekty) wizerunku politycznego.

48) Wizerunek i jego zawartość (np. marka i etykieta, opakowanie,  jakość produktu.

49) Etykieta?

50) Właściowści wizerunku?.

51) Cechy polityka (kandydata) ?

52) Cechy charakteryzujące zdolności przywódcze?

53) Cechy polityka?

54) Zdolności komunikacyjne?

55) Cechy osobiste?

56) Wizerunek z rzeczywistość.

57) Stereotypy i mity; użyteczność w marketingu politycznym.

58) Zachowania werbalne i nie- ?

59) Pierwszy kanał komunikacji niewerbalnej ?

60) Drugi kanał komunikacji niewerbalnej ?

61) Trzeci kanał komunikacji niewerbalnej?

62) Czwarty kanał komunikacji niewerbalnej?

63) Ocena użyteczności marketingu w polityce.

 

Literatura podstawowa do egzaminu:

Mazur M.: Marketing polityczny. Studium porównawcze prezydenckich kampanii wyborczych w USA i w Polsce. Warszawa 2002.

Wiszniowski R.: Marketing wyborczy. Warszawa-Wrocław 2000.

Obie powyższe pozycje należy traktować zamiennie.

Janowski K. B:  Marketing w wyborach parlamentarnych w Polsce 1989.pdf W: (http://www.astercity.net/~janowski/publikacje.htm ).

Uwaga: Stosownie do poczynionych ustaleń, nieodzowne jest ponadto przyswojenie treści wykładów z MP.

 

Warszawa, w czerwcu 2010.

 

2

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin