ZADANIA KRYTERIALNE
dla ucznia klasy 3 z umiejętności pracy z komputerem w nauczaniu zintegrowanym.
Przestrzega regulamin pracowni.
Opanował podstawowe umiejętności obsługi komputera nauczane w klasie 1 i 2
Zna podstawowe elementy składowe zestawu komputerowego. Potrafi złożyć zamówienie w celu złożenia zestawu komputerowego
Zna skutki braku ochrony antywirusowej i konieczności ochrony przed nimi. Zna podstawowe prawo w zakresie przestrzegania praw autorskich.
Potrafi sprawnie pracować z dyskietką elastyczną i innymi dyskami zainstalowanymi w komputerze. Rozróżnia i potrafi wykorzystać do pracy dyski lokalne i sieciowe
Zna i wyróżnia podstawowe pojęcia informatyczne w zakresie pracy z tekstem i sprawnie formatuje i upiększa tekst na stronie.
Kryteria oceniania kształcenia w nauczaniu początkowym w SP64 w Poznaniu
1. Uczeń kompetentny (k), to taki, który:
a. Biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu trudnych problemów teoretycznych i praktycznych na określonym poziomie nauczania;
b. Potrafi zastosować posiadaną wiedzę do rozwiązywania zadań i problemów w nowych sytuacjach;
c. Proponuje rozwiązania nietypowe, rozwiązuje zadania wykraczające poza program nauczania
2. Uczeń samodzielny (s), to taki, który:
a. Opanował wiadomości i umiejętności określone programem nauczania;
b. Poprawnie stosuje wiadomości, rozwiązuje (wykonuje samodzielnie typowe zadania teoretyczne i praktyczne;
c. Popełnia błędy, które po wskazaniu potrafi samodzielnie poprawić
3. Uczeń radzący sobie (r), to taki, który:
a. Opanował podstawowe, najprostsze i najbardziej uniwersalne wiadomości i umiejętności określone programem nauczania;
b. Ma braki, które nie przekreślają możliwości uzyskania przez ucznia podstawowej wiedzy;
c. Przy pomocy nauczyciela rozwiązuje zadania teoretyczne i praktyczne o średnim stopniu trudności.
4. Uczeń potrzebujący pomocy (pp), to taki, który:
a. Nie opanował podstawowych wiadomości i umiejętności;
b. Nie potrafi samodzielnie rozwiązywać (wykonywać) zadań o niewielkim (elementarnym) stopniu trudności.
Potrafi dokonać zmian w wygłądzie pulpitu i stworzyć własną tapetę.
Potrafi posługiwać zbudować proste drzewo katalogów i zapisać swoją pracę.
Zna pojęcie pliku oraz wyróżnia podstawowe typy. Zna podstawowe rozszerzenia plików – programów tekstowych, graficznych, dźwiękowych i systemowych.
Potrafi poprawnie obsługiwać programy edukacyjne sprawdzające jego wiedzę w zakresie ortografii, matematyki i przyrody.
Zna elementy adresu pocztowego i potrafi wysłać list elektroniczny do jednego i wielu odbiorców. Sprawnie obsługuje program pocztowy Outlook Express.
Potrafi pracować z gotowy tekstem i dokonać zmiany w jego wyglądzie. Potrafi skorygować porozrzucany tekst na stronie. I zastosować podstawowego klawisze skrótów w celu zaznaczania tekstu, pogrubienia, kursywy itp.
Potrafi pracować na stronie z formie obiektowej z wykorzystaniem paska narzędziowego rysowania i klipartów.
Potrafi zalogować się do wybranego usługodawcy internetowego i zalogować się do poczty w celu odbioru i wysłania nowej wiadomości.
Potrafi samodzielnie prowadzić wymianę informacji i prowadzić dyskusję z wykorzystaniem wewnętrznego szkolnego programu CZAT.
Potrafi uruchomić różne przeglądarki internetowe jak: Internet Eksplorer, Mozilla Firefox itp. Osiągnął umiejętność wyszukiwania stron za pomocą prostych słów kluczowych z wykorzystaniem wyszukiwarki Google.
dorotad