Roleplays.doc

(34 KB) Pobierz
Evaluation and testing in Success

ROZMOWY STEROWANE

Zapoznaj się z opisem sytuacji. Twoim zadaniem będzie odegranie wskazanych ról.

(Units 1-2) Uzyskiwanie, udzielanie informacji

W czasie wakacji przyjeżdża do Ciebie w odwiedziny kuzyn z Kanady. Podczas rozmowy telefonicznej staracie się zaplanować jego pobyt:

              dowiedz się, kiedy i na jak długo przylatuje do Polski,

              zapytaj, jakie miejsca planuje zwiedzić w Polsce,

              poinformuj go o możliwościach noclegowych w miejscach, które go interesują.

(Rozmowę zaczyna nauczyciel)

(Units 3-4) Relacjonowanie wydarzeń

Przebywasz na kursie językowym w Nottingham. Po pierwszym dniu zajęć rozmawiasz z gospodynią domu, w którym mieszkasz. Opowiedz jej:

              jak powitano Was na kursie,

              co robiliście na pierwszych zajęciach,

              o Twoich wrażeniach dotyczących szkoły i grupy, w której się będziesz uczył/ła.

(Rozmowę zaczyna nauczyciel)

(Units 5-6) Negocjowanie

Twój roczny pobyt w Londynie dobiega końca i postanawiasz zorganizować pożegnalne spotkanie dla kilku przyjaciół. Zamówiłeś pizzę i właśnie rozmawiasz z dostawcą:

              wyraź swoje niezadowolenie, że popełniono błąd w zamówieniu,

              nie zgódź się na zapłacenie za przywiezioną pizzę podając swój argument,

              zaproponuj kompromisowe rozwiązanie.

(Rozmowę rozpoczyna nauczyciel)

(Units 7-8) Uzyskiwanie, udzielanie informacji

Zamierzasz studiować na uniwersytecie w Wielkiej Brytanii,
ale zanim wybierzesz kierunek studiów rozmawiasz z doradcą do spraw wyboru zawodu:

              zapytaj go, jakie zawody będą popularne w niedalekiej przyszłości,

              poinformuj go, czym się interesujesz,

              dowiedz się, jaki zawód radzi Ci wybrać doradca.

(Rozmowę rozpoczyna nauczyciel)

(Units 9-10) Negocjowanie

Gościsz u siebie kuzyna z Irlandii, który całe dnie spędza
na surfowaniu po internecie. Zamierzasz przeprowadzić
z nim rozmowę na ten temat.

              Spróbuj go przekonać, że powinien ograniczyć spędzanie czasu w ten sposób.

              Odrzuć jego argumenty.

              Zaproponuj mu inne sposoby spędzania wolnego czasu.

(Rozmowę rozpoczyna nauczyciel)


(Units 11-12) Negocjowanie

Jesteś na obozie językowym w Brighton. Wspólnie z koleżanką z grupy umawiacie się na spotkanie w sobotni wieczór:

              odrzuć propozycję koleżanki, podając przyczynę,

              zaproponuj inny sposób spędzenia sobotniego wieczoru,

              przyjmij odmowę koleżanki, proponując kompromisowe rozwiązanie.

(Rozmowę zaczyna nauczyciel)

(Unit 13-14) Uzyskiwanie, udzielanie informacji

Jesteś na wakacjach w Kalifornii i spotykasz się z kolegą, który od wielu lat uprawia różne sporty ekstremalne. W czasie rozmowy:

              poinformuj go o zamiarze spróbowania swoich sił w jakimś sporcie ekstremalnym,

              zapytaj, jakie musisz poczynić przygotowania, żeby zrealizować swój pomysł,

              dowiedz się, czy jest coś, czego nie wolno robić przy tego rodzaju sporcie.

(Rozmowę rozpoczynasz Ty)

 

2

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin