Rys.1
Zestaw 2
1. Piramida jest budowlą
a. pałacową
b. sakralną
c. grobowcem
2. Rysunek 1 prezentuje rzuty różnych typów:
a. świątyni greckiej
b. domu rzymskiego
c. grobów tolosowych w Mykenach
3. Odkryta arena o kształcie elipsy lub koła otoczona - najczęściej wznoszącymi się schodkowo - ławkami dla widzów i przeznaczona do publicznych pokazów to:
a. tolos
b. megaron
c. amfiteatr
4. Przedstawiony na rys. 2 plac to :
a. Forum Romanum w Rzymie
b. Plac na Kapitolu w Rzymie
c. Piazza di Santissima Anunziata we Florencji
Rys.2
5. Donżon jest elementem:
a. starożytnych fortyfikacji
b. feudalnego zamku w okresie romańskim
c. pawilonem w barokowym ogrodzie francuskim
6. Średniowieczne miasta na regularnych planach, budowane drogą jednorazowego założenia to:
a. bourgades
b. fortyfikacje
c. bastides
7. Przedstawiony kapitel (rys.3)należy wiązać z następujaca
formacją stylową:
a. gotyk
b. styl romański
Rys.3
c. renesans
8. Które z wymienionych miast polskich wzniesiono na
renesansowym planie miasta idealnego:
a. Kraków
b. Drohobycz
c. Zamość
9. Rysunek 4 przedstawia :
a. miasto idealne Sforzinda
b. fragment ogrodów w Wersalu
c. Miasto idealne Chaud
Rys.4
10. Ogrody barokowe we Francji maja następującą
kompozycję:
a. zgeomertyzowaną, osiowo-symetryczną
b. swobodną
c. nie ma żadnych powtarzajacych się reguł
11. Ornament na rysunku 5 należy wiązać
z nastepującą formacją stylową:
a. klasycyzm
b. rokoko
c. barok
Rys.5
12. “Grecki Renesans” to:
a. odrodzenie sztuki w Starożytnym Rzymie
b. określenie architektury w Atenach w V w. p.n.e.
c. forma klasycyzmu w Anglii
13. Projekt na rys. 6 przedstawia
miasto:
a. współczesne
b. XIX wieczne miasto idealne
c. miasto modernistyczne
Rys.6
14. Źródła stylu secesyjnego to przede wszystkim:
a. potrzeba znalezienia nowego stylu – wyjście
ze stylistycznego impasu
b. bunt przeciwko architekturze barokowej
c. afirmacja nowych prądów filozoficznych
15. Na rys. 7 przedstawiono rzut domu mieszkalnego:
a. renesansowego
b. rzymskiego z okresu starożytności
c. egipskiego
Rys.7
Str. 2
GLN101i2