ocena opisowa z informatyki dla kl. 3.docx

(16 KB) Pobierz

ZADANIA KRYTERIALNE

dla ucznia klasy 3 z umiejętności pracy z komputerem w nauczaniu zintegrowanym.

 

Przestrzega regulamin pracowni.

KLASA III

Opanował podstawowe umiejętności obsługi komputera nauczane w klasie 1 i 2

Zna podstawowe elementy składowe zestawu komputerowego. Potrafi złożyć zamówienie w celu złożenia zestawu komputerowego

Zna skutki braku ochrony antywirusowej i konieczności ochrony przed nimi. Zna podstawowe prawo w zakresie przestrzegania praw autorskich.

Potrafi sprawnie pracować z dyskietką elastyczną i innymi dyskami zainstalowanymi w komputerze. Rozróżnia i potrafi wykorzystać do pracy dyski lokalne i sieciowe

Co już umiem ?

Zna i wyróżnia podstawowe pojęcia informatyczne w zakresie pracy z tekstem i sprawnie formatuje i upiększa tekst na stronie.

 

Kryteria oceniania kształcenia w nauczaniu początkowym w SP64 w Poznaniu

 

1.        Uczeń kompetentny (k), to taki, który:

 

a.        Biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu trudnych problemów teoretycznych i praktycznych na określonym poziomie nauczania;

b.        Potrafi zastosować posiadaną wiedzę do rozwiązywania zadań i problemów w nowych sytuacjach;

c.        Proponuje rozwiązania nietypowe, rozwiązuje zadania wykraczające poza program nauczania

 

2.        Uczeń samodzielny (s), to taki, który:

 

a.        Opanował wiadomości i umiejętności określone programem nauczania;

b.        Poprawnie stosuje wiadomości, rozwiązuje (wykonuje samodzielnie typowe zadania teoretyczne i praktyczne;

c.        Popełnia błędy, które po wskazaniu potrafi samodzielnie poprawić

 

3.        Uczeń radzący sobie (r), to taki, który:
 

a.        Opanował podstawowe, najprostsze i najbardziej uniwersalne wiadomości i umiejętności określone programem nauczania;

b.        Ma braki, które nie przekreślają możliwości uzyskania przez ucznia podstawowej wiedzy;

c.        Przy pomocy nauczyciela rozwiązuje zadania teoretyczne i praktyczne o średnim stopniu trudności.

 

4.        Uczeń potrzebujący pomocy (pp), to taki, który:

 

a.        Nie opanował podstawowych wiadomości i umiejętności;

b.        Nie potrafi samodzielnie rozwiązywać (wykonywać) zadań o niewielkim (elementarnym) stopniu trudności.

Potrafi dokonać zmian w wygłądzie pulpitu i stworzyć własną tapetę.

Potrafi posługiwać zbudować proste drzewo katalogów i zapisać swoją pracę.

Zna pojęcie pliku oraz wyróżnia podstawowe typy. Zna podstawowe rozszerzenia plików – programów tekstowych, graficznych, dźwiękowych i systemowych.

Potrafi poprawnie obsługiwać programy edukacyjne sprawdzające jego wiedzę w zakresie ortografii, matematyki i przyrody.

Zna elementy adresu pocztowego i potrafi wysłać list elektroniczny do jednego i wielu odbiorców. Sprawnie obsługuje program pocztowy Outlook Express.

Potrafi pracować z gotowy tekstem i dokonać zmiany w jego wyglądzie. Potrafi skorygować porozrzucany tekst na stronie. I zastosować podstawowego klawisze skrótów w celu zaznaczania tekstu, pogrubienia, kursywy itp.

Potrafi pracować na stronie z formie obiektowej z wykorzystaniem paska narzędziowego rysowania i klipartów.

 

Potrafi zalogować się do wybranego usługodawcy internetowego i zalogować się do poczty w celu odbioru i wysłania nowej wiadomości.

Potrafi samodzielnie prowadzić wymianę informacji i prowadzić dyskusję z wykorzystaniem wewnętrznego szkolnego programu CZAT.

Potrafi uruchomić różne przeglądarki internetowe jak: Internet Eksplorer, Mozilla Firefox itp. Osiągnął umiejętność wyszukiwania stron za pomocą prostych słów kluczowych z wykorzystaniem wyszukiwarki Google.

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin