Tutaj należy czcionką 10 pkt i w odstępie 1 napisać kilka zdań o podstawowym problemie, jaki jest w tej pracy podejmowany. To powinno być 6-8 linijek, w przypadku skierowania tekstu do druku ten tekst jest taką „wizytówką” całości, bo w największym skrócie opowiada o tym, o czym Autor będzie dalej pisał. Można zacząć tak np.: „Podstawowym celem jest ukazanie / przedstawienie problemu ....: albo „W ostatnim czasie dużo pisze się ...” albo „Interakcje dorosłych z małymi dziećmi rzadko kiedy stają się przedmiotem naukowych analiz, a przecież ...” itd. Najlepiej, aby Państwo nadpisywali swój tekst nad tym, co przygotowałam. Wtedy najłatwiej będzie przestrzegać standardu formalnego. Zwracam uwagę, że ten tekst wstępny jest pisany bez wcięcia pierwszego wiersza i jest pisany „w bloku”. Proszę nie przekraczać tych 8 linijek – ja też się w tym zmieściłam.
1. Tytuł pierwszej części tekstu – krótki i trafny, pisany boldem tak, jak tu, czcionka 12
Zaczynamy pisać czcionką 12 pkt w odstępie 1,5. Każdy nowy akapit (zawiera pełną myśl, całość przemyśleń jakiegoś problemiku) zawsze zaczynamy od wcięcia pierwszego wiersza na 1,25 (można to ustawić i będzie się robiło samo po naciśnięciu ENTER). ...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Tu zaczyna się nowy akapit i piszemy jak wyżej. Należy jak ognia unikać pisania każdego zdania od nowej linijki. Nie piszemy także krótkimi pojedynczymi zdaniami, taki tekst jest nie do zniesienia w czytaniu i sprawia wrażenie „skandowania” ..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Początek nowego akapitu................................................................................................ ....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Tu nowy akapit itd. Zwracam uwagę, że skoro mają Państwo do dyspozycji tylko 5 stron (co obejmuje także spis wykorzystanej literatury przedmiotu) to tekst należy podzielić na 3-4 (max 5) części, a każdą opatrzyć tytułem, w każdej takiej części powinny być 3-4 akapity i nie więcej, tekst nie może być „posiekany” na kawałeczki.
2. Tytuł drugiej części tekstu
Tu zaczynamy nowy wątek, zgodnie z tytułem tego podrozdzialiku. Można przygotować samemu jakąś tabelkę albo rysunek. Musi to być efekt pracy samodzielnej, pod tabelką piszemy: Źródło: opracowanie własne na podstawie Obuchowski (1985, s.213-218. Nie będzie zaliczona tabelka (rysunek) przepisany od innego autora nawet przy podaniu źródła. Tabelka lub rysunek muszą być jak najmniejsze, pisane czcionką 8 pkt, w odstępie 1 pkt. Mają zajmować jak najmniej miejsca. Gorąco zachęcam do ich samodzielnego opracowania, to bardzo porządkuje wiedzę w jakimś obszarze.
początek................................................................................................................................................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
początek................................................................................................................................................................................................................................................................................... ....................................................................................................................................................... ...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Tab. 1. Tytuł czcionka 8 pkt i boldem, w tabelce czcionka 8 pkt
kategorie anaizy
Koncepcja I
Koncepcja II
Koncepcja III
Kwestia I ............
Kwestia II ...............
Kwestia III .................
Kwestia IV ............
Źródło: opracowanie własne na podstawie Obuchowski, 2003, s. ....; Łukaszewski, 1986, s. .....; Kofta, 1992, s. ...........
początek...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
3. Tytuł trzeciej części tekstu
początek.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
początek....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... ...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
4. Wnioski / Zakończenie / Podsumowanie (tytuł do wyboru)
początek...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Dobrze jest zakończyć wnioskami w punktach, albo pisać, po pierwsze............, po drugie..........., po trzecie ............................................................................................................... ............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Literatura
Tylko wykorzystana w pracy czyli musi być w tekście ślad w postaci odnośnika – nazwisko, rok, strona;pisana wg alfabetu, czcionka 10 pkt, odstęp 1 pkt z włączeniem: forma – akapit - 6 pkt po – tak jak niżej; sposób cytowania ściśle wg podanego niżej wzoru, jeżeli jest mniej pozycji z literatury należy poszerzyć tekst tak, aby było 5 pełnych stron i ani linijki więcej !! Konieczne jest uwzględnienie podanej w sylabusie literatury!! Zwracam uwagę na znaki interpunkcyjne i sposób używania kursywy.
Brzezińska, A. (2000a). Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Brzezińska, A. (2000b). Psychologia wychowania. W: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki (tom III, s. 223-253). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Brzezińska, A. (2000c). Pierwsze trzy lata życia. Charaktery, 5, 12-16.
Erikson, E. H. (1950/1997). Dzieciństwo i społeczeństwo. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.
Harlow, H. F. (1969). Miłość u dzieci rezusów. W: K. Jankowski (red.), Środowisko a życie psychiczne. Wybór artykułów z Scientific American (s. 109-126). Warszawa: PWN.
Hess, E. H. (1969). “Wdrukowanie” u zwierząt. W: K. Jankowski (red.), Środowisko a życie psychiczne. Wybór artykułów z Scientific American (s. 97-108). Warszawa: PWN.
Klein, P. S. (1994). Całościowa ocena i interwencja w okresie niemowlęctwa i wczesnego dzieciństwa. W: A. Brzezińska, G. Lutomski (red.), Dziecko w świecie ludzi i przedmiotów (s. 189-216). Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo.
Lorenz, K. (1977). Odwrotna strona zwierciadła. Warszawa: PWN.
Schaffer, H. R. (1994a). Wczesny rozwój społeczny. W: A. Brzezińska, G. Lutomski (red.), Dziecko w świecie ludzi i przedmiotów (s. 96-124). Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo.
Schaffer, H. R. (1994b). Wzajemność kontroli we wczesnym dzieciństwie. W: A. Brzezińska, G. Lutomski (red.), Dziecko w świecie ludzi i przedmiotów (s. 125-149). Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo.
Schaffer, H. R. (1994c). Epizody wspólnego zaangażowania jako kontekst rozwoju poznawczego. W: A. Brzezińska, G. Lutomski (red.), Dziecko w świecie ludzi i przedmiotów (s. 150-188). Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo.
Schaffer, H. R. (1995). Przyswajanie zasad dialogu. W: A. Brzezińska, T. Czub, G. Lutomski, B. Smykowski (red.), Dziecko w zabawie i świecie języka (s. 164-192). Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo.
Waterman, A. (1982). Indywidualizm i współzależność. Nowiny Psychologiczne, 3, 1-21.
1
Psychologia2008